Overzicht ethanol percentages in NL

Kees61
Contacteer:

Re: Overzicht ethanol percentages in NL

Ongelezen bericht door Kees61 » 08 mei 2018, 13:04

Ik rijd al bijna anderhalf jaar met Shell V-power, met een meng verhouding van 1:40 en dit jaar ook nog met 25 ml TSL olie toegevoegd op 20 liter mengsmering. TSL olie heb ik met veel succes op moving heads toegepast. Bijgeluiden van met name de roterende gobo's zijn verdwenen voor een lange tijd. Bij de Mobylette heb ik er nog niks van gemerkt.

Tot dusverre heb ik geen nadelige gevolgen, ook geen roest in de tank en zo. Ook geen vervuilde carburateur.
Voor het octaan getal hoef ik het niet te doen. In het verleden was het octaan getal van de mengsmering 91.

groetjes,
-=Kees=-

GROENEKAN

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 08 mei 2018, 13:07

Prima Kees, maar problemen met pakkingen en keerringen openbaren zich pas op de langere duur. Gr. Joop

Franky

Ongelezen bericht door Franky » 08 mei 2018, 17:26

Dat octaangetal is echt heel erg irrelevant voor onze lage performance motoren. Daar hoef je geen verschil van te verwachten.

loe

Ongelezen bericht door loe » 27 mei 2018, 13:50

KapteinBeun schreef:
08 mei 2018, 09:40
Joop,

De laatste update van het openingsbericht was van 4 augustus 2017. Alle info die daar staat vermeld, correspondeerd met wat er in de rest van het topic is gediscusseerd.

In tegenstelling tot wat jij hierboven zegt met betrekking tot Shell V-power is dat in de Benelux dus ethanolvrij, en geen "echte" Euro 95, maar nu eigenlijk Euro (Super) 98. Hoewel V-Power nog steeds als Euro 95 aangeboden wordt, was het octaangetal altijd al 97.

Verder wordt er bij ons in de buurt sinds kort bij de Firezone benzine met octaangetal 102 aangeboden. Dat wordt vooral aangeraden bij sportauto's, maar ik heb er binnen de locale oldtimerclub al meerdere succesvolle verhalen over gehoord. Binnenkort ga ik daar eens een jerrycan halen, en ik wil dan direct een test doen met het relatief nieuwe smeermiddel Triboron, maar daarover later meer.

Gr. Marco
Hoi marco.ben je inmiddels al wat verder met je bevindingen over triboron.?.ik kreeg vandaag een linkje toegestuurd en heb met belangstelling gelezen over het spul .groet loe

Plaats reactie