Kranen FOM
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 feb 2014, 19:36
- Woonplaats: HELLEVOETSLUIS
- Locatie: hellevoetsluis
Re: Kranen FOM
ZO....Henk ! Dat ziet er weer als nieuw uit ! Onvoorstelbaar, dat je dat priegelwerk zo onder de knie heb. TOP gedaan, zou ik zeggen.
Zeg nou zelf....Met een lekke kraan, ga je niet op pad toch. DUS, heel belangrijk onderdeel...Groet Henk.....
Zeg nou zelf....Met een lekke kraan, ga je niet op pad toch. DUS, heel belangrijk onderdeel...Groet Henk.....
Re: Kranen FOM
Ha Henk - wat ik me altijd afvroeg: kun je niet net zo goed het zeefje onder de kraan laten vervallen en een filter in de slang monteren. Die kun je gemakkelijk vervangen. Ik had 1 FOM zonder zeefje omdat dat kapot was gegaan en vervolgens heb ik een filter in de slang geplaatst en daar nooit problemen mee gehad. Gr. Joop
Re: Kranen FOM
Hallo Joop,
In de benzine van het tankstation kunnen ook metaaldraadjes en overige troep zitten. Je wilt dat spul niet in je kraan krijgen. Een tweede of derde filter is natuurlijk beter dan slechts 1 filter.
Een tank, die voorzien is van een coating is natuurlijk ook beter dan een roestig geval.
Als het brandstofsysteem helemaal in orde is, dan wordt de kans op een verstopte sproeier nihil. Ik heb er de laatste 10 jaar geen last meer van.
Henk
In de benzine van het tankstation kunnen ook metaaldraadjes en overige troep zitten. Je wilt dat spul niet in je kraan krijgen. Een tweede of derde filter is natuurlijk beter dan slechts 1 filter.
Een tank, die voorzien is van een coating is natuurlijk ook beter dan een roestig geval.
Als het brandstofsysteem helemaal in orde is, dan wordt de kans op een verstopte sproeier nihil. Ik heb er de laatste 10 jaar geen last meer van.
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Kranen FOM
Laatst vroeg iemand aan mij hoe je kunt testen of een kraan goed dicht is?
Hiervoor gebruik ik de "tongtest"
Je sluit de kraan en zuigt aan de aansluiting, waar de slang moet komen.
Als je dan in het kraanhuis een onderdruk hebt gecreëerd, dan moet het puntje van je tong aan de kraan kunnen blijven hangen.
Laat de kraan los dan is hij niet potdicht.
Henk
Hiervoor gebruik ik de "tongtest"
Je sluit de kraan en zuigt aan de aansluiting, waar de slang moet komen.
Als je dan in het kraanhuis een onderdruk hebt gecreëerd, dan moet het puntje van je tong aan de kraan kunnen blijven hangen.
Laat de kraan los dan is hij niet potdicht.
Henk
-
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
- Woonplaats: Wierden
- Locatie: Wierden
Re: Kranen FOM
Haha de tongtest. Ik gebruik de tongtest ook om de vlotter te testen...zelfde principe vlotterdeksel op de kop en zuigen maarPantinNL schreef: ↑28 mei 2021, 17:13Laatst vroeg iemand aan mij hoe je kunt testen of een kraan goed dicht is?
Hiervoor gebruik ik de "tongtest"
Je sluit de kraan en zuigt aan de aansluiting, waar de slang moet komen.
Als je dan in het kraanhuis een onderdruk hebt gecreëerd, dan moet het puntje van je tong aan de kraan kunnen blijven hangen.
Laat de kraan los dan is hij niet potdicht.
Henk
Re: Kranen FOM
ik heb mijn brommers allemaal even lief maar heb nog nooit met ze getongt
Re: Kranen FOM
En dan het bericht krijg de kraan niet meer van de tong af help , kraan piercing heet dat toch.
Ik zeef de brandstof eerst door een koffie filter voor ik het meng , deed/doet joop ook
Ik zeef de brandstof eerst door een koffie filter voor ik het meng , deed/doet joop ook