AV42 stopt na enige tijd

Siem
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 dec 2013, 23:20

AV42 stopt na enige tijd

Ongelezen bericht door Siem » 01 mar 2014, 20:44

Ik heb wat problemen met mijn AV42. Hij start goed en heb er meerdere keren korte stukken op gereden. Loopt goed stationair. Zodra ik een langere afstand ga rijden dat en hij wordt warm, dan stopt hij zodra ik het gas los laat en komt niet meer op gang. Zodra ik stil sta is hij uit en krijg ik hem niet meer gestart. Bougie vonkt wel, maar hij doet niets. Heb al twee verschillende carburateurs gebruikt encarwi en guntner. Wie kan mij op weg helpen, is dit iets van de ontsteking? Bougie misschien?

Siem

peterl
Berichten: 265
Lid geworden op: 22 aug 2011, 00:53

Re: AV42 stopt na enige tijd

Ongelezen bericht door peterl » 02 mar 2014, 01:04

Deze storing is waarschijnlijk een kapotte ontstekingsspoel of bobine. het isolatie materiaal is verpulverd en als hij warm wordt maakt hij sluiting en schakelt daardoor een aantal wikkelingen uit en dan is de hoogspanning te laag. Een radicale oplossing is de ontsteking ombouwen naar bobine ontsteking. Henk van Kessel levert hiervoor setjes.

m.vr. groet
Peterl.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: AV42 stopt na enige tijd

Ongelezen bericht door Franky » 02 mar 2014, 10:00

Klinkt inderdaad als het stereotype ontstekingsprobleem.
Bekijk dit topic eens. Hier worden meerdere adviezen gegeven over het vervangen van de ontsteking.
viewtopic.php?f=35&t=2260

Siem
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 dec 2013, 23:20

Re: AV42 stopt na enige tijd

Ongelezen bericht door Siem » 02 mar 2014, 16:27

Ik heb de spoelen bekeken, het zijn al volledig gevulkaniseerde spoelen van Novi, maar niet met externe bobine. Ik heb de voorontsteking gecontroleerd, die staat goed en ook de puntjes zijn niet verkeerd ingebrand. Ik denk dat het goed is om een anders ontsteking er op te zetten met externe bobine. Heeft iemand een adres waar ik deze setjes kan bestellen?

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: AV42 stopt na enige tijd

Ongelezen bericht door Polle » 02 mar 2014, 20:55

Hallo Siem

Bij Harrie info@pantin.nl

Gr Polle

Siem
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 dec 2013, 23:20

Re: AV42 stopt na enige tijd

Ongelezen bericht door Siem » 02 mar 2014, 21:38

Bedankt, ik zal een mail sturen. Zal het resultaat melden.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: AV42 stopt na enige tijd

Ongelezen bericht door Harrie » 02 mar 2014, 22:07

Siem schreef:Bedankt, ik zal een mail sturen. Zal het resultaat melden.
InterNLnet die mijn e-mail en website http://www.pantin.nl host heeft de afgelopen dagen te kampen gehad met DDOS-aanvallen.
Surfnet is daarbij ook betrokken. Waarschijnlijk vieren ze carnaval in Nijmegen, want het duurt wel erg lang.
Mailtjes naar mij komen dus niet aan. Stuur dus een PM dit forum of een e-mail, want dat loopt via een ander e-mail adres.

Harrie

Plaats reactie