Inhouden / uitvallen bg44

Witger
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 okt 2011, 12:26
Locatie: Weert

Inhouden / uitvallen bg44

Ongelezen bericht door Witger » 24 aug 2012, 14:28

Goeiedag allen.

Het probleem begin laatst toen het zo n lekker was.
We gingen een ritje rijden met de moby's, na zo een 40 km begon de bg44 het gas wat in te houden.
Na wat gepruttel liep ie weer normaal totdat na 8km de gehele motor uitviel, kreeg de motor wel nog gestart, maar viel zeer snel weer uit. Thuis de ontsteking gecontroleerd en deze zou goed moeten zijn.

Waar kan ik het probleem verder in zoeken?

Groet witger

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Inhouden / uitvallen bg44

Ongelezen bericht door Polle » 24 aug 2012, 14:37

Condensator stuk ?
Of hoogspanningsspoel te oud
Bougie stuk door de warmte.
Heb je de vonk van de bougie gecontroleerd?
Ik gebruik een nieuwe bougie waarvan ik het beugeltje waar de vonk tussen komt heb rechtgeplooid.
Als de vonk deze afstand zonder problemen overbrucht ( grote afstand) dan is deze wel in orde.
Sproeier verstropt.

Gr Polle

Witger
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 okt 2011, 12:26
Locatie: Weert

Re: Inhouden / uitvallen bg44

Ongelezen bericht door Witger » 24 aug 2012, 15:36

Er zit een nieuwe externe hoogspannings + condensator achter de schermen, bougie is n half jaarje oud (vonkt goed).
vlotterkamer is geheel schoon, benzine filter is nog netjes.

Groet witger

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Inhouden / uitvallen bg44

Ongelezen bericht door Harrie » 25 aug 2012, 00:09

Beste Witger,
Mogelijk heb je last van vapour lock: dampbellen in de carburateur. Dan zou hij nu weer goed moeten rijden.

Of het is de ontsteking. In dat geval heb je nog garantie. . . .
■ Controleer of de bobine goed contact maakt met de massa.
■ Controleer of de kabel afkomstig van de voedingsspoel / punten goed contact maakt met de bobine en geen kortsluiting maakt met de massa.
■ Ontvet de punten bij de contactvlakken.
■ Controleer of de kabels bij de punten geen sluiting met de massa maken.
■ Controleer of de massadraad van de voedingsspoel goed contact maakt met de massa.

Kom je er niet uit: ik ben morgen de hele dag thuis.
Groet,
Harrie

Witger
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 okt 2011, 12:26
Locatie: Weert

Re: Inhouden / uitvallen bg44

Ongelezen bericht door Witger » 25 aug 2012, 00:54

Volgens mij heb ik het probleem gevonden, benzine kraan geeft zeer weinig brandstof door, en dat in combinatie met een filter die iets lager hangt dan de carburateur.

Of zou dit normaal niets mogen uitmaken?

Groet witger

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Inhouden / uitvallen bg44

Ongelezen bericht door Harrie » 25 aug 2012, 10:54

Beste Witger,

Te weinig benzine komt vaker voor, maar als je dan even wacht en de vlotterkamer weer vol zit, dan slaat de motor goed aan en heeft een goede trekkracht.
Even later als de benzine op is begint het gezeur weer. Maak dus jouw brandstofsysteem een keer goed schoon.
Luchtbellen in een vloeistofsysteem moet je vermijden. Bij radiatoren en leidingen zetten we ook vaak ontluchters op de bovenste punten.

Groet,
Harrie

Mobydick
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 jan 2011, 11:50
Locatie: Ermelo- Gelderland

Re: Inhouden / uitvallen bg44

Ongelezen bericht door Mobydick » 25 aug 2012, 13:56

Het lijkt mij verstandig de brandstoftank te checken op roestvorming binnenin. Door minuscule roestdeeltjes kan jouw kraan(filter) ook verstopt raken. Een extra filter in de leiding is leuk maar ook weer een zwak punt in jouw benzinetoevoer.
Bij een schone tank is dit mi ook overbodig. Wel is het verstandig bij het tanken de brandstof extra te filteren met een fijne zeef of b.v. een koffiefilterzakje.

Groet,
Dick

Plaats reactie