mobylette 40.... startproblemen
mobylette 40.... startproblemen
Ik ben al een tijdje bezig geweest met het opknappen vn de 40.
maar hij wou noooit starten , ook niet na lang trappen....
vandaag heb ik de condensator vervangen en nu wilt hij soms wel aangaan , dan draait hij even en na soms 30sec soms na 2 minuten valt hij uit en krijg ik hem niet direct weer aan de praat. het magneetvliegwiel wordt niet warm ( op zo een korte tijd zal dit wel nog niet te constateren zijn maar als ik met de hand deze ronddraai hoor ik toch nergens een schurend geluid..
maar ik denk dat ik de ontsteking opnieuw moet afregelen..
maandag krijg ik materiaal binnen zodat ik fantsoenlijk kan werken om deze af te stellen..
wie weet hoe je de spoel ( het kabeltje ervan op volgende foto) terug kan bevestigen want heb deze ook vervangen maar heb het maar provisoir vastgemaakt aan het originele punt...
ik heb al gelezen van opnieuw te klinken maar hoe of wat..
ik hoor het graag van jullie!
maar hij wou noooit starten , ook niet na lang trappen....
vandaag heb ik de condensator vervangen en nu wilt hij soms wel aangaan , dan draait hij even en na soms 30sec soms na 2 minuten valt hij uit en krijg ik hem niet direct weer aan de praat. het magneetvliegwiel wordt niet warm ( op zo een korte tijd zal dit wel nog niet te constateren zijn maar als ik met de hand deze ronddraai hoor ik toch nergens een schurend geluid..
maar ik denk dat ik de ontsteking opnieuw moet afregelen..
maandag krijg ik materiaal binnen zodat ik fantsoenlijk kan werken om deze af te stellen..
wie weet hoe je de spoel ( het kabeltje ervan op volgende foto) terug kan bevestigen want heb deze ook vervangen maar heb het maar provisoir vastgemaakt aan het originele punt...
ik heb al gelezen van opnieuw te klinken maar hoe of wat..
ik hoor het graag van jullie!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Franky
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: mobylette 40.... startproblemen
Daar ben ik ook wel benieuwd na. Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb die klinknagel vervangen door een boutje met een borgmoer. Of dat nou de mooiste oplossing is
Re: mobylette 40.... startproblemen
Gewoon klinken:
Ondersteunen van de holle nagel aan de kopzijde.
Met een centerpons en hamer de holle nagel vastklinken.
Groet,
Harrie
Ondersteunen van de holle nagel aan de kopzijde.
Met een centerpons en hamer de holle nagel vastklinken.
Groet,
Harrie
Re: mobylette 40.... startproblemen
http://www.solex-motobecane.com/4-packs ... e-0-79.htm
Is het ook een oplossing om deze zowieso te bestellen en te vervangen? op mijn beide moby's...
Is het ook een oplossing om deze zowieso te bestellen en te vervangen? op mijn beide moby's...
Re: mobylette 40.... startproblemen
Nou als je geld te veel hebt moet je dat vooral doen.
Voor mij is het ondanks de mooie plaatjes: oude meuk, wat Velosolex aanbiedt.
Je hebt al een systeem met externe bobine en die ga je toch niet ombouwen tot een onbetrouwbaar systeem met interne bobine?
Ik heb nog originele klinknagels en connectorplaatjes liggen. Stuur me een PB als je die nodig hebt.
Harrie
Voor mij is het ondanks de mooie plaatjes: oude meuk, wat Velosolex aanbiedt.
Je hebt al een systeem met externe bobine en die ga je toch niet ombouwen tot een onbetrouwbaar systeem met interne bobine?
Ik heb nog originele klinknagels en connectorplaatjes liggen. Stuur me een PB als je die nodig hebt.
Harrie
Re: mobylette 40.... startproblemen
Harrie schreef:Nou als je geld te veel hebt moet je dat vooral doen.
Voor mij is het ondanks de mooie plaatjes: oude meuk, wat Velosolex aanbiedt.
Je hebt al een systeem met externe bobine en die ga je toch niet ombouwen tot een onbetrouwbaar systeem met interne bobine?
Ik heb nog originele klinknagels en connectorplaatjes liggen. Stuur me een PB als je die nodig hebt.
Harrie
er zitten toch 2 spoelen in het magneetvliegwiel? 1 voor de verlichting en 1 voor de onsteking?
Die van de lichten is rechtstreeks naar de lichten voor en achteraan
Deze van de ontsteking gaat naar de bobinne onder mijn gastank en dan naar de bougie....
http://www.bibliotobec.org/gallery/pict ... tegory/531
of is het deze?
http://www.solex-motobecane.com/4-packs ... e-0-78.htm
ben ik toch even de kluts kwijt....
Ik pm U sffs!
- Franky
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: mobylette 40.... startproblemen
Het onderstaande ding is een interne hoogspanningspoel voor in je motorblok. Je huidige systeem bevat in laagspanningspoel in je motorblok en een externe bobine om het om te zetten naar hoogspanning.
De ervaringen met deze interne hoogspanningsspoelen zijn niet zo goed, dus die moet je niet kopen Dit is dus niet je verlichtingsspoel.
Overigens ga ik niet weer met die klinknagels aanrotzooien. Is leuk voor de niet hobbyist. In de toekomst zal die spoel van mij nog heel wat keren los gemaakt worden en dan zijn klinknagels erg vervelend. Ik hoop dat mijn bout moer constructie ook een betrouwbaar elektrisch contact blijkt te zijn. Zo niet, dan weten we dat ook weer
De ervaringen met deze interne hoogspanningsspoelen zijn niet zo goed, dus die moet je niet kopen Dit is dus niet je verlichtingsspoel.
Overigens ga ik niet weer met die klinknagels aanrotzooien. Is leuk voor de niet hobbyist. In de toekomst zal die spoel van mij nog heel wat keren los gemaakt worden en dan zijn klinknagels erg vervelend. Ik hoop dat mijn bout moer constructie ook een betrouwbaar elektrisch contact blijkt te zijn. Zo niet, dan weten we dat ook weer
Re: mobylette 40.... startproblemen
Beste Franky.
Als je alles goed in elkaar zet hoeft het de eerste jaren niet los; bovendien kun je die klinknagels gemakkelijk uitboren.
Een bout-moerverbinding kan ook als je boel maar goed borgt
Harrie
Als je alles goed in elkaar zet hoeft het de eerste jaren niet los; bovendien kun je die klinknagels gemakkelijk uitboren.
Een bout-moerverbinding kan ook als je boel maar goed borgt
Harrie
Re: mobylette 40.... startproblemen
Franky schreef:Het onderstaande ding is een interne hoogspanningspoel voor in je motorblok. Je huidige systeem bevat in laagspanningspoel in je motorblok en een externe bobine om het om te zetten naar hoogspanning.
De ervaringen met deze interne hoogspanningsspoelen zijn niet zo goed, dus die moet je niet kopen Dit is dus niet je verlichtingsspoel.
Overigens ga ik niet weer met die klinknagels aanrotzooien. Is leuk voor de niet hobbyist. In de toekomst zal die spoel van mij nog heel wat keren los gemaakt worden en dan zijn klinknagels erg vervelend. Ik hoop dat mijn bout moer constructie ook een betrouwbaar elektrisch contact blijkt te zijn. Zo niet, dan weten we dat ook weer
super ! sorry voor de ondermaatse kennis van deze brommertjes maar nu weet ik dat weer en kan ik verder zoeken
dank jullie wel al voor de info ( zonder zou ik niet weten wat doen maar ik blijf probere tot ik het kan )
Re: mobylette 40.... startproblemen
Met die nieuwe Novi spullen is wel wat raars aan de hand. Die gele hoogspannings spoelen zijn er al lang. Dat is echt NOS. Dus beter niet doen. Dat andere spul ziet er echt nieuw uit en wordt plots ook door anderen aangeboden. Ook door La Mobylette.net (voorheen Scootbikeshop). Ik heb geprobeerd er achter te komen of NOVI nog bestaat (alleen via google, hoor), maar niks gevonden. Als dit spul echt recent is, is het of fake, of NOVI weet zich goed te verstoppen.
Re: mobylette 40.... startproblemen
De spoel 25150 is zeker NOS en ik weet uit ervaring: onbetrouwbare kwaliteit.
Groet,
Joop
Groet,
Joop
Re: mobylette 40.... startproblemen
Ja, ik ook, Joop. Ik kocht er twee waarvan er 1 na een week er al de brui aan gaf.
Re: mobylette 40.... startproblemen
Waarom werkt dat niet?
De haardunne draden - ik griezel altijd bij het idee dat ik daarmee zou moeten wikkelen. - zijn bedekt met een isolator.
Dat is geen emailleerde draad, maar een coating van schellak.
Schellak is een harsachtige substantie. Laatst toonde een goede collega Scheikunde en fanatiek Motorijder/restaureerde mij die stof in een zakje.
Het leek wel soldeerhars. Na vele jaren valt dat spul uiteen tot poeder. Resultaat de windingen zijn niet meer geïsoleerd en de opbrengst van de spoel wordt onvoldoende. Een wijze man vertelde dat hij dat oploste door de boel op een kachel te verhitten. Hierbij kun je dus wel iets aan vermogen winnen, maar het blijft een
lapmiddel. Gelukkig staat hier op het forum een compleet alternatief uitgewerkt, dat velen inmiddels zelfstandig met succes hebben toegepast.
Groet.
Harrie
De haardunne draden - ik griezel altijd bij het idee dat ik daarmee zou moeten wikkelen. - zijn bedekt met een isolator.
Dat is geen emailleerde draad, maar een coating van schellak.
Schellak is een harsachtige substantie. Laatst toonde een goede collega Scheikunde en fanatiek Motorijder/restaureerde mij die stof in een zakje.
Het leek wel soldeerhars. Na vele jaren valt dat spul uiteen tot poeder. Resultaat de windingen zijn niet meer geïsoleerd en de opbrengst van de spoel wordt onvoldoende. Een wijze man vertelde dat hij dat oploste door de boel op een kachel te verhitten. Hierbij kun je dus wel iets aan vermogen winnen, maar het blijft een
lapmiddel. Gelukkig staat hier op het forum een compleet alternatief uitgewerkt, dat velen inmiddels zelfstandig met succes hebben toegepast.
Groet.
Harrie
Re: mobylette 40.... startproblemen
UPDATE
kabels doorgemeten : ok
verlichting bij trappen : ok (voor en achter )
bougievonk : deze overbrugt bij trappen zeker een halve cm ( blauw -paarse vonk)
vooronsteking : ok ( denk ik )
condensator : ok ( nieuw )
Na dit allemaal opnieuw gecontroleerd te hebben heb ik hem nog eens aangetrapt en na een beetje trappen ( tot de naft in de motor komt ) en na een paar pogingen ging hij aan!
maar als ik stop met gasgeven dan valt hij direct uit , ik moet dus blijven met de gas spelen om hem aan te houden.
Ik heb er zelfs al een kleine 500m op straat mee gereden ( rond de 30km/h ) dus naft krijgt hij ,
er moet dus nog iets afgesteld worden in de carburateur of de kabels die ernaar toe leiden . ( de gasschuif of de choke volgens mij )
MAAR HET GROOTSTE PROBLEEM DAT IK NU HEB TEGENGEKOMEN
Na de 500 m te rijden kom ik terug de oprit opgereden en dan ineens blokkeerde mijn achterwiel volledig
ik kan de trappers nog achteruit bewegen ( vlot ) maar vooruit niks ?
ik kan de vliegwielen en de koppeling nog bewegen en ik hoor de cilinder zuigen en de uitlaat puffen als ik beweeg dus hij heeft geen vastgelopen cilinder
Ik denk dat het te maken heeft met de snaarschijf want als ik het trapmechanisme loskoppel dan kan ik wel vooruit trappen en de snaarschijf en de koppeling draaien mee.
zo gauw als ik de koppeling terug inschakel blokkeert hij volledig...
Het is nochtans een nieuwe..
wie weet raad?
kabels doorgemeten : ok
verlichting bij trappen : ok (voor en achter )
bougievonk : deze overbrugt bij trappen zeker een halve cm ( blauw -paarse vonk)
vooronsteking : ok ( denk ik )
condensator : ok ( nieuw )
Na dit allemaal opnieuw gecontroleerd te hebben heb ik hem nog eens aangetrapt en na een beetje trappen ( tot de naft in de motor komt ) en na een paar pogingen ging hij aan!
maar als ik stop met gasgeven dan valt hij direct uit , ik moet dus blijven met de gas spelen om hem aan te houden.
Ik heb er zelfs al een kleine 500m op straat mee gereden ( rond de 30km/h ) dus naft krijgt hij ,
er moet dus nog iets afgesteld worden in de carburateur of de kabels die ernaar toe leiden . ( de gasschuif of de choke volgens mij )
MAAR HET GROOTSTE PROBLEEM DAT IK NU HEB TEGENGEKOMEN
Na de 500 m te rijden kom ik terug de oprit opgereden en dan ineens blokkeerde mijn achterwiel volledig
ik kan de trappers nog achteruit bewegen ( vlot ) maar vooruit niks ?
ik kan de vliegwielen en de koppeling nog bewegen en ik hoor de cilinder zuigen en de uitlaat puffen als ik beweeg dus hij heeft geen vastgelopen cilinder
Ik denk dat het te maken heeft met de snaarschijf want als ik het trapmechanisme loskoppel dan kan ik wel vooruit trappen en de snaarschijf en de koppeling draaien mee.
zo gauw als ik de koppeling terug inschakel blokkeert hij volledig...
Het is nochtans een nieuwe..
wie weet raad?
- Franky
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: mobylette 40.... startproblemen
Klinkt mij haast als een vastgelopen lager in de grote snaarschijf. Dan draait je trapper dus net zo hard mee als de snaarschijf. Dan blokkeert hij inderdaad als je vooruit probeert te rijden. Blokkering is dan weer op te heffen door de fietsketting te demonteren. Niet dat dat een oplossing is natuurlijk Want je trappers draaien dan heel snel rond en dan gaat niet lang goed Je moet maar eens kijken wat er met dat lager is gebeurd.
Over je blokje. Klinkt als een verstopt stationair kanaal in carburateur. Heb je de carb al helemaal netjes schoongemaakt?
Over je blokje. Klinkt als een verstopt stationair kanaal in carburateur. Heb je de carb al helemaal netjes schoongemaakt?
Re: mobylette 40.... startproblemen
Al verschillende keren uit elkaar gedraaid en gezuiverd met carburateur reiniger en dan ook nog met remmenreiniger...
ik ga hem nog eens demonteren en opnieuw zuiveren...
moest het niet lukken dan ga ik gewoon een nieuwe carburateur monteren ( heb deze toch al liggen ) Gurtner 12/12
ik ga sffs het snaarschijfsysteem nog eens bekijken en eventueel de schijf nog eens afkoppelen en zien wat er aan het handje was.
de topsnelheid van de brommer lag nog niet zo hoog maar deze zal weer moeten ingereden worden voordat deze zijn maximum behaalt denk ik dan... omdat deze waarschijnlijk al een tijdje stil heeft gestaan he.
zal ook nog eens wat foto's uploaden van hoe hij er nu uitziet.
ondertussen gedaan :
frame grotendeels gekuist ( vuil en olie )
achtertandwiel terug geschuurt ( was zwart van olie en vuil )
velgen ( het chrome terug opgeschuurt voor de roestplekken ( 85% gelukt )
nieuwe zadel geinstalleerd ( voor vriendin een bredere zadel en ik heb de originele op de mijne geïnstalleerd
Stuur opgeschuurd ( roest )
chromen strip geplakt op de lasnaad aan de bovenkant van het tankje
Neuwe uitlaat ( trompet ipv. platte ovalen )
het schuren is gebeurd met heel lichte staalwol en polychrome
Foto's volgen!
ik ga hem nog eens demonteren en opnieuw zuiveren...
moest het niet lukken dan ga ik gewoon een nieuwe carburateur monteren ( heb deze toch al liggen ) Gurtner 12/12
ik ga sffs het snaarschijfsysteem nog eens bekijken en eventueel de schijf nog eens afkoppelen en zien wat er aan het handje was.
de topsnelheid van de brommer lag nog niet zo hoog maar deze zal weer moeten ingereden worden voordat deze zijn maximum behaalt denk ik dan... omdat deze waarschijnlijk al een tijdje stil heeft gestaan he.
zal ook nog eens wat foto's uploaden van hoe hij er nu uitziet.
ondertussen gedaan :
frame grotendeels gekuist ( vuil en olie )
achtertandwiel terug geschuurt ( was zwart van olie en vuil )
velgen ( het chrome terug opgeschuurt voor de roestplekken ( 85% gelukt )
nieuwe zadel geinstalleerd ( voor vriendin een bredere zadel en ik heb de originele op de mijne geïnstalleerd
Stuur opgeschuurd ( roest )
chromen strip geplakt op de lasnaad aan de bovenkant van het tankje
Neuwe uitlaat ( trompet ipv. platte ovalen )
het schuren is gebeurd met heel lichte staalwol en polychrome
Foto's volgen!
Re: mobylette 40.... startproblemen
Hier volgen wat foto's van het project + een paar filmpjes
De motor is zuiver , met een nieuw uitlaatje en beugels
De externe bobine en kabels
De bredere zadel die erop gemonteerd is.
De achteras met serienummer
nog een motorblokfoto :
De motor is zuiver , met een nieuw uitlaatje en beugels
De externe bobine en kabels
De bredere zadel die erop gemonteerd is.
De achteras met serienummer
nog een motorblokfoto :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
foto's mobylette
deel 2 van de foto's :
Het probleem waarom mijn achterwiel blokkeerde :
nadat ik de schijf eindelijk gedemonteerd was viel er ineens vanalles uit :
de lagers zijn helemaal frut vaneen...
dus heb ik de oude maar weer geinstalleerd ,
voor de rest zit alles er toch goed uit...
en nog een filmpje als hij rijd
Link
Het probleem waarom mijn achterwiel blokkeerde :
nadat ik de schijf eindelijk gedemonteerd was viel er ineens vanalles uit :
de lagers zijn helemaal frut vaneen...
dus heb ik de oude maar weer geinstalleerd ,
voor de rest zit alles er toch goed uit...
en nog een filmpje als hij rijd
Link
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: mobylette 40.... startproblemen
Goede foto's en filmpje Jonathan. Ik denk dat je goed bezig bent met het oplossen van de problemen. Gr. Joop
- Franky
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: mobylette 40.... startproblemen
Mooie filmpjes en foto's!
Jouw mobylletje lijkt heel veel op die van mij Leuk om te zien
Mag ik je nog wat tips geven?
Als eerste, deze foto
Je boutje zou recht door je cilentlager heen moeten lopen. Die van jou lijkt schuin te gaan, of hij zit helemaal aan 1 kant. Als hij helemaal aan 1 kant zit, dan is je cilentlager kaduuk. Loopt hij er scheef doorheen, dan klopt de uitlijning van de bout niet. Dit laatste had ik bij mij mobylette. Ik heb het bevestigingsgat een belachelijk 3 a 4mm moeten frezen om de uitlijning goed te krijgen Ik krijg het gevoel dat het hier een ontwerpfout betreft.
Een ander iets is dat je brommertje in het eerste filmpje op topsnelheid af en toe een raar geluid maakt. Komt dit door de camera of gebeurd dit ook echt? Klinkt als 4-taktent blok dus teveel benzine t.o.v lucht.
Jouw mobylletje lijkt heel veel op die van mij Leuk om te zien
Mag ik je nog wat tips geven?
Als eerste, deze foto
Je boutje zou recht door je cilentlager heen moeten lopen. Die van jou lijkt schuin te gaan, of hij zit helemaal aan 1 kant. Als hij helemaal aan 1 kant zit, dan is je cilentlager kaduuk. Loopt hij er scheef doorheen, dan klopt de uitlijning van de bout niet. Dit laatste had ik bij mij mobylette. Ik heb het bevestigingsgat een belachelijk 3 a 4mm moeten frezen om de uitlijning goed te krijgen Ik krijg het gevoel dat het hier een ontwerpfout betreft.
Een ander iets is dat je brommertje in het eerste filmpje op topsnelheid af en toe een raar geluid maakt. Komt dit door de camera of gebeurd dit ook echt? Klinkt als 4-taktent blok dus teveel benzine t.o.v lucht.
Re: mobylette 40.... startproblemen
Hallo Franky
Ik hoor inderdaad een viertakt geluid
Was dit geen nieuwe snaarschijf?
Gr Polle
Ik hoor inderdaad een viertakt geluid
Was dit geen nieuwe snaarschijf?
Gr Polle
Re: mobylette 40.... startproblemen
Ik ga deze week de silentblokken nog eens allemaal vervangen
met het aparaatje dat polle ( nog eens merci btw. ) mij uitgeleend heeft is dat zo gepiept ( hout vasthouden ) en ook de kleine van de veer heb ik liggen en vervang ik.
ik moet alleen kijken dat ik ze op dezelfde afstand zet als ze nu staan ( is dit altijd correct dan ) of moet ik mijn motor proberen uit te lijnen met de snaarschijf
De snaarschijf die Polle beschrijft was inderdaad een nieuwe maar jullie zien de foto's en wat deze gedaan heeft dus ik ben op zoek naar een nieuwe IEMAND?
want deze passen qua diameter meestal wel , alleen kan de buitendiameter veranderen als ik het goed heb..
Ik heb nu de originele riem nog steken ( waarop staat AV 40-50-... ) en deze is nog in goede conditie.
Voor de rest denk ik dat ik nog ergens iets moet smeren want ik hoor ergens een droog rollend geluid denk ik , dit stopt wanner ik stop met rijden maar de motor laat draaien.
Mijn magneetvliegwiel wordt niet abnormaal warm en die van de riem ook niet ( na een tocht van +/- 20km ) vandaag al zeker 40 km gedaan
Voorbij de snelheidsmeters had hij altijd +35km/h ,
vlakke stukken : gelijkmatige snelheid rond 35km/h
Bergop : iets minder maar toch nog ronde de 25-30 km/h
Bergaf : 35+ km/h
dus qua prestaties voorlopig niet al te slecht.
4-TAKTEN dit doet hij inderdaad denk ik , ik was al aan het denken dat het dat kon zijn , dit doet hij ook niet altijd want toen ik net thuisreed reed hij smooth ,
weinig trillingen en gas volledig open en dan deed hij dat hele stukken niet...
maar hoe moet ik dit aanpakken ? sproeiers veranderen
alles is origineel. ( denk eraan om de gurtner carburateur die er nu insteekt zowieso te veranderen naar de nieuwe die ik heb liggen. dezelfde maar nieuw
WE KNUTSELEN ER OP LOS
updates volgen
met het aparaatje dat polle ( nog eens merci btw. ) mij uitgeleend heeft is dat zo gepiept ( hout vasthouden ) en ook de kleine van de veer heb ik liggen en vervang ik.
ik moet alleen kijken dat ik ze op dezelfde afstand zet als ze nu staan ( is dit altijd correct dan ) of moet ik mijn motor proberen uit te lijnen met de snaarschijf
De snaarschijf die Polle beschrijft was inderdaad een nieuwe maar jullie zien de foto's en wat deze gedaan heeft dus ik ben op zoek naar een nieuwe IEMAND?
want deze passen qua diameter meestal wel , alleen kan de buitendiameter veranderen als ik het goed heb..
Ik heb nu de originele riem nog steken ( waarop staat AV 40-50-... ) en deze is nog in goede conditie.
Voor de rest denk ik dat ik nog ergens iets moet smeren want ik hoor ergens een droog rollend geluid denk ik , dit stopt wanner ik stop met rijden maar de motor laat draaien.
Mijn magneetvliegwiel wordt niet abnormaal warm en die van de riem ook niet ( na een tocht van +/- 20km ) vandaag al zeker 40 km gedaan
Voorbij de snelheidsmeters had hij altijd +35km/h ,
vlakke stukken : gelijkmatige snelheid rond 35km/h
Bergop : iets minder maar toch nog ronde de 25-30 km/h
Bergaf : 35+ km/h
dus qua prestaties voorlopig niet al te slecht.
4-TAKTEN dit doet hij inderdaad denk ik , ik was al aan het denken dat het dat kon zijn , dit doet hij ook niet altijd want toen ik net thuisreed reed hij smooth ,
weinig trillingen en gas volledig open en dan deed hij dat hele stukken niet...
maar hoe moet ik dit aanpakken ? sproeiers veranderen
alles is origineel. ( denk eraan om de gurtner carburateur die er nu insteekt zowieso te veranderen naar de nieuwe die ik heb liggen. dezelfde maar nieuw
WE KNUTSELEN ER OP LOS
updates volgen
Re: mobylette 40.... startproblemen
Dat motortje klinkt helemaal niet slecht hoor. Welke bougie zit er nu in?