kaptein av31 1954

tiochon
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2015, 18:34

kaptein av31 1954

Ongelezen bericht door tiochon » 11 jun 2015, 19:00

hey iedereen,
als ik vertrek met koude motor dan gaat het goed (nou ja, ik haal maar 34km/u) maar na 5 a10 minuutjes heb ik geen vermogen meer
en val ik bijna stil, als ik dan stop en de motor is dan ontkoppeld kan ik terug vol gas geven zonder probleem.
Alleen terug vertrekken gaat dan niet meer (weer kompleet vermogen verlies en niet vooruit geraken)
kan iemand mij hierbij helpen aub
thx ;)

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: kaptein av31 1954

Ongelezen bericht door Polle » 11 jun 2015, 20:26

Ergens een pakking lek.
Voedingsspoel die het begeeft.
Benzine die niet goed doorloopt.

Gr Polle

tiochon
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2015, 18:34

Re: kaptein av31 1954

Ongelezen bericht door tiochon » 13 jun 2015, 14:38

bedankt voor de reactie , ik denk dat het inderdaad een pakking probleem is
gr John

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: kaptein av31 1954

Ongelezen bericht door Franky » 13 jun 2015, 15:58

Dat zou dan betekenen dat je motor zo snikheet wordt dat hij niet goed meer wil werken. Dat moet opvallen. Los daarvan verwacht ik ook dat je bougie een verkeerde kleur heeft.

Een motor heeft 3 dingen nodig.
1. Compressie
2. Een krachtige vonk op het juiste moment
3. Een lucht benzine mengsel in de juiste verhouding

Als je advies van ons wil hebben, zal je zo veel mogelijk van het bovenstaande uit moeten sluiten. Er zijn zo veel redenen te bedenken waarom je deze klachten kan krijgen. Je kan niet verwachten dat wij die allemaal gaan typen ;)

Dus, wat heb je al uitgesloten?

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: kaptein av31 1954

Ongelezen bericht door MobyJoost » 13 jun 2015, 16:05

Dat eerste heeft dan betrekking op inlaatpakking, voetpakking, carterpakking en krukaskeerringen, Franky. Van een koppakking (of decompressor), die gaat lekken, krijg je wel dat resultaat, maar geen overdreven hete motor. Lekke koppakking zie je, na verloop van tijd, wel aan de zwarte rommel, die onder de cylinderkop uit gaat kruipen.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: kaptein av31 1954

Ongelezen bericht door Franky » 13 jun 2015, 19:03

Dat klopt Joost :)
Maar de bromfiets valt wel na 5 a 10 minuten uit. Dus er is sowieso ook iets anders aan de hand. Het is niet enkel een lekke koppakking of dècompresseur ;)

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: kaptein av31 1954

Ongelezen bericht door MobyJoost » 13 jun 2015, 22:25

Hoeveel olie meng je in je benzine, Tiochon?

Plaats reactie