Pagina 1 van 1

Inhouden / uitvallen bg44

Geplaatst: 24 aug 2012, 14:28
door Witger
Goeiedag allen.

Het probleem begin laatst toen het zo n lekker was.
We gingen een ritje rijden met de moby's, na zo een 40 km begon de bg44 het gas wat in te houden.
Na wat gepruttel liep ie weer normaal totdat na 8km de gehele motor uitviel, kreeg de motor wel nog gestart, maar viel zeer snel weer uit. Thuis de ontsteking gecontroleerd en deze zou goed moeten zijn.

Waar kan ik het probleem verder in zoeken?

Groet witger

Re: Inhouden / uitvallen bg44

Geplaatst: 24 aug 2012, 14:37
door Polle
Condensator stuk ?
Of hoogspanningsspoel te oud
Bougie stuk door de warmte.
Heb je de vonk van de bougie gecontroleerd?
Ik gebruik een nieuwe bougie waarvan ik het beugeltje waar de vonk tussen komt heb rechtgeplooid.
Als de vonk deze afstand zonder problemen overbrucht ( grote afstand) dan is deze wel in orde.
Sproeier verstropt.

Gr Polle

Re: Inhouden / uitvallen bg44

Geplaatst: 24 aug 2012, 15:36
door Witger
Er zit een nieuwe externe hoogspannings + condensator achter de schermen, bougie is n half jaarje oud (vonkt goed).
vlotterkamer is geheel schoon, benzine filter is nog netjes.

Groet witger

Re: Inhouden / uitvallen bg44

Geplaatst: 25 aug 2012, 00:09
door Harrie
Beste Witger,
Mogelijk heb je last van vapour lock: dampbellen in de carburateur. Dan zou hij nu weer goed moeten rijden.

Of het is de ontsteking. In dat geval heb je nog garantie. . . .
■ Controleer of de bobine goed contact maakt met de massa.
■ Controleer of de kabel afkomstig van de voedingsspoel / punten goed contact maakt met de bobine en geen kortsluiting maakt met de massa.
■ Ontvet de punten bij de contactvlakken.
■ Controleer of de kabels bij de punten geen sluiting met de massa maken.
■ Controleer of de massadraad van de voedingsspoel goed contact maakt met de massa.

Kom je er niet uit: ik ben morgen de hele dag thuis.
Groet,
Harrie

Re: Inhouden / uitvallen bg44

Geplaatst: 25 aug 2012, 00:54
door Witger
Volgens mij heb ik het probleem gevonden, benzine kraan geeft zeer weinig brandstof door, en dat in combinatie met een filter die iets lager hangt dan de carburateur.

Of zou dit normaal niets mogen uitmaken?

Groet witger

Re: Inhouden / uitvallen bg44

Geplaatst: 25 aug 2012, 10:54
door Harrie
Beste Witger,

Te weinig benzine komt vaker voor, maar als je dan even wacht en de vlotterkamer weer vol zit, dan slaat de motor goed aan en heeft een goede trekkracht.
Even later als de benzine op is begint het gezeur weer. Maak dus jouw brandstofsysteem een keer goed schoon.
Luchtbellen in een vloeistofsysteem moet je vermijden. Bij radiatoren en leidingen zetten we ook vaak ontluchters op de bovenste punten.

Groet,
Harrie

Re: Inhouden / uitvallen bg44

Geplaatst: 25 aug 2012, 13:56
door Mobydick
Het lijkt mij verstandig de brandstoftank te checken op roestvorming binnenin. Door minuscule roestdeeltjes kan jouw kraan(filter) ook verstopt raken. Een extra filter in de leiding is leuk maar ook weer een zwak punt in jouw benzinetoevoer.
Bij een schone tank is dit mi ook overbodig. Wel is het verstandig bij het tanken de brandstof extra te filteren met een fijne zeef of b.v. een koffiefilterzakje.

Groet,
Dick