Nieuwkomer met vraag....

ron1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2012, 10:38

Nieuwkomer met vraag....

Ongelezen bericht door ron1971 » 09 aug 2012, 20:20

Hallo een ieder,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Kaptein mobylette waarvan ik een foto probeer bij te voegen maar of dit lukt weet ik nog niet.
Als de foto er niet is het is een type ouder dan linksboven op deze site.

De brommer heeft +/- 3 jaar stil gestaan het technische gedeelte heb ik nu klaar d.w.z. tank/carbourateur-uitlaat schoongemaakt, vering/remmen gangbaar gemaakt, snelheidsmeter, verlichting, ontsteking gecontroleerd is oke hij loopt prima alleen als ik tiidje gereden heb begint ie intehouden en zowaar te 4-tacten kwam er toevallig achter dat als ik de shokekabel
iets terug duwde hij dan veel beter en sneller begon te lopen.

Dus kom ik bij vraag 1 waar ligt dat aan? denk zelf iets met valse lucht langs de kabel ofzo? ben waarschijnlijk een nieuwe org. shokekabel nodig en waar kan ik die nog bestellen?
Heb al beetje gegoogeld maar kwam al snel op dit forum terecht en dacht daar kunnen ze me vast wel verder helpen.
Heb een ronde koplamp maar geen blinker en lamphouder die ik wel nodig ben vandaar.

Mijn 2e vraag waar kan ik het frame-No. en motor-No. vinden ik vermoed dat deze brommer uit midden jaren 60 komt (google afbeeldingen) maar wil dit graag zeker weten aan de hand van chassis-No. i.v.m. bestellen voor onderdelen.

Wie zou mij willen helpen hiermee?
Mijn alvaste Dank is groot.

Vriendelijke Groet Ronny.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

peterl
Berichten: 265
Lid geworden op: 22 aug 2011, 00:53

Re: Nieuwkomer met vraag....

Ongelezen bericht door peterl » 10 aug 2012, 00:01

Het model is een kaptein mobylette super. Gezien de motorscheremen (sigaren) begin '60 tiger jaren. Het framenummer staat in de rechter rand van het frame bij het achterspatbord.
Als hij viertakt krijgt de bromfiets te veel benzine en door het terugdrukken van de choke verminderd dit. Als de carburateur van Encarwi komt zit de binnenkabel in de plunjer en wordt dit afgedicht met vitron (kunstrubber) waarschijnlijk is de kabel geoxideerd en gaat niet soepel genoeg. Dan de binnen-en buitenkabel vervangen. Ook kan het vitron te hard zijn waardoor de afdichting niet meer goed is.

m.vr.groet

Peterl

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwkomer met vraag....

Ongelezen bericht door MobyJet » 10 aug 2012, 18:31

Mod: Topic verplaatst naar juiste rubriek

Plaats reactie