HELP aub :(

MichaMobylette
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mei 2014, 17:08

HELP aub :(

Ongelezen bericht door MichaMobylette » 08 mei 2014, 18:00

Beste mede mobymensen.
Ik heb 2 dagen geleden een av 50 gekocht.
in het begin liep hij in een keer goed en nu niet.
me vader zegt dat ik hem heb verzuipt.
hij zegt dat de bougi eruit moet en schoongemaakt moet worden.
ik heb zelf geen idee :(
ben net met hem op straat geweest en maar aan het duwen als een gek hoor wel dat de motor een geluid maakt maar start niet.
en met trappen precies het zelfde..
kan iemand mij zeggen hoe ik dit kan oplossen?
Mvg MichaMobylette

Gebruikersavatar
JapieKrekel
Berichten: 158
Lid geworden op: 08 nov 2013, 12:31
Locatie: Achterhoek Gelderland

Re: HELP aub :(

Ongelezen bericht door JapieKrekel » 08 mei 2014, 21:07

Een niet startende oude mobylette kan veel oorzaken hebben. Als je vader gelijk heeft en hij verzuipt dan kan je kijken of de choke blijft hangen.


Wat je kunt doen ( ook met beperkte sleutel kennis) is het volgende:
Draai je bougie uit het bougiegat met een bougiesleutel. Je kan nu zien welke kleur de bougie heeft. Dit zou bruin moeten zijn, als je brommer steeds verzuipt zal hij hoogstwaarschijnlijk nat en zwart zijn. Als je je bougie tegen de cilinderkop aan houdt en trapt kan je kijken of hij vonkt. Dit zou een mooie blauwe vonk moeten geven. Als je je bougiedop erafdraait en enkel de kabel tegen de Cilinderkop houdt dan zou de blauwe vonk hiervan een afstand van circa 0.5 - 0.8 cm moeten kunnen overbruggen.

Dan kan je de carburateur er afhalen en schoonmaken met remmenreiniger. Vervolgens alles weer op de goede manier in elkaar steken.

Een oude brommer kan veel kuren hebben. Hij kan het even goed doen en er een paar dagen later mee kappen. Vaak is het een ontstekingsprobleem of een vervuilde carburateur. Bovenstaande dingen kan je snel even testen zonder dat je al te veel hoeft te sleutelen.

Het beste advies dat ik je kan geven is om eens rustig een aantal topics op het forum door te lezen. Er zijn genoeg mensen met soortgelijke problemen als jij en ook genoeg oplossingen. Verder zitten er hier op het forum een aantal mensen met zeer veel sleutel kennis die je zeker op weg kunnen helpen. Hoe meer informatie je over je Moby geeft hoe beter we kunnen helpen.

Veel succes met je Moby en nu begint de hobby pas echt

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: HELP aub :(

Ongelezen bericht door AGB » 21 aug 2014, 01:20

En doet hij het al? Wel zo mooi dat men wat van zich laat horen

Plaats reactie