Lekt 2Takt vanuit het benzinekraantje
Lekt 2Takt vanuit het benzinekraantje
Dag allen,
onlangs heb ik mijn vlotterbak uitgekuist omdat de brommer stil viel bij het rijden over een hobbel.
Nu is dit probleem opgelost, maar is een nieuw probleempje erbij gekomen.
Hier foto's:
Hier is dus een benzinekraantje te zien, normaal kon ik het kraantje op "F" & "O" laten staan, zonder dat die zou overlopen. Op "R" liep hij wel over, maar dat is normaal?
nu even proberen de situatie te schetsen; op de foto staat het kraantje "recht", zo loopt de 2takt er uit. Na die vaststelling kon ik zien dat het kraantje nog verder kon gedraaid worden, ik kan het dus nog verder "schroeven" in mijn tank. Maar ook als het vastgedraaid zit, blijft de 2takt druppen...Zelf met het rubberen kabeltje van de nippel, blijft hij likken in stand "O". Dus het ligt volgens mij wel aan de afsluiting? Maar hoe vermaak ik dit ?!
Garagist zei dat dit een veelvoorkomend probleem was bij die type Mbk's (schroefdraad kapot). Zijn oplossing was teflon erop doen en weer toedraaien.
Wat denken jullie? En zal het probleem wel opgelost zijn met teflon? Benzine geraakt namelijk overal door...
Graag jullie menig, gedachte hierover!
onlangs heb ik mijn vlotterbak uitgekuist omdat de brommer stil viel bij het rijden over een hobbel.
Nu is dit probleem opgelost, maar is een nieuw probleempje erbij gekomen.
Hier foto's:
Hier is dus een benzinekraantje te zien, normaal kon ik het kraantje op "F" & "O" laten staan, zonder dat die zou overlopen. Op "R" liep hij wel over, maar dat is normaal?
nu even proberen de situatie te schetsen; op de foto staat het kraantje "recht", zo loopt de 2takt er uit. Na die vaststelling kon ik zien dat het kraantje nog verder kon gedraaid worden, ik kan het dus nog verder "schroeven" in mijn tank. Maar ook als het vastgedraaid zit, blijft de 2takt druppen...Zelf met het rubberen kabeltje van de nippel, blijft hij likken in stand "O". Dus het ligt volgens mij wel aan de afsluiting? Maar hoe vermaak ik dit ?!
Garagist zei dat dit een veelvoorkomend probleem was bij die type Mbk's (schroefdraad kapot). Zijn oplossing was teflon erop doen en weer toedraaien.
Wat denken jullie? En zal het probleem wel opgelost zijn met teflon? Benzine geraakt namelijk overal door...
Graag jullie menig, gedachte hierover!
Re: Lekt 2Takt vanuit het benzinekraantje
Tank leeghalen, kraan eruit en een nieuwe pakking ertussen (wel de oude helemaal verwijderen) lijkt me een goede poging tot oplossing.
Re: Lekt 2Takt vanuit het benzinekraantje
Er staat made in Taiwan op het kraantje is waarschijnlijk ook niet te vertrouwen.
Slechte kwaliteit
Gr Polle
Slechte kwaliteit
Gr Polle
- Franky
- Berichten: 6198
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Lekt 2Takt vanuit het benzinekraantje
Je noemt niet waar hij lekt Ik vermoed dat je de benzine kraan bedoelt. Maar je hebt het over overlopen. Dat is dan je carb. Welke is het?
Die teflon oplossing is trouwens diep triest. Schroefdraad dient niet af te dichten. Daar heb je een pakking voor
Die teflon oplossing is trouwens diep triest. Schroefdraad dient niet af te dichten. Daar heb je een pakking voor
Re: Lekt 2Takt vanuit het benzinekraantje
Het benzine kraantje lekte dus vanuit de schroefdraad. Gisteren tankje laten leeglopen,
kraantje eruit gehaald. en er was wel duidelijk te zien, dat de schroefdraad, slijtage had van ouderdom. De afsluitingsrubber die ertussen zat, ziet er nog perfect uit en dus ook niet vervangen.
Even geprutst om de teflon draad rond de kleine schroefdraad te krijgen, maar dit lukte uiteindelijk wel !
Heb dus het begin en het einde van de schroefdraad vrij gelaten en het middelste gedeelte met de draadrichting mee, ''ingetaped met teflon''.
Alles is hierbij opgelost, terug benzine in de tank, en heeft heel de nacht binnen gestaan, zonder 1 druppel te verliezen. Dit is mss nie DE oplossing, maar voorlopig doet ze het heel goed!
kraantje eruit gehaald. en er was wel duidelijk te zien, dat de schroefdraad, slijtage had van ouderdom. De afsluitingsrubber die ertussen zat, ziet er nog perfect uit en dus ook niet vervangen.
Even geprutst om de teflon draad rond de kleine schroefdraad te krijgen, maar dit lukte uiteindelijk wel !
Heb dus het begin en het einde van de schroefdraad vrij gelaten en het middelste gedeelte met de draadrichting mee, ''ingetaped met teflon''.
Alles is hierbij opgelost, terug benzine in de tank, en heeft heel de nacht binnen gestaan, zonder 1 druppel te verliezen. Dit is mss nie DE oplossing, maar voorlopig doet ze het heel goed!
Re: Lekt 2Takt vanuit het benzinekraantje
Installateurs, maar ook de waterleidingjongens tapen volop al dan niet met teflon of hennep.Franky schreef:Je noemt niet waar hij lekt Ik vermoed dat je de benzine kraan bedoelt. Maar je hebt het over overlopen. Dat is dan je carb. Welke is het?
Die teflon oplossing is trouwens diep triest. Schroefdraad dient niet af te dichten. Daar heb je een pakking voor
Ik vind het allesbehalve triest; want het werkt! Er leiden meer wegen naar Rome.
Harrie
- Franky
- Berichten: 6198
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Lekt 2Takt vanuit het benzinekraantje
Je hebt gelijk. Ik dacht te snel. Bij mij kraantje werkt dat niet omdat je een bout door en door hebt. Deze kraan werkt anders.
I stand corrected. Al blijft het een niet nette oplossing hoor
I stand corrected. Al blijft het een niet nette oplossing hoor