Lekt 2Takt vanuit het benzinekraantje

burdie
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2015, 10:09

Lekt 2Takt vanuit het benzinekraantje

Ongelezen bericht door burdie » 02 sep 2015, 12:59

Dag allen,

onlangs heb ik mijn vlotterbak uitgekuist omdat de brommer stil viel bij het rijden over een hobbel.
Nu is dit probleem opgelost, maar is een nieuw probleempje erbij gekomen.

Hier foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Hier is dus een benzinekraantje te zien, normaal kon ik het kraantje op "F" & "O" laten staan, zonder dat die zou overlopen. Op "R" liep hij wel over, maar dat is normaal?

nu even proberen de situatie te schetsen; op de foto staat het kraantje "recht", zo loopt de 2takt er uit. Na die vaststelling kon ik zien dat het kraantje nog verder kon gedraaid worden, ik kan het dus nog verder "schroeven" in mijn tank. Maar ook als het vastgedraaid zit, blijft de 2takt druppen...Zelf met het rubberen kabeltje van de nippel, blijft hij likken in stand "O". Dus het ligt volgens mij wel aan de afsluiting? Maar hoe vermaak ik dit ?!

Garagist zei dat dit een veelvoorkomend probleem was bij die type Mbk's (schroefdraad kapot). Zijn oplossing was teflon erop doen en weer toedraaien.

Wat denken jullie? En zal het probleem wel opgelost zijn met teflon? Benzine geraakt namelijk overal door...
Graag jullie menig, gedachte hierover!

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Lekt 2Takt vanuit het benzinekraantje

Ongelezen bericht door MobyJoost » 02 sep 2015, 13:50

Tank leeghalen, kraan eruit en een nieuwe pakking ertussen (wel de oude helemaal verwijderen) lijkt me een goede poging tot oplossing.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Lekt 2Takt vanuit het benzinekraantje

Ongelezen bericht door Polle » 02 sep 2015, 19:25

Er staat made in Taiwan op het kraantje is waarschijnlijk ook niet te vertrouwen.
Slechte kwaliteit

Gr Polle

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Lekt 2Takt vanuit het benzinekraantje

Ongelezen bericht door Franky » 02 sep 2015, 19:31

Je noemt niet waar hij lekt :roll: Ik vermoed dat je de benzine kraan bedoelt. Maar je hebt het over overlopen. Dat is dan je carb. Welke is het? :roll:

Die teflon oplossing is trouwens diep triest. Schroefdraad dient niet af te dichten. Daar heb je een pakking voor ;)

burdie
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2015, 10:09

Re: Lekt 2Takt vanuit het benzinekraantje

Ongelezen bericht door burdie » 03 sep 2015, 09:33

Het benzine kraantje lekte dus vanuit de schroefdraad. Gisteren tankje laten leeglopen,
kraantje eruit gehaald. en er was wel duidelijk te zien, dat de schroefdraad, slijtage had van ouderdom. De afsluitingsrubber die ertussen zat, ziet er nog perfect uit en dus ook niet vervangen.

Even geprutst om de teflon draad rond de kleine schroefdraad te krijgen, maar dit lukte uiteindelijk wel !

Heb dus het begin en het einde van de schroefdraad vrij gelaten en het middelste gedeelte met de draadrichting mee, ''ingetaped met teflon''.

Alles is hierbij opgelost, terug benzine in de tank, en heeft heel de nacht binnen gestaan, zonder 1 druppel te verliezen. Dit is mss nie DE oplossing, maar voorlopig doet ze het heel goed!

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Lekt 2Takt vanuit het benzinekraantje

Ongelezen bericht door Harrie » 03 sep 2015, 15:03

Franky schreef:Je noemt niet waar hij lekt :roll: Ik vermoed dat je de benzine kraan bedoelt. Maar je hebt het over overlopen. Dat is dan je carb. Welke is het? :roll:
Die teflon oplossing is trouwens diep triest. Schroefdraad dient niet af te dichten. Daar heb je een pakking voor ;)
Installateurs, maar ook de waterleidingjongens tapen volop al dan niet met teflon of hennep.
Ik vind het allesbehalve triest; want het werkt! Er leiden meer wegen naar Rome.

Harrie

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Lekt 2Takt vanuit het benzinekraantje

Ongelezen bericht door Franky » 03 sep 2015, 17:19

Je hebt gelijk. Ik dacht te snel. Bij mij kraantje werkt dat niet omdat je een bout door en door hebt. Deze kraan werkt anders.
I stand corrected. Al blijft het een niet nette oplossing hoor :evil: :P

Plaats reactie