Te veel benzine

hendry
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2012, 14:22

Te veel benzine

Ongelezen bericht door hendry » 15 apr 2012, 16:31

Hallo
mijn mobylette krijgt te veel benzine iedere keer als ik hem laat lopen houd hij in
stationair is hij ook niet te regelen er zit een gurtner ar2 8.7679 j571 carburateur op
met een koperen vlotter en de sproeier is maat 80 heb de carburateur helemaal schoongemaakt
en doorgeblazen heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen??
Gr Hendry

Vindapp
Berichten: 80
Lid geworden op: 04 feb 2010, 21:19

Re: Te veel benzine

Ongelezen bericht door Vindapp » 16 apr 2012, 18:45

Hoi Hendry, wat vervelend zeg mag je eindelijk weer op de moby en dan wil ie niet, ja verhaal klinkt als beetje niet willende zuigerveren.
Heb je al wat noodzakelijk onderhoud aan je moby gedaan? Zoals uitlaat xtje ontkolen en zuiger en cilinder petje schoon gemaakt.
Maar zou zo kunnen dat je een paar dingen tegelijk hebt en als je deze hebt opgelost dan zal ie het weer als een nieuwe moby presteren.
Oja zou ook kunnen dat je choke niet helemaal werkt zoals ie moet is vaak ook een euveltje. even kijken of ie wel goed werkt en goed teug komt en niet te strak afstellen.
groetjes vince en succes

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Te veel benzine

Ongelezen bericht door ruudk » 16 apr 2012, 21:06

Hoi Hendry,

Stationair niet te regelen, komt dat omdat hij steeds 'verzuipt'? Want er zit wel een regelschroefje voor de stationairloop op de carburateur.
Werkt de startplunjer ('choke') naar behoren? Dus staat hij niet continu te choken? O, ik lees nu dat Vindapp dit ook al opperde.

Groet,
Ruud

hendry
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2012, 14:22

Re: Te veel benzine

Ongelezen bericht door hendry » 18 apr 2012, 18:24

Hallo Ruud
Ik ben vanmiddag ff weer met de mobylette aan het sleutelen geweest ik heb de carburateur weer uit elkaar gehaald schoongemaakt
en heb de choke helemaal terug gesteld weer in elkaar gezet toen kwam ik er achter dat het luchtfilter de hele tijd er niet goed op
zat nu loopt hij wel maar veel te hard stationair? kan hem niet verder terug stellen[gaskabel] nu weet ik niet of het iets te maken heeft
met dat koperen buisje onder de gas schuif? ik heb hem er ingezet met de vlakke kant richting de cilinder weet alleen niet of dat juist is?
heb jij enig idee?
Gr Hendry

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Te veel benzine

Ongelezen bericht door ruudk » 18 apr 2012, 22:49

Je weet dat het schroefje met veertje eromheen (aan de kant van de V-snaar) het stationair-stelschroefje is? Als je die een slagje linksom, dus 'los'draait, wordt het dan ook beter?
Ruud

hendry
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2012, 14:22

Re: Te veel benzine

Ongelezen bericht door hendry » 19 apr 2012, 05:02

nee ik ben er nu achter gekomen dat als je de choke {die ik helemaal heb laten zakken] iets aantrekt gaat hij stationair
langzamer lopen hoe stel je deze eigenlijk af? ik denk dat het daar misschien aan ligt?

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Te veel benzine

Ongelezen bericht door MobyJoost » 19 apr 2012, 10:51

Aan je choke is niets af te stellen. Hij doet z'n werk, of niet. De choke gebruiken, om je motor beter te laten lopen, betekend, dat er iets anders niet goed is. En ik zou je graag vertellen wat er mis is, maar ik vind het ook een vreemd probleem.

hendry
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2012, 14:22

Re: Te veel benzine

Ongelezen bericht door hendry » 19 apr 2012, 14:23

weet jij dan misschien hoe het zit met dat koperen buisje onder de gas schuif die je er van onderen uit
moet tikken ik weet niet hoe deze moet zitten er zit als je er boven op kijkt een vlakke kant aan die staat nu richting de cilinder

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Te veel benzine

Ongelezen bericht door MobyJoost » 19 apr 2012, 18:05

Dat buisje is de "diffuseur" . Het dingetje, dat de benzine in de luchtstroom verstuift. Het kan er maar op één manier goed in. Het is al lang geleden, dat ik dat eruit heb gehaald. Het lijkt me het beste, hem er weer even uit te halen. Dan moet je even, van bovenaf, in je carburateur kijken, welke vorm het gat heeft, waar hij in moet. Je moet dan kunnen zien, aan welke kant van het gaatje de vlakke kant zit. Dan weet je zeker, hoe hij erin moet. Als hij andersom zit, kan hij niet helemaal naar beneden en dat zou wel eens voor de problemen kunnen zorgen, die je beschrijft. Succes!

Plaats reactie