AV42 start niet
Geplaatst: 11 okt 2015, 16:59
Heren!
Sinds een tijdje heb ik een redelijk versleten maar niet verprutste Mobylette in mijn bezit. Het gaat om een AV42 uit 67 (volgens de carburateur). Hij werkte niet toen ik hem kocht, en het idee is om hem eerst maar eens aan het pruttelen te krijgen en dan gaat hij uit elkaar en wordt hij grondig opgeknapt.
Maar je raadt het al; ik krijg hem niet aan de praat. Ik kreeg geen vonk aan de bougie, maar met het mooie setje van de heer van Kessel is dat inmiddels voor elkaar. Door middel van de M10 bout in het bougie gat heb ik de ontsteking keurig op 2.5mm voorontsteking gekregen, en de puntjes openen 0.4mm. De compressie voelt goed aan het vliegwiel. De carburateur is inmiddels weer brandschoon en de bougie wordt ook nat, dus ook aan die voorwaarde is voldaan. Wel is het zo dat ik de 'choke' plunjer niet goed gangbaar krijg. Maar volgens de informatie op de site van Myrons Mopeds zou ik ongestraft zonder plunjer moeten kunnen rijden. Ik weet niet of starten zonder plunjer moet kunnen..?
Wie kan me de goede richting wijzen? Ik voldoe aan de heilige 3 voorwaarden; vonk, compressie en brandstof, maar ik twijfel aan de carburateur. Wat is raadzaam? Wie kan me helpen aan een werkende carburateur?
Alvast bedankt!
Sinds een tijdje heb ik een redelijk versleten maar niet verprutste Mobylette in mijn bezit. Het gaat om een AV42 uit 67 (volgens de carburateur). Hij werkte niet toen ik hem kocht, en het idee is om hem eerst maar eens aan het pruttelen te krijgen en dan gaat hij uit elkaar en wordt hij grondig opgeknapt.
Maar je raadt het al; ik krijg hem niet aan de praat. Ik kreeg geen vonk aan de bougie, maar met het mooie setje van de heer van Kessel is dat inmiddels voor elkaar. Door middel van de M10 bout in het bougie gat heb ik de ontsteking keurig op 2.5mm voorontsteking gekregen, en de puntjes openen 0.4mm. De compressie voelt goed aan het vliegwiel. De carburateur is inmiddels weer brandschoon en de bougie wordt ook nat, dus ook aan die voorwaarde is voldaan. Wel is het zo dat ik de 'choke' plunjer niet goed gangbaar krijg. Maar volgens de informatie op de site van Myrons Mopeds zou ik ongestraft zonder plunjer moeten kunnen rijden. Ik weet niet of starten zonder plunjer moet kunnen..?
Wie kan me de goede richting wijzen? Ik voldoe aan de heilige 3 voorwaarden; vonk, compressie en brandstof, maar ik twijfel aan de carburateur. Wat is raadzaam? Wie kan me helpen aan een werkende carburateur?
Alvast bedankt!