AV50 PR 1970-80 wil niet starten
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 16 feb 2014, 20:18
- Woonplaats: 8800 - Roeselare
- Locatie: Roeselare Belgie
AV50 PR 1970-80 wil niet starten
Vandaag heb ik voor de eerste maal benzine in m'n aankoop gedaan, maar hij wou niet starten. Ik krijg ook geen vonken en blijkbaar is de luchtfilter ook weg ...
Ketting los gezet, blokje heeft nog genoeg compressie maar geeft geen vonken. Nieuwere bougie geprobeerd die geen 20 jaar oud was en nog steeds niets.
Aangezien ik vroeger 'elvendertig' camino's gekocht/opgezet/verkocht heb dacht ik meteen aan die visplatinées (contactpunten). Met welk materiaal haal je het vliegwiel eraf van deze brommer ? Met sleutel 14 op de vorenste poulie en een goeie engelse sleutel op die 'rare moer' op het vliegwiel ging het alvast niet .
Ik heb al eventjes gekeken op youtube en via google maar helaas.
Ik hoor het graaaaag
Ketting los gezet, blokje heeft nog genoeg compressie maar geeft geen vonken. Nieuwere bougie geprobeerd die geen 20 jaar oud was en nog steeds niets.
Aangezien ik vroeger 'elvendertig' camino's gekocht/opgezet/verkocht heb dacht ik meteen aan die visplatinées (contactpunten). Met welk materiaal haal je het vliegwiel eraf van deze brommer ? Met sleutel 14 op de vorenste poulie en een goeie engelse sleutel op die 'rare moer' op het vliegwiel ging het alvast niet .
Ik heb al eventjes gekeken op youtube en via google maar helaas.
Ik hoor het graaaaag
- JapieKrekel
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 08 nov 2013, 12:31
- Locatie: Achterhoek Gelderland
Re: AV50 PR 1970-80 wil niet starten
Die moer op het vliegwiel heeft omgekeerde draad dan normaal en moet je dus naar rechts draaien om los te krijgen (die met het vierkante gat)
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 16 feb 2014, 20:18
- Woonplaats: 8800 - Roeselare
- Locatie: Roeselare Belgie
Re: AV50 PR 1970-80 wil niet starten
I know Het probleem is dat het zodanig goed vast zit dat ik aan de kant van poulie geen kracht genoeg kan zetten en gewoon de moer die eropzit losdraai, of ben ik nu verkeerd bezigJapieKrekel schreef:Die moer op het vliegwiel heeft omgekeerde draad dan normaal en moet je dus naar rechts draaien om los te krijgen (die met het vierkante gat)
Re: AV50 PR 1970-80 wil niet starten
Vliegwiel doe ik altijd met een luchtsleutel. (wel voorzichtig) Deze stoot, dat hebben ze vaak nodig.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 16 feb 2014, 20:18
- Woonplaats: 8800 - Roeselare
- Locatie: Roeselare Belgie
Re: AV50 PR 1970-80 wil niet starten
Is er correct materiaal of goed normaal materiaal voor op die 'vierkante' moer ?
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 16 feb 2014, 20:18
- Woonplaats: 8800 - Roeselare
- Locatie: Roeselare Belgie
Re: AV50 PR 1970-80 wil niet starten
Haha, ik moest even zoeken wat een luchtsleutel was . Ja, ik ben van West-Vlaanderen in Belgie, bij ons noemen ze dat een bolloneur (waarschijnlijk frans).
Re: AV50 PR 1970-80 wil niet starten
Jawel, sommige dopsleutelsets hebben verlengstukken in deze maat. Vaak wordt het een combinatie van doppen en verlengstukken
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 16 feb 2014, 20:18
- Woonplaats: 8800 - Roeselare
- Locatie: Roeselare Belgie
Re: AV50 PR 1970-80 wil niet starten
Bedankt voor de goede tips jongens, ik zal dit bij mijn ouderlijke thuis eens proberen, daar hebben we een compresseur die 10 bar gaat Zal hij wel loskomen zeker ...
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 16 feb 2014, 20:18
- Woonplaats: 8800 - Roeselare
- Locatie: Roeselare Belgie
Re: AV50 PR 1970-80 wil niet starten
O, en is een nieuwe luchtfilter voor deze nog ergens beschikbaar want op m'n camino zat de luchtfilter op een of andere manier verwerkt in de achterbrug met een rubber dan met 3 gaatjes in en de filter schoof in de achterbrug aan de zijkant. hoho, dit klinkt vaag . Denk dat dit bij een motobecane een soort zwart doosje was met een vreemde mousse in ?
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 16 feb 2014, 20:18
- Woonplaats: 8800 - Roeselare
- Locatie: Roeselare Belgie
Re: AV50 PR 1970-80 wil niet starten
En excuseer voor mijn vreemde zinsbouw en woordgebruikNeotik schreef:O, en is een nieuwe luchtfilter voor deze nog ergens beschikbaar want op m'n camino zat de luchtfilter op een of andere manier verwerkt in de achterbrug met een rubber dan met 3 gaatjes in en de filter schoof in de achterbrug aan de zijkant. hoho, dit klinkt vaag . Denk dat dit bij een motobecane een soort zwart doosje was met een vreemde mousse in ?
Re: AV50 PR 1970-80 wil niet starten
Ja, die zijn er nog wel. Als er aan je carburateur een lange as zit hoort daar het filter 'omheen' en daar komt de kap ook omheen, vastgezet met een moer op de as. Heb je die lange as niet, hoort er een kap op met een filter in de vorm van een 'dakje'. Deze komt vast met een soort vierkant ijzerdraad, wat je om de kap heen klemt. Ik denk dat beide soorten filters hier wel op het forum te koop zijn.
Moet je eerlijk zeggen dat ik de toevoeging PR niet precies ken, geen idee wat voor carburateur hierop zit.
Moet je eerlijk zeggen dat ik de toevoeging PR niet precies ken, geen idee wat voor carburateur hierop zit.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 16 feb 2014, 20:18
- Woonplaats: 8800 - Roeselare
- Locatie: Roeselare Belgie
Re: AV50 PR 1970-80 wil niet starten
Hey, ruud het gaat over dit model ...
Iemand zei bij het onderdeel modellen dat het waarschijnlijk een AV50 PR is ... Ik weet het niet, pva plaatje is ook redelijk met z'n haar ...
Iemand zei bij het onderdeel modellen dat het waarschijnlijk een AV50 PR is ... Ik weet het niet, pva plaatje is ook redelijk met z'n haar ...
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 16 feb 2014, 20:18
- Woonplaats: 8800 - Roeselare
- Locatie: Roeselare Belgie
Re: AV50 PR 1970-80 wil niet starten
O en m'n vader beweerd bij hoog en laag dat er ooit pinkers op gestaan hebben, want er slingerd een hooooop bekabeling bij die niet aangesloten is en ik denk zelfs dat er ooit ergens een TOETER opgzeten heeft want ik heb zo'n klein plastieken knopje onder m'n handvat.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 16 feb 2014, 20:18
- Woonplaats: 8800 - Roeselare
- Locatie: Roeselare Belgie
Re: AV50 PR 1970-80 wil niet starten
Kan ik trouwens misschien meer informatie vinden op het PVA plaatje om m'n rooie furie te identificeren ?
- JapieKrekel
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 08 nov 2013, 12:31
- Locatie: Achterhoek Gelderland
Re: AV50 PR 1970-80 wil niet starten
Ik wist niet wat je met pinkers bedoelde dus ik heb het even opgezocht en het zijn knipperlichten, toch?
Ik heb hier een stuur liggen en die heeft nog twee extra stangen erop zitten waar waarschijnlijk de knipperlichten aan horen te zitten. Dit heb jij zo te zien niet op je brommer.
Maar ik ben geen expert.
Op je carburateur zijn de laatste 2 cijfers die op je vlotterbak staan het bouwjaar.
Ik heb hier een stuur liggen en die heeft nog twee extra stangen erop zitten waar waarschijnlijk de knipperlichten aan horen te zitten. Dit heb jij zo te zien niet op je brommer.
Maar ik ben geen expert.
Op je carburateur zijn de laatste 2 cijfers die op je vlotterbak staan het bouwjaar.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 16 feb 2014, 20:18
- Woonplaats: 8800 - Roeselare
- Locatie: Roeselare Belgie
Re: AV50 PR 1970-80 wil niet starten
Idd japie, pinkers zijn voor me de knipperlichten Normaal gezien moeten er idd 2 stangen op het stuur staan voor van die ronde oranje pinkers. En meestal stonden de 'katogen' /reflectors op de chromé beugel op het achterspatbord die vast hangt aan de vering en die bij ons het bekende GEEL plakkaatje vast houd (25kmu).
Wauw, wat zijn oude brommers toch epic
Wauw, wat zijn oude brommers toch epic