FOM uitlaat

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

FOM uitlaat

Ongelezen bericht door paulmz » 21 mar 2018, 20:57

Hoi Allen,
Na het opbouwen van een ander blokje voor mijn FOM, liep dat blokje net zo beroerd als het oude blokje.
Ik dacht het lijkt wel een verstopte uitlaat, terwijl ik die toch ontkoolt heb en zelfs het bochtje met prikkeldraad helemaal schoon geschrapt.
Heb een EEG uitlaat gepakt zo een met zo,n grote chrome voorbocht, past dus niet onder de FOM, dus uitlaat naar boven laten steken, starten en het blok loopt gelijk goed.
Nou moet die FOM nog naar de keuring en wilde de uitlaat origineel laten tot na de keuring.
Kijk je vanuit de voorkant in de demper dan zit daar een gaatje van een mm of 10 en als ik die groter maak zou het beter moeten gaan, heb ik bij mijn EEG ook gedaan.
Wat ik eigenlijk zou verwachten is dat met het originele uitlaatje het ding ook goed zou moeten lopen.

Herkent iemand het probleem?

Paul

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: FOM uitlaat

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 21 mar 2018, 22:40

Ik heb dat gaatje opgeboord naar 12 mm en buisje bij uiteinde ook opgeboord. Ik heb een keer de uitlaat iets gevuld met benzine en laten branden om de ontkoling te verbeteren, maar raad dit aan i.v..m ontploffings- en brandgevaar.

Overigens is de FOM in bepaalde jaren ook geleverd met wat ik noem de trompet-uitlaat. Maar de middenstuk van demper was daarbij kleur zwart. Gr. Joop

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: FOM uitlaat

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 21 mar 2018, 22:47


Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: FOM uitlaat

Ongelezen bericht door australman » 22 mar 2018, 00:36

Heel mooi dat er op marktplaats ook mensen zijn die niet de hoofdprijs hoeven te hebben.

Hans

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: FOM uitlaat

Ongelezen bericht door ruudk » 24 mar 2018, 14:28

Groenekan schreef:
Ik heb een keer de uitlaat iets gevuld met benzine en laten branden om de ontkoling te verbeteren, maar raad dit aan i.v..m ontploffings- en brandgevaar.
Gniffel, ik dacht altijd al dat er een kwajongen in Joop schuilde.
Er bestaat trouwens ook nog een ander type FOM-uitlaat, een soort knalpotje (alleen in zwarte kleur verkrijgbaar) met zeer eenvoudig binnenwerk, van het merk Kuplex. Deze ben ik al meerdere keren tegengekomen op beurzen en ik heb er ook ooit eentje gehad. Ik vind de Kuplex-uitlaat veel sierlijker dan het wat hoekiger model met het afneembare schotje en ken hierbij ook niet het genoemde probleem. Misschien ook nog iets om naar uit te kijken.
Kuplex.jpg
Ruud
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie