Carburateur EEG
Re: Carburateur EEG
Stationair toerental wellicht iets te laag.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 24 aug 2014, 21:41
- Locatie: L-dam
Re: Carburateur EEG
Stationair draaien stel je af bij een warme motor, toch Groenekan? als hij warm is loopt hij heel mooi stationair.
Bij die vorige carburateur had ik wel is dat ik vooruit gedrukt werdt bij het stilstaan met een warme motor en als ik dat dan aanpaste dan liep hij weer niet goed bij een koude of andersom later ging het wel oke soms wel soms niet, maar deze kan ik erg mooi afstellen, ga ik niet hetzelfde krijgen als hem afstel op een warme motor? want daar draait hij nu goed op.
Beste is natuurlijk dat ik gewoon vanalles probeer met het stelschroefje.
Bij die vorige carburateur had ik wel is dat ik vooruit gedrukt werdt bij het stilstaan met een warme motor en als ik dat dan aanpaste dan liep hij weer niet goed bij een koude of andersom later ging het wel oke soms wel soms niet, maar deze kan ik erg mooi afstellen, ga ik niet hetzelfde krijgen als hem afstel op een warme motor? want daar draait hij nu goed op.
Beste is natuurlijk dat ik gewoon vanalles probeer met het stelschroefje.
Re: Carburateur EEG
Inderdaad afstellen bij warme motor.
Slaat motor ook af als je goed gechoked hebt en een paar keer gas gegeven hebt ?
Als je start zal hij niet direkt stationair blijven lopen, vaak nog een keertje choken en gas geven.
Als de brommer verder goed rijdt, dan kan je verstuiver / venturi vuil zijn.
Welk type carburateur heb je en kijk zelf bij de handboeken of op het internet : dan vind je de plek van de verstuiver. Zitten verdraaid kleine gaatjes in. gr. Joop
Slaat motor ook af als je goed gechoked hebt en een paar keer gas gegeven hebt ?
Als je start zal hij niet direkt stationair blijven lopen, vaak nog een keertje choken en gas geven.
Als de brommer verder goed rijdt, dan kan je verstuiver / venturi vuil zijn.
Welk type carburateur heb je en kijk zelf bij de handboeken of op het internet : dan vind je de plek van de verstuiver. Zitten verdraaid kleine gaatjes in. gr. Joop
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 24 aug 2014, 21:41
- Locatie: L-dam
Re: Carburateur EEG
Als ik hem start geef ik paar x gas en choke tot hij goed loopt hoe verder ik de gashandel dicht wil zetten hoe eerder hij wilt afslaan. Ik geef dan gas en hou dat een tijdje aan tot hij zo ver is dat hij wel even blijft draaien wat genoeg is om hem van de standaard te halen eenmaal goed warm geen problemen
Deze carburateur heb ik helemaal schoon gemaakt, sproeiers enz. Ik wil het best nog is na kijken en doorspoelen achter de sproeier.
Het is een AR2-12 heb nog een oude kaptein handleiding staat hij ook in dus dat komt wel goed.
Ik laat het zsm weten
Deze carburateur heb ik helemaal schoon gemaakt, sproeiers enz. Ik wil het best nog is na kijken en doorspoelen achter de sproeier.
Het is een AR2-12 heb nog een oude kaptein handleiding staat hij ook in dus dat komt wel goed.
Ik laat het zsm weten
Re: Carburateur EEG
Probeer wat langer af en toe een kort rukje aan de choke te geven, ik denk, dat hij dan wel blijft lopen.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 24 aug 2014, 21:41
- Locatie: L-dam
Re: Carburateur EEG
Ook dat helpt niet, stationair sneller laten lopen slaat hij ook af bij koude motor.
Koude motor start hij moeizaam maar uiteindelijk loopt hij wel en rij ik hem warm dan heb ik geen problemen -het is wel niet helemaal de manier- starten met warme motor gaat wel goed, gisteren nog 65km gereden zonder problemen.
Koude motor start hij moeizaam maar uiteindelijk loopt hij wel en rij ik hem warm dan heb ik geen problemen -het is wel niet helemaal de manier- starten met warme motor gaat wel goed, gisteren nog 65km gereden zonder problemen.
Re: Carburateur EEG
Ik had een vergelijkbaar pobleem. Enige verschil, mijn choke werkt prima. Maar moest wel veel "choken" bij koude motor en bij elke stop onregelmatig lopen en afslaan bij weinig gas. Oftewel, ik moest, bij koude motor met het gas blijven spelen, anders sloeg hij af. Ik heb alles vervangen (ontsteking): bobine, bougiekap, bougiekabel, condensator. Uiteindelijk (stom!) de bougie eruitgedraaaid. Was een nieuwe bougie, waarvan ik vergeten was, de electrode-afstand te stellen. Is hetzelfde, als de punten-afstand, 0,30-0,40mm. Paar seconden werk en probleem opgelost. Start in één trap, loopt vrijwel direkt goed stationair. Zeker een mogelijke oorzaak, die makkelijk uit te sluiten is. Het probleem was ook erger, als ik het licht inschakelde. Ook bij warme motor.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 24 aug 2014, 21:41
- Locatie: L-dam
Re: Carburateur EEG
Dat klinkt heel herkenbaar, met koude motor inderdaad bij het stilstaan of wachten met het gas blijven spelen, als de motor warm genoeg is geen probleem. Mijn choke werkt overigens weer goed.
Dat vind ik ook vreemde eraan, omdat alles van de onsteking nieuw is, ook de bougie, carburateur is brandschoon.
Misschien wat sproeiertjes proberen ofzo weet het anders ook niet.
Maar ik kan wel rijden, dat dan weer wel
Dat vind ik ook vreemde eraan, omdat alles van de onsteking nieuw is, ook de bougie, carburateur is brandschoon.
Misschien wat sproeiertjes proberen ofzo weet het anders ook niet.
Maar ik kan wel rijden, dat dan weer wel
Re: Carburateur EEG
Maar heb je de electrode-afstand van die nieuwe bougie ook gesteld, voordat je hem erin draaide, of heb je hem zo uit het doosje in de cylinderkop gedraaid? Als dat zo is, zou ik die afstand toch even checken. Stel je voor, dat het zomaar het probleem oplost!
Re: Carburateur EEG
Zijn de kleine gaatjes van de verstuiver wel doorgeprikt?
Harrie
Harrie
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 24 aug 2014, 21:41
- Locatie: L-dam
Re: Carburateur EEG
Bougie moet op 0,45 staan volgens de Kaptein handleiding, in mijn bougie boekje staat bij mobylette 0,50
De nieuwe bougie is hetzelfde soort als die eruit kwam waar hij het altijd goed op heeft gedaan, ik zal het wel nakijken stel ik hem af op 0,40 met het voelermaatje van harrie...? ik heb de nieuwe afgestelt bij behulp van de oude, maar ook met die hetzelfde probleem, bougie zat eral in toen ik hem kocht heeft aan het begin daar goed meegelopen.
Achter de sproeier is schoon verstuiver enz. is allemaal uitelkaar geweest.
Bedankt, Groetjes Danny
De nieuwe bougie is hetzelfde soort als die eruit kwam waar hij het altijd goed op heeft gedaan, ik zal het wel nakijken stel ik hem af op 0,40 met het voelermaatje van harrie...? ik heb de nieuwe afgestelt bij behulp van de oude, maar ook met die hetzelfde probleem, bougie zat eral in toen ik hem kocht heeft aan het begin daar goed meegelopen.
Achter de sproeier is schoon verstuiver enz. is allemaal uitelkaar geweest.
Bedankt, Groetjes Danny
Re: Carburateur EEG
Bougie moet staan op 0,4mm; bovendien bougies kunnen het ook af laten weten.
Soms zijn ze al slecht in de verpakking.
Harrie
Soms zijn ze al slecht in de verpakking.
Harrie
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 24 aug 2014, 21:41
- Locatie: L-dam
Re: Carburateur EEG
Bedank, ik heb helebtoel gebruikte bougies die nog goed zijn ik zal binnekortt e.a proberen met bougies en de afstand nog even controleren.
Bedankt
Bedankt
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 24 aug 2014, 21:41
- Locatie: L-dam
Re: Carburateur EEG
Ik durf het eigenlijk niet te vertellen -bang dat jullie me uitlachen- maar de bougie stond inderdaad verkeert.
Zoon klein dingetje, hij start super ook na een paar dagen en gelijk blijven lopen.. Top super bedankt het forum heeft zich weer bewezen!!!!
In het bougie boek stond 0,5 ook op internet paar x tegen gekomen zal nu nooit meer fout gaan
Danny
Zoon klein dingetje, hij start super ook na een paar dagen en gelijk blijven lopen.. Top super bedankt het forum heeft zich weer bewezen!!!!
In het bougie boek stond 0,5 ook op internet paar x tegen gekomen zal nu nooit meer fout gaan
Danny
Re: Carburateur EEG
Geen probleem, juist leuk en goed dat je ons informeert over afloop en mooi dat je nu echt kunt rijden zonder al dat geklooi.
En hulde voor de helderziende blik van Joost.
( en velen van ons herinneren zich problemen met de brommer die achteraf maar een kleinigheidje bleken te zijn en dan denk je " Waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht" )
En hulde voor de helderziende blik van Joost.
( en velen van ons herinneren zich problemen met de brommer die achteraf maar een kleinigheidje bleken te zijn en dan denk je " Waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht" )
Re: Carburateur EEG
Tja, dat was ook alleen maar, omdat ik hetzelfde probleem had en, tot míjn schaamte, pas na het vervangen van veel andere onderdelen, er achter kwam, dat ik de nieuwe bougie niet afgesteld had. En dat na al die jaren Moby ervaring! gefeliciteerd met het oplossen!