Soms kan het echt niet anders..

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6337
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Soms kan het echt niet anders..

Ongelezen bericht door MobyJet » 06 nov 2011, 00:43

Sommige beunhazen werken met lijm of iets om dingen vast te zetten. NIet erbij nadenkend dat het ooit nog eens los moet kunnen.

Dit was een verloren zaak en echt niet anders los te krijgen. Dan maar met grof geweld. Uh.. Goed gereedschap: DE SNIJBRANDER

Durf je het aan?
Klik dan op SHOW:
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Rest van het blokje is donor.

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2407
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Soms kan het echt niet anders..

Ongelezen bericht door ruudk » 06 nov 2011, 09:57

Voor de Moby-fan valt dit onder de categorie 'horror' ;)

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6201
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Soms kan het echt niet anders..

Ongelezen bericht door Franky » 06 nov 2011, 11:52

Ik heb helaas geen foto's van die van mij. Maar ik had ook zo'n koppeling. Daar zat geen moer meer op de koppeling. Daar hadden ze gewoon net zo lang gehamerd op de as totdat die gespleten en omgebogen was waardoor je ook een soort moer effect krijgt. Werkt op zich wel. Tot dat het open moet. Uiteraard was de draad in de koppeling ook al vernield. Dus na het wegslijpen van het stukje as, kon ik de koppeling nog steeds niet demonteren want de noktrekker paste niet meer. Dus toen ben ik maar met de slijptol door de hele koppeling gegaan. Toen kwam hij wel los.

Het blok is nu mijn demonstratie blokje geworden. Die had ik mee genomen naar het NVT Woerden :)
De onststekings zijde had net zo'n probleem. Daar is de timingsnok nooit losgekomen. De draad had ik er uiteraard zo uit getrokken. Dus toen maar met trekkers met armpjes, acythyleen branders etc etc. Allemaal kansloos. Hij zit nog steeds vast. Ik heb de hele nok er maar afgeslepen. Inclusief krukas.

De koppelings resten heb ik ooit nog gebruikt om mijn eigen koppeling te repareren. Er zaten nog enkele delen in die niet doormidden geslepen waren.

Donor blokjes hebben is best handig :)

Plaats reactie