Hulp met oude mobylette

BillyTurf
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2013, 21:33

Hulp met oude mobylette

Ongelezen bericht door BillyTurf » 15 nov 2013, 21:46

Beste, ik heb hier een Mobylette waarvan ik het type niet weet. Ik gok dat dit een G50 VL is. Hij heeft geen versnellingen. Ik krijg hem momenteel niet meer ingang, hij heeft 3 maand geleden wel nog gereden.
Ik heb de bougie al proberen opwarmen, en de onsteking liep vlotter en je hoorde dat hij wou draaien, maar zodra je stopt met trappen valt hij terug uit. En hebben jullie enige site's waarop ik onderdelen kan kopen ? Kan iemand helpen ?

Alvast bedankt.

http://imageshack.com/a/img191/7858/4mcx.jpg

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Hulp met oude mobylette

Ongelezen bericht door Harrie » 15 nov 2013, 22:05

Hallo BT,
G50VL zal wel niet eerder een G50. De V slaat nl. op variateur.
Onderdelen? Volgende week in Heerhugowaard. Op dit forum staan verder erg veel leveranciers genoemd in binnen- en buitenland.
Gebruik hiervoor de zoekmachine (rechtsboven bij het woordje Zoek).
Waar woon je ergens? Ik kan dat namelijk niet zien in jouw profiel.
Harrie

BillyTurf
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2013, 21:33

Re: Hulp met oude mobylette

Ongelezen bericht door BillyTurf » 15 nov 2013, 22:09

Beste,

Ik woon in Oost-Vlaanderen. Heb je enkele tips, want ik krijg hem niet aan de praat

BillyTurf
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2013, 21:33

Re: Hulp met oude mobylette

Ongelezen bericht door BillyTurf » 15 nov 2013, 22:18

Beste,


Ik zoek nog nieuwe handvaten, v-riem, achterlicht, voorlicht en ik was ook aan het denken om deze cilinder er onder te plaatsen ? zou deze passen ? goed idee ?http://www.kapaza.be/nl/motoronderdelen ... 013005.htm

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Hulp met oude mobylette

Ongelezen bericht door MobyJoost » 15 nov 2013, 22:31

Nee, die past niet. Is voor een AV10 motor. Jou motor is een AV7.
Probeer eens je carburateur schoon te maken en plaats een benzinefilter in je benzineslang, vóórdat je de, scone, carburateur weer gebruikt. En misschien moet je je uitlaat ook schoonmaken.
En gezien het grote achtertandwiel, zou het wel een V model kunnen zijn. Het zal niet de eerste zijn, waarvan de variateurkap verdwenen is.

BillyTurf
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2013, 21:33

Re: Hulp met oude mobylette

Ongelezen bericht door BillyTurf » 15 nov 2013, 22:44

Beste,

Heeft u ook nog enig idee hoe ik aan nieuwe handvaten, v-riem, achterlicht, voorlicht kan komen. En ik zou ook de snelheid wat willen opdrijven.

Enorm bedankt al, ik apprecieer jullie feedback enorm, zit al lang te sukkelen.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Hulp met oude mobylette

Ongelezen bericht door Franky » 16 nov 2013, 10:46

Zou je niet eerst proberen de bromfiets te laten rijden? Daarna mechanisch helemaal in orde maken en je dan pas zorgen maken om snelheid, handvatten, licht etc. Je moet wel prioriteiten stellen ;)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Hulp met oude mobylette

Ongelezen bericht door MobyJet » 18 nov 2013, 10:12

Mod: topic verplaatst naar juiste rubriek

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Hulp met oude mobylette

Ongelezen bericht door Harrie » 18 nov 2013, 18:45

BillyTurf schreef:Beste,
Heeft u ook nog enig idee hoe ik aan nieuwe handvaten, v-riem, achterlicht, voorlicht kan komen. En ik zou ook de snelheid wat willen opdrijven.
Enorm bedankt al, ik apprecieer jullie feedback enorm, zit al lang te sukkelen.
Als je serieus aan de slag wilt en niet langer meer wilt sukkelen, dan kom je naar de beurs in Heerhugowaard op zondag 24 november of maak je een afspraak met Polle uit Geel, die trouwens ook op die beurs aanwezig is. Neem altijd de originele riem en koplamp mee.
Harrie

BillyTurf
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2013, 21:33

Re: Hulp met oude mobylette

Ongelezen bericht door BillyTurf » 21 nov 2013, 22:51

Beste,

Ik heb de blok helemaal uit elkaar gehaald en er lijkt niets kapot. Ik dacht eerst dat het probleem lag bij de sigmenten rond de piston, maar alles leek in orde. Zaterdag ga ik alles grondig kuisen en kijken of ie start ( zou moeten) heb wel gemerkt dat mijn v-riem helemaal versleten is => ik zoek dus een nieuwe en ook nog nieuwe handvatten.

bramdlaet
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2013, 14:54

Re: Hulp met oude mobylette

Ongelezen bericht door bramdlaet » 07 jan 2014, 19:50

Mijn vader heeft ergens in antwerpen vorig jaar nog 2 nieuwe V-riemen gekocht voor me, nog in het kartonnetje ;) als ik eens moet vragen waar hij die heeft gekocht?
Ook de ontsteking juist zetten zou kunnen helpen. Check ook of de ralenty (stationair) ver genoeg openstaat? Bij mij draait hij ook véél beter stationair zonder uitlaatje op, dat kan je ook eens proberen. Uitlaatpoort die vol zit met roet heb ik ook wel eens voorgehad.
de benodigde pakkingen aan het spruitstuk?

Ik heb nét dezelfde mobylette, ook met chrome bagagerekje op, groot tandwiel vanachter en met vario...

Groeten!

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Hulp met oude mobylette

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 08 jan 2014, 00:24

Harrie schreef:
BillyTurf schreef:Beste,
Heeft u ook nog enig idee hoe ik aan nieuwe handvaten, v-riem, achterlicht, voorlicht kan komen. En ik zou ook de snelheid wat willen opdrijven.
Enorm bedankt al, ik apprecieer jullie feedback enorm, zit al lang te sukkelen.
Als je serieus aan de slag wilt en niet langer meer wilt sukkelen, dan kom je naar de beurs in Heerhugowaard op zondag 24 november of maak je een afspraak met Polle uit Geel, die trouwens ook op die beurs aanwezig is. Neem altijd de originele riem en koplamp mee.
Harrie
Beste BillyTurf, heb je dit gelezen ?

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Hulp met oude mobylette

Ongelezen bericht door Franky » 08 jan 2014, 10:12

Beste mensen,

Dit is een topic van 21 nov. Reageren lijkt me niet zo zinvol. Tenzij BillyTurf zelf dit topic weer tot leven wekt.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Hulp met oude mobylette

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 08 jan 2014, 15:34

Franky - Billy turf vraagt inderdaad 21/11 en daarvoor advies enz. en vervolgens is hij van de aardbodem verdwenen. Vandaar dat ik gisteren met oipzet hem vroeg naar de stand van zaken. Dus ik haalde geen ouwe koeien uit de sloot. Gr. Joop

BillyTurf
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2013, 21:33

Re: Hulp met oude mobylette

Ongelezen bericht door BillyTurf » 27 mar 2014, 12:48

Beste mensen,

Als eerste sorry dat ik wat inactief was, had nogal veel werk voor school.
Na het grondig kuisen van mijn mobylette start hij terug. Hij rijd wel niet meer zo vlot en snel als vroeger.
Volgens mij is er ook iets mis met het naftkraantje. Ook had ik vroeger moeite om hem te starten, nu niet meer.
@bramdlaet het zou fijn zijn mocht je mij het adres of telefoonnummer geven vanwaar je die nieuwe V-riem hebt gekocht.

Alvast bedankt

Plaats reactie