Speling gashandel

NickdeVries
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 aug 2012, 14:08

Speling gashandel

Ongelezen bericht door NickdeVries » 27 aug 2012, 17:19

Goedemiddag heren,

Ik zit eigenlijk met twee probleempjes. De gashandel heeft erg veel speling en reageert niet helemaal nauwkeurig, wat kan ik hier aan doen?
Probleem 2 is het stationair draaien. Deze loopt als het blok warm is heel erg zwaar stationair. Als het blok koud is loopt hij maar moeilijk stationair en slaat hij soms af als ik stil sta. Daarnaast gaat de gashendel niet terug naar de 0-stand, hij staat dus op cruise control. Heb het handvat al los gehad en ingevet, maar zonder resultaat.

Kan iemand me hier mee helpen?

Nick

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Speling gashandel

Ongelezen bericht door Franky » 27 aug 2012, 19:42

Tja. Wat is erg veel speling? Die dingen hebben normaal aardig wat speling. Daar heb je niet zo'n last van normaal gesproken. Tenzij je je "crouse control" hebt.

Crouse control komt meestal omdat de kabel niet wil bewegen. De binnenkabel vervangen en de nieuwe met dunne olie erin doen wil meestal wel helpen. De buitenkabel moet je eigenlijk ook vervangen. De originele buitenkabels zijn na 40 jaar meestal ook niet zo best meer :mrgreen:

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Speling gashandel

Ongelezen bericht door Harrie » 27 aug 2012, 19:57

Beste Nick,
Mogelijk zijn de schuifblokjes versleten. Laat eens een kenner bij jou in de buurt er naar kijken.
Misschien heb je geluk en is het een kwestie van schoonmaken en smeren.
Indien het totale slijtage van het gashendelsamenstel betreft, moet je deze vervangen. Ongetwijfeld heeft iemand op het forum nog iets bruikbaars van een sloper liggen.
Groet,
Harrie

HertogJan
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2012, 13:02
Locatie: Zeist

Re: Speling gashandel

Ongelezen bericht door HertogJan » 27 aug 2012, 20:19

Toen ik mijn brommer kocht, zat er ook veel speling op de gashendel en reageerde hij 'raar' op het gas geven. Het bleek dat de vorige eigenaar de vlotter er verkeerd om in had gezet...

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Speling gashandel

Ongelezen bericht door MobyJoost » 27 aug 2012, 20:55

Bedoel je niet de gasschuif? Met een omgekeerde vlotter doet 'ie mijns inziens niets, anders dan erg lekken.

HertogJan
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2012, 13:02
Locatie: Zeist

Re: Speling gashandel

Ongelezen bericht door HertogJan » 27 aug 2012, 21:26

Nee, in mijn geval was het echt de vlotter, en hij liep stationair, als ik gas gaf ging dat moeizaam en ging hij stotteren, maar hij deed het wel.

Maar vraag me niet waarom....ik ben slechts nog dolende op het pad der Mobylettes... :D

Plaats reactie