afstelling nieuwe 12 mm

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 06 sep 2016, 17:25

Heeft iemand een goede 12 mm Gurtner voor Frank te leen ?????? Want geen Woerden zonder Frank !

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 06 sep 2016, 17:35

De problemen met de 99Z krijg je dus niet op tijd verholpen, Frank?
Jammer, want na contact met Henk afgelopen dagen zou mijn SP93 wel eens voor Woerden helemaal in orde kunnen zijn.
Hoewel een AV50 'à la Franky' ook een bezienswaardigheid op zich is, hadden velen op je 99Z gehoopt denk ik.

Het zal je ongetwijfeld lukken iets rijklaar te krijgen, Frank! Als we gaan, gaan we met z'n allen!... Nouja, samen dan :lol:

Gr.
Marco

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door Franky » 06 sep 2016, 17:37

GROENEKAN schreef:Heeft iemand een goede 12 mm Gurtner voor Frank te leen ?????? Want geen Woerden zonder Frank !
Hoeft niet Joop ;) Ik ga de SHA erop zetten.

Tja, bij de 99z zijn de nieuwe dempingsrubbers in het achterwiel na 200km compleet aan gort. Die dingen vervang je niet zomaar. Nog even los van het feit waar ik goede kan kopen. Dit was dus bagger Zundapp imitatie zooi :lol:

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door Franky » 10 sep 2016, 20:57

De Dellorto sha zet er ondertussen weer op. In mijn logboek kon ik nog opzoeken welke sproeier er in moest. Dus dat was makkelijk. Het was letterlijk monteren en direct perfect rijden. Mijn problemen werden dus overduidelijk veroorzaakt door de Gurtner carb.

Toch zijn die SHA verdraaid mooi rijdende carbjes. Ik heb werkelijk niets aan te merken op die SHA! Hij levert een goed mengsel in elke situatie die ik voor elkaar kon krijgen. Er is geen moment twijfel bij deze carb. Heerlijk! Ook is de SHA met mijn eerder aangepast dempingskap stiller dan de Gürtner AR2. Dat verbaasde mij nogal. Het enige minpuntje blijft de choke. Dat is een vervelend ding.

In de afgelopen jaren heb ik na kunnen denken waarom die SHA bij mij het destijds af liet weten. Hij stopte gewoon spontaan met werken. De enige verklaring die ik heb kunnen bedenken is ethanol houdende brandstof. De sha heeft een rubber puntje op de vlotternaald. Als die uitzet kan je mogelijk die ellende krijgen die ik had. Dus ik hoop met een nieuwe vlotternaald en ethanol vrije brandstof van deze ellende af te zijn.

Heerlijk zo'n goed rijdende bromfiets :D

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door loe » 10 sep 2016, 21:49

.mooi voor je frank dat de moby t goed doet met de sjah.jammer va n de gurtner daarintegen.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door loe » 10 jun 2017, 19:29

Zooo.nou myne damen und herren.de zoektocht naar de oplossing ging vandaag maar weer verder .en hopelyk gevonden.met een kleinere sproeier liep hy slegter.inhouden stotteren noem maar op.een grotere ging hy viertakten.het moest dus in de stationair gedeelte zitten dacht ik zo.want by 20/30 km neemt de hooftsproeier t over.by bestudering zag ik dat het gaatje in de venturi van het stationair gedeelte veel groter is dan by de 8.7 .minimaal 2x zo groot.terwyl de carb zelf 1/3 de groter is.dit gaf My te denken.en heb het kruiskopje onder verwyderd.een dunne naald uit de naaidoos op maat geknipt en en erin gestoken de schroef er weer in .en ff proberen ja.dit was de oplossing.hy ryd nu perfect geen viertakten .niet inhouden .kleur bougie helemaal goed.morgen maak ik een langere rit 30/40 km .we zulle zien.dit is natuurlyk een beun oplossing.maar ik heb geen andere sproeierbuis liggen.anders had ik die allang uitgewisseld.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door Polle » 11 jun 2017, 07:28

Ik heb sproeierbuisjes liggen maar er zijn veel verschillende .
als ik een foto heb kan ik kijken of ik deze heb.

Gr Polle

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door loe » 11 jun 2017, 14:42

Komt voor elkaar.alvast bedankt

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door loe » 11 jun 2017, 14:44

Tis in ieder geval een losse sproeierbuis die je erin laat vallen en op z'n plek gehouden word door een stukje draadend met een gat er in

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door loe » 12 jun 2017, 16:39

Dit is de dader
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

LennertM
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2017, 00:53
Woonplaats: Meeuwen

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door LennertM » 16 jul 2017, 00:13

Hallo, ik heb exact hetzelfde probleem. Heb ook een nieuwe gurtner carburateur gekocht. Ik krijg hem echt supermoeilijk aan de gang en als hij start rijdt hij 5meter goed en valt dan weer stil.. Ik hoop dat jullie tot een oplossing komen of misschien is er nog een ander probleem.. Alvast bedankt!

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door loe » 16 jul 2017, 12:32

Zo extreem heb ik nog niet gehoord.ik zou ALS ik jou was ff met de leverancier praten.dit probleem zit m echt in die klotecarbs.hy moet m gewoon terugnemen en een andere leveren .tis een ondeugdelyk product.die van My is al zoveel aan geknoeid die neemen ze niet meer in.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door Franky » 16 jul 2017, 13:53

Hoezo is dit per definitie de schuld van de carb? Ik kan nog veel meer redenen bedenken voor dat gedrag. Ga eerst maar eens uitzoeken wat er aan de hand is voordat je een schuldige aanwijst.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door loe » 16 jul 2017, 14:18

Franky schreef:Hoezo is dit per definitie de schuld van de carb? Ik kan nog veel meer redenen bedenken voor dat gedrag. Ga eerst maar eens uitzoeken wat er aan de hand is voordat je een schuldige aanwijst.
Klopt.maar uit het berichtje ging ik ER vannuit dat het met de vorige setup goed ging

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door Franky » 16 jul 2017, 15:08

Dat elimineert nog geen montage fouten ;) Choke kabel te kort is een mooie :)

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door loe » 11 mei 2018, 21:28

Vandaag de nieuwe china/alli expres .gurtner 12 mm op de moby geplaatst .en hy ryd nu perfect .geen rare inhouden of wat dan ook.ik kon de oude nieuwe niet goed krygen alles er al aan vervangen en veranderd niets hielp.waarschylyk inwendig in een van die kanaaltjes een braam oid.geen idee...t was nog een koopje ook.23 eurries inclusief verzenden.binnen 10 dagen binnen..en dat voor een echte immi gurtner.alles staat er ook op net als een echte.de code ar 2 12 705 .gurtner .ook op t luchtfilterkap..ik ben er bly meej

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Ongelezen bericht door loe » 24 apr 2020, 12:38

Ik heb een oude incomplete 10 mm die ik nog had liggen met losse reserve delen weer compleet gemaakt ,en op de moby gemonteerd .
Het was plug en play .
Een wereld van verschil met de 12 mm carb.waar ik van alles aan gedaan heb maar kreeg de dip niet weg .
Deze 10 gaat als de brandweer .trekt op als een gek ,in combi met het afgedraaid vliegwiel en de lichtere koppelinghamers .zit er absoluut geen raar vertragend aangrypmoment meer in.
Trekt in een x door.
Ik ben er bly mee .pff .hehe eindelyk klaar met dat geklooi.
Ik denk zelf toch echt dat die 12 net iets teveel is voor de mobylette cilinder...
Neemt niet weg dat deze cilinder uit frankryk komt en standaard al de in en uitlaatpoort zyn verbeterd .

Plaats reactie