av92 start niet meer

joran
Berichten: 522
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:25
Locatie: bergen nh

av92 start niet meer

Ongelezen bericht door joran » 01 aug 2014, 16:53

Even een vraag. Gisteren wisselde ik even carburateurs om op de moby. Dat werkte niet dus zette de oude er weer op terug. Nou heb ik niks aan afstellingen verandert maar zelfs met de oude carburateur start ze niet meer of soms een kleine sjoege als ik met de choke speel. Ontsteking werkt nog en afstellingen heb ik niet verandert. Weet iemand wat dit kan zijn?
Joran

Edit: met de oude carburateur liep ze als een zonnetje

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: av92 start niet meer

Ongelezen bericht door Harrie » 02 aug 2014, 00:39

Hallo Joran,
Waarschijnlijk heb je bij de montage iets geraakt of vergeten aan te sluiten.
Binnen het universele opsporingsmodel geldt dat als er niets verandert is aan de situatie het resultaat hetzelfde blijft.
Conclusie er is iets veranderd: benzine op, bougiedop los, kabel naar bobine beschadigd et cetera.
Harrie

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: av92 start niet meer

Ongelezen bericht door Franky » 02 aug 2014, 09:01

En verder gewoon systematisch alles langs lopen. Deze vraag is via het forum niet te beantwoorden. Je zal zelf eerst het nodige uit moeten sluiten.

joran
Berichten: 522
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:25
Locatie: bergen nh

Re: av92 start niet meer

Ongelezen bericht door joran » 02 aug 2014, 15:52

Vandaag met de motor bezig geweest en merkte dat de voetpakking van de cilinder behoorlijk lekte, kan dit de oorzaak van mijn probleem zijn?
Joran

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: av92 start niet meer

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 02 aug 2014, 16:09

Helemaal niet starten bij valse lucht is niet waarschijnlijk, als het ernstig is kan het wel.

Nieuwe voetpakking monteren en daarna lang starten met choken: is bougie nat dan is het vermoedelijk een ontstekingsprobleem bijvoorbeeld kapotte bougie, kapotte bobine, probleem met contactpunten enz. Is de bougie droog, dan is het de benzine toevoer.

Groet, Joop

Plaats reactie