Toerental zakt telkens terug tijdens rijden

Jochen
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2014, 20:16
Locatie: Ham (België)

Toerental zakt telkens terug tijdens rijden

Ongelezen bericht door Jochen » 16 feb 2014, 22:43

Beste

Vandaag een ritje willen gaan maken in het mooie weer, maar een probleem dook op.

Ik kwam namelijk niet echt boven de 30 a 35 km per uur uit. Na wat spelen met de choke haalde ik weer vlot 42 a 43 per uur, sneller heeft hij nooit gereden, maar dit duurde natuurlijk maar even. Hij viel weer even snel terug naar lagere toeren en een kleine 35 per uur.

Carbu nagekeken en is proper, uitlaat pas volledig gepoetst, is helemaal proper.

Wat kan de oorzaak zijn? Betreft een Mobylette G50L van 1976, zie bijlage.

Liefst niet te moeilijke taal want ik ben absoluut geen kenner, laat staan een mecanieker :)

Bedankt!!
Jochen

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Toerental zakt telkens terug tijdens rijden

Ongelezen bericht door Polle » 17 feb 2014, 07:21

Hallo Jochem

Een pakking die ergens lucht doorlaat als de motor warm word kan de oorzaak zijn
Vlotter die niet goed werkt zit het scherp puntje naar boven ?
ontsteking die slecht werkt na warm worden
Volgend vraagje heb je onderdelen nodig van diegene die ik je aangeboden heb?
ik heb nog niets gehoord

Gr Polle

Jochen
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2014, 20:16
Locatie: Ham (België)

Re: Toerental zakt telkens terug tijdens rijden

Ongelezen bericht door Jochen » 17 feb 2014, 23:50

Beste Polle

Bedankt voor je reactie. Na een nachtje stilstaan doet de Moby het weer uitstekend. Nieuwe benzine en olie ingedaan in verhouding1:30 en dat lijkt voldoende, raar maar waar.

Onderdelen: handvatten wil ik wel, liefst licht grijze als je deze zou hebben. De lichtspoel heb ik intussen nog op de kop kunnen tikken bij een dorpsgenoot. Ik ben wel niet zeker of ik 9/3 op de beurs ga geraken. Probleem voor jou? Als je nog een setje pakkingen liggen, kan je me via pb de prijs laten weten aub?

Alvast bedankt!

Gr, Jochen

Plaats reactie