Vermogen loopt terug en sleutelmaatje gezocht

Kevin
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 apr 2016, 11:28

Vermogen loopt terug en sleutelmaatje gezocht

Ongelezen bericht door Kevin » 15 apr 2016, 11:37

Goedenmorgen,

Sinds kort heb ik een Kaptein Mobylette S 50 gekocht.
Hartstikke mooie brommer, welke wat nagekeken moest worden.
Nieuwe bougie, bougiekapel, brandstofleiding, carburateur schoongemaakt, enz, enz.
De brommers start en loopt, maar valt na een korte tijd rijden terug in vermogen en valt dan stil.
Ik ben er nog niet helemaal achter wat het is, lijkt wel of de koppeling/ vliegwiel stil blijft staan.
Heeft iemand enig idee waar ik eens naar kan kijken?
Waar ik ook aan zat te denken, is er iemand in omgeving Arnhem die het leuk lijkt om mee te sleutelen?
Misschien wel samen beide brommers opknappen?

Groeten Kevin

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Vermogen loopt terug en sleutelmaatje gezocht

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 15 apr 2016, 14:38

Hoi Kevin,

Zou je eens een foto willen posten van je Mobylette. Een S50 zegt mij namelijk niets, maar het zou kunnen dat je net een andere benaming gebruikt voor het model. Een foto heldert één en ander al snel op.

Je verhaal over de koppeling/vliegwiel klinkt apart. Zorgwekkend bijna. Ik mag toch hopen dat de brommer tijdens bedrijf niet vast slaat :roll:

Mijn vermoeden gaat uit naar de condensator, een deel in de ontsteking. Het probleem dat ik daarmee zelf heb ervaren is dat ik een kilometer of 2 kon rijden, waarna de brommer beroerder begon te lopen en vervolgens snel uitviel. Na een kwartiertje wachten startte ze weer.
Komt dit enigszins overeen met je waarnemingen?

Ik kom wel redelijk uit de omgeving. Mijn schoonvader woont in Arnhem, dus als mijn vriendin daar is ben ik vaak ook in Arnhem te vinden. Ik wil op een mooie dag in het weekend wel eens komen kijken. Gereedschap om e.e.a. na te kijken heb ik in ieder geval. Je mag me altijd een pb sturen.

Gr.
Marco

PS: wellicht dat er in de nabije toekomst weer een sleuteldag wordt georganiseerd. Afgelopen twee keren werd deze in Arnhem georganiseerd.
SixtyFruits weet hier mee van, aangezien hij de locatie beide dagen ter beschikking heeft gesteld.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Vermogen loopt terug en sleutelmaatje gezocht

Ongelezen bericht door Franky » 15 apr 2016, 17:31

Klinkt als sterotype ontsteking probleem. Met wat foto's weten we meer. Zou het weer de beroemde interne hoogspanningsspoel zijn? :mrgreen:

Kevin
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 apr 2016, 11:28

Re: Vermogen loopt terug en sleutelmaatje gezocht

Ongelezen bericht door Kevin » 20 apr 2016, 10:21

Dag Marco en Franky,

Hartstikke bedankt voor jullie snelle reactie.
Laten we hopen dat het inderdaad een makkelijk te verhelpen ontstekingsprobleem is.
Ik heb in ieder geval een foto bij dit bericht gevoegd.
Vandaag ga ik nog een stuk rijden, even kijken of ik het probleem wat helderder krijg.

Groeten Kevin
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Vermogen loopt terug en sleutelmaatje gezocht

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 20 apr 2016, 10:28

Hoi Kevin,

In je PB van net gaf ik aan dat ik je foto niet kon zien, maar hier heb ik 'm inmiddels dus gevonden.
Jouw Mobylette is een AV50, een veel voorkomend type. Franky en ik hebben beide hetzelfde model.
Het betreft hier gelukkig niet de beruchte bobinespoel die Franky al aanmerkte.

We houden contact.
Marco

Plaats reactie