Pagina 2 van 2

Re: stand van zaken m.b.t. kranen

Geplaatst: 20 dec 2016, 23:32
door Harrie
Inspuiten met echte kruipolie en eventueel reactor.
Het gat uitboren tot iets minder dan de kerndiameter van de banjobout en dan natappen.
H.

Re: stand van zaken m.b.t. kranen

Geplaatst: 11 apr 2017, 17:42
door Harrie
Afgelopen week heb ik weer twee FOM-kranen gered en hoewel ik in het verleden pessimistisch was over de uiteindelijke Moesker-oplossing, kom ik langzamerhand tot de conclusie dat de verbeterde kraan toch perspectief biedt als definitieve oplossing. De pakkingen zijn bestand tegen moderne benzine. Lekkage, zoals bij de dikke kraag van de eerste reparatiemethode, is in principe niet mogelijk.
De reparatieprocesontwikkelingen staan allesbehalve stil. Hoe vaker je ermee bezig bent des handiger word je en allerlei ideeën borrelen automatisch op. De volgende kranen worden wéér anders aangepakt, kosten minder tijd en komen er nog mooier uit te zien.
H.