Inlaat polijsten

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Inlaat polijsten

Ongelezen bericht door Franky » 01 aug 2018, 09:58

Hierbij een mooi filmpje wat ik tegen kwam.
Het is in het Engels.
https://www.youtube.com/watch?v=JRxLuDixHg8

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Inlaat polijsten

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 01 aug 2018, 14:29

Dank je wel Frank; interessant verhaal, eenvoudig verteld op een "informele" :shifty: manier.

Ik heb me direct geabonneerd op zijn kanaal.

Gr. Marco

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Inlaat polijsten

Ongelezen bericht door Mobygek » 01 aug 2018, 15:31

Ga je het bij je eigen av 50 ook uitvoeren Franky?

vrgr gerard

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Inlaat polijsten

Ongelezen bericht door loe » 01 aug 2018, 15:42

Ik heb dit filmpje al es eerder gezien..dat zou dus betekenen dat alle tuners en flowers het al jaren fout doen .zou kunnen natuurlyk.dan heb je na het polysten een klein mini zandstraal pistooltje nodig om de boel weer op te ruwen.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Inlaat polijsten

Ongelezen bericht door Franky » 01 aug 2018, 16:14

Mobygek schreef:
01 aug 2018, 15:31
Ga je het bij je eigen av 50 ook uitvoeren Franky?

vrgr gerard
Jep. Dan haal ik je makkelijk in :mrgreen:
Natuurlijk ga ik dit niet doen. Dit verhaal bevestigd mijn vermoedens. Het maakt allemaal geen klap uit.
KapteinBeun schreef:
01 aug 2018, 14:29
Ik heb me direct geabonneerd op zijn kanaal.
Dan ga je wel wat meemaken :shock: Het is me wel een figuur apart. Ik ben er al een jaar op geabonneerd denk ik :P Het is haast niet bij te houden hoeveel deze man online zet. Zelden echt to the point en lang niet altijd even interessant. Ook maakt hij regelmatig filmpjes om andere mensen te "corrigeren". Meestal omdat de desbetreffende figuren of bedrijven alles bij elkaar aan het liegen zijn. Je leert de filmpjes wel filteren. :P
Door deze man heb ik echter wel gigantisch veel bijgeleerd over motortechniek. :thumbup:
loe schreef:
01 aug 2018, 15:42
Ik heb dit filmpje al es eerder gezien..dat zou dus betekenen dat alle tuners en flowers het al jaren fout doen .zou kunnen natuurlyk.dan heb je na het polysten een klein mini zandstraal pistooltje nodig om de boel weer op te ruwen.
Precies. Dat is wat ze bij Koningsegg doen. Aangezien daar geld geen rol speelt en vermogen een grote rol vermoed ik dat die lui het wel bij het recht eind hebben. Je kan het zelf ook goed voelen. Gepolijste oppervlakken plakken als een gek. Heel veel frictie. Licht ruwe oppervlakken zijn veel gladder. Dat is waarom in de voedingsmiddelen industrie gepolijst metaal als niet hygiënisch gezien wordt. Alles plakt eraan.
Dit is niet echt een goede vergelijking, dat snap ik ook wel :P

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Inlaat polijsten

Ongelezen bericht door Mobygek » 01 aug 2018, 16:30

Ga je het bij je eigen av 50 ook uitvoeren Franky?

vrgr gerard
[/quote]

Jep. Dan haal ik je makkelijk in :mrgreen:
Natuurlijk ga ik dit niet doen. Dit verhaal bevestigd mijn vermoedens. Het maakt allemaal geen klap uit.

Hohoho, wij zouden het er niet meer over hebben Franky...... :silent:

vrgr gerard :D

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Inlaat polijsten

Ongelezen bericht door loe » 01 aug 2018, 16:35

Goed....beter....perfect.....fabrieksaf is de motor goed..als je het allemaal na loopt en de vieze gietranden wegpolyst .alles bevvelen.en haakse bochten afronden.dat is beter.en dat kunnen de meeste ook thuis.dat minizandstralen is perfect.maar niet voor iedereen weggelegd..ik denk ook dat voor onze motortjes niet veel winst te behalen valt.met dit procede..ik denk dat de meeste brommers meer winst behalen door het gewichts verlies van de bestuurder...waaronder myzelf ook gerekend. :lol:.myn moby ging eerst 55.km..10 kilo later nog maar 50.. :lol:

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3891
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Inlaat polijsten

Ongelezen bericht door Lolle » 01 aug 2018, 18:02

loe schreef:
01 aug 2018, 16:35
Goed....beter....perfect.....fabrieksaf is de motor goed..als je het allemaal na loopt en de vieze gietranden wegpolyst .alles bevvelen.en haakse bochten afronden.dat is beter.en dat kunnen de meeste ook thuis.dat minizandstralen is perfect.maar niet voor iedereen weggelegd..ik denk ook dat voor onze motortjes niet veel winst te behalen valt.met dit procede..ik denk dat de meeste brommers meer winst behalen door het gewichts verlies van de bestuurder...waaronder myzelf ook gerekend. :lol:.myn moby ging eerst 55.km..10 kilo later nog maar 50.. :lol:
Vandaar dat mijn moby’s voor de vakantie sneller zijn dan na :lol:

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Inlaat polijsten

Ongelezen bericht door Franky » 01 aug 2018, 20:00

Mobygek schreef:
01 aug 2018, 16:30
Hohoho, wij zouden het er niet meer over hebben Franky...... :silent:
:mrgreen:

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Inlaat polijsten

Ongelezen bericht door MobyJoost » 01 aug 2018, 20:58

Als je het over tunen voor racen hebt, is het natuurlijk wel interessant, om 1/10e paardekracht uit een motortje te persen, omdat daar het kleinste beetje meer het verschil kan maken tussen een verloren- en gewonnen foto finish. Het is een ingewikkeld verhaal en het gaat over viertakt en, volgens mij, vooral over de flow rond de kleppen. Dat verhaal aan het begin is interessant, over het verschil in stroomsnelheid van het gas in het midden van de gasstroom in een buis, en de stroomsnelheid van het gas, aan het oppervlak van dezelfde buis.De cohesie van het gas in het midden van de buis, houd het gas bij elkaar en de snelheid constant. De adhesie van de moleculen van de, gefixeerde, buiswand en het gas,zorgen voor remming van het gas bij de buiswand en, onvermijdelijk remming van de gehele gasstroom, of wervelingen die de gehele gasstroom verstoren. Dat lijkt allemaal heel weinig, maar bij 20 00 tpm, worden heel veel kleintjes toch een grote. En dan kan toch die 1/10e paardekracht, zelfs op die 15, die je al uit je racer perst, best welkom en bevredigend zijn.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Inlaat polijsten

Ongelezen bericht door MobyJoost » 01 aug 2018, 21:01

Ha ha, Lolle, ik denk ook steeds, dat mijn banden leeglopen.

Plaats reactie