Uitlaat

Dirkv.w.
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jul 2010, 14:50
Locatie: Venlo

Uitlaat

Ongelezen bericht door Dirkv.w. » 09 mar 2011, 18:56

Laatst is voor de 3de keer mijn uitlaat kapot gegaan, allemaal verschillende, maar al de 3de keer... En steeds hetzelfde probleem.
Weten jullie misschien wat het probleem is want ik wordt er niet wijs uit.
De uitlaat breekt elke keer af waar de bocht de uitlaat in gaat, met flens en al.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6196
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Uitlaat

Ongelezen bericht door Franky » 09 mar 2011, 20:38

Beste Dirk
Deze vraag komt me bekend voor.
http://forum.bromfiets.nl/ubbthreads/ub ... 5#Post9595
Die dus. Dat was jij ook ;) Ik kan mijn antwoord wel herhalen maar dat lijkt me niet zinvol ;)
Het zit hem echt in die spanning op de uitlaat. Of heb je die grote moer moer waarmee je de uitlaat bevestigd aan je blok niet goed aangedraaid? Dan kan die rammelen en in theorie zich zelf kapot slaan.

Dirkv.w.
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jul 2010, 14:50
Locatie: Venlo

Re: Uitlaat

Ongelezen bericht door Dirkv.w. » 09 mar 2011, 22:42

Dat klopt inderdaad! ik heb dezelfde vraag daar ook gestelt.
Die moer die onder mijn blok de uitlaat vast maakt met de ring om de uitlaat heen, hebben we helemaal strak aangedraaid dat hij geen kant meer op kon.
Hij heeft hier dus niet kunnen rammelen, maar wat wij dus dachten dat dit misschien met probleem kon zijn.
Om hem juist wat meer ruimte te geven in de ring waar hij mee vastzit zodat hij wel kan bewegen en zo de spanning weg is?

Maar wat U dus zegt is het drukpunt, wat nu steeds op de flens staat, naar de bocht te verplaatsen door hem lager te hangen?

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6196
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Uitlaat

Ongelezen bericht door Franky » 10 mar 2011, 10:33

Als je de grote moer om je uitlaat losser doet krijg je lekkage en gerammel. Dat zou ik dus niet doen. Het strak aandraaien zou ook geen enkel effect mogen hebben op het afscheuren van die flens. Je moet het probleem oplossen in de de bevestiging van je uitlaat/demper onder je motorblok. Die is vermoedelijk niet goed uitgelijnd. Bij mij moest de demper lager zitten. Dat hoeft niet te betekenen dat dat bij jou ook zo zou moeten zijn.
En anders heb ik nog altijd mijn standaard advies. Als je in de buurt van Wageningen woont, kom gerust even langs. Dan kan ik het probleem even in het echt zien. Ik ben tot 1 april nog werkeloos, dus ik heb alle tijd :lol:

BeeAeRTee
Berichten: 253
Lid geworden op: 28 okt 2010, 20:26
Locatie: Arnhem

Re: Uitlaat

Ongelezen bericht door BeeAeRTee » 10 mar 2011, 11:42

Misschien stome vraag : (ik sleutel nog niet zo lang een het merk Mobylette)
Heb je wel een ronde metalen pakkingring gemonteerd?
Deze drukt bij de eerste keer monteren een beetje in, en kan zo (kleine) aansluit-verschillen corrigeren. Ook zorgt deze ring voor een beetje terugwaartse druk, zodat die aandraai-moer beter vast blijft zitten.
Het schijnt ook beter zijn om deze ring elke keer bij demontage te vervangen.

Plaats reactie