Pagina 2 van 6

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 25 jun 2016, 09:27
door Franky
Als je motor valse lucht trekt schiet hij stationair ook ineens flink de toeren in. Is het zelfde effect ;)

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 25 jun 2016, 10:33
door loe
Dat is mooi dat ik de sproeier mag lenen.top.maar ik ga eerst met de vlott klooien.volgens my ist net andersom met het scheefzetverhaal. Maar dat maakt niks uit ik ga gewoon proberen.je hoeft de carb niet eens scheef te zetten.hou gewoon de hele bromm scheef.en alsik m naar rechts hou gaat hy wat sneller.dus zou je al kunnen concluderen dat de hoogte aangepast moet worden.nou alvast bedankt voor t meejdenken.wordt vervolgd :D

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 25 jun 2016, 10:38
door loe
Hahah.je heb gelyk Marco.ik had niet goed gelezen.als je voorde bromm staat.jaja.zo denk ik nooit.haha.ik ga van uit als ik op de bromm zit.en dan klop t wel wat jy zy met het draaien. :D

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 25 jun 2016, 10:40
door loe
Neej geen valse lucht frank.alles zit potdicht.myn gok is vlotthoogte

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 25 jun 2016, 11:22
door Franky
Je snapt mijn opmerking niet. Stationair hoort je motor een te rijk mengsel te krijgen. Dus als je de brandstofkraan dicht zet schiet hij altijd omhoog in de toeren. Dit is hetzelfde effect als je krijgt met valse lucht. Dan wordt het mengsel beter en vlieg de motor in de toeren.

Gasmengsel afstellen doe je niet op stationair!

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 25 jun 2016, 14:16
door loe
Ok verkeerd begrepen frank.geef niks.ik ga gewoon proberen

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 29 jun 2016, 20:55
door loe
dank je marco,harrie heeft een 225 voor my geregeld,dus ik hoef niet te lenen,toch bedankt,nou ff mooi weer een een paar vrye dagen om te xperimenteren,komt goed

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 04 jul 2016, 10:12
door Mobygek
Ik mag van Joost een 12mm carburateur origineel gebruiken welke goed liep op zijn mobylette.
Mooi dat dit zo kan Joost.
Wordt vervolgd....

vrgr Gerard

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 04 jul 2016, 11:11
door MobyJoost
Ik ben benieuwd.

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 04 jul 2016, 23:33
door loe
Ik ook.vandaag de 225.getest.hy ryd er wel beter mee.maar t is t net niet.ga van de week maar ff stoeien met de vlotterhoogte.

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 05 jul 2016, 09:14
door Harrie
Wat is er dan nog niet 100%?
H.

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 05 jul 2016, 13:09
door loe
als ik volgas weg wil,gaat hy beetje viertakten,dus,moet ik half gas geven,en by wat snelheid,kan t gas er vol op.als ik op de moby zit,en m naar rechts hou dan gaat hy harder stationair,lopen,dus volgens my moet de votter hoogte aanpassen,iets naar beneden,dat de vlottkamer wat minder vol staat,

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 05 jul 2016, 13:27
door Harrie
Zo te horen krijgt hij stationair voldoende en bij hoger toerental wat veel.
Iets lagere vloeistofkolom geeft lagere druk bij de sproeier en dus minder benzine.
Hoe hoog staat de vlotter nu? De waarde is meestal ergens tussen de 6 en 9mm.
H.

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 05 jul 2016, 14:27
door Mobygek
loe schreef:als ik volgas weg wil,gaat hy beetje viertakten,dus,moet ik half gas geven,en by wat snelheid,kan t gas er vol op.als ik op de moby zit,en m naar rechts hou dan gaat hy harder stationair,lopen,dus volgens my moet de votter hoogte aanpassen,iets naar beneden,dat de vlottkamer wat minder vol staat,
Toen ik nog een "goede" originele carburateur had viel mij dit ook al op dat naar rechts hangen stationair bij stilstand het toerental om hoog ging.
Maar verder liep die bij elk toerental strak, stationaer, half- en vol gas.
betwijfel of je hierdoor het probleem oplost, zou heel mooi zijn.
Ik had het met Joost en Polle ook besproken, vermoedelijk zit het gewoon in de kwaliteit/afwerking van Gurtner welke vroeger vaker werd uitgevoerd.
Ben benieuwd.

vrgr gerard

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 05 jul 2016, 17:44
door MobyJoost
Dat sneller lopen bij naar rechts hellen komt, doordat het mengsel armer wordt. De motor loopt wel sneller, maar wordt niet goed gekoeld/gesmeerd. Is onlangs ook al langsgekomen. Als je, bij stationair lopende motor, de benzinekraan sluit, stijgt het toerental ook, als de vlotterkamer leegraakt en dus het mengsel armer.

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 05 jul 2016, 23:03
door loe
Ja ik weet t.maar ik wil toch ff proberen.wat t effect is

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 06 jul 2016, 00:10
door Mobygek
loe schreef:Ja ik weet t.maar ik wil toch ff proberen.wat t effect is
Gelijk heb je.

Vrgr gerard

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 06 jul 2016, 00:20
door Mobygek
Mobygek schreef:Ik mag van Joost een 12mm carburateur origineel gebruiken welke goed liep op zijn mobylette.
Mooi dat dit zo kan Joost.
Wordt vervolgd....

vrgr Gerard
Vanavond de carburateur te leen van mobyjoost omgewisseld met mijn eigen 12 mm.
Wat mij gelijk opviel weinig tot geen enkele luchtbellen zichtbaar opkomend door mijn benzineslang vanuit de vlotterkamer.
Stationaer mooi draaien, na proefrit niet inhouden,viertakten e.d.
Reageert mooi op het gas tot zelfs volgas, zeer vlot naar de zestig.
Volgens mij is lucht ,waar het ook weg komt, het probleem wat van invloed is op het juiste mengsel.
Een lange rit , minimaal 185 km , moet de totale test afronden, tot nu toe heel positief. :!:

Vrgr gerard

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 06 jul 2016, 05:25
door MobyJoost
Da's goed nieuws!

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 06 jul 2016, 08:47
door Harrie
Zou de vlotternaald niet goed afsluiten?
H.

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 06 jul 2016, 09:18
door loe
Das goed.en slecht nieuws.dat betekend dus.dat wy niet gek zyn.of te pietluttig.die nieuwe carbu s zyn gewoon rotzooi.

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 06 jul 2016, 09:28
door Franky
Dat is interessant nieuws ja!
Ik zou ook wel eens keer die goede carb willen proberen. Maar niet voordat ik alle andere dingen uitgesloten heb. Mijn carb is namelijk al eens getest door een ander en die was zeer enthousiast.

Bij mijn carb heb ik weer een productiefout gevonden. Ik reed laatst een stuk en de bromfiets reed ineens voor geen meter meer. De carb was verdraaid op het spruitstuk. De schroef zat gewoon vast. Blijken de groeven in de klemverbinding er niet goed in te zitten. Met dat naar achter kantelende motorblok van mij kan dit wel eens al heel lang het probleem zijn. Valse lucht omdat de carb niet eens vast zit. Natuurlijk heb ik valse lucht gecontroleerd, maar niet als de motor warm is en de variateur in de hoogste stand staat. Dus ik heb weer wat op te lossen :)

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 06 jul 2016, 09:45
door MobyJoost
De carburateur, die Gerard van mij leende, is een nieuwe, van Born2Brom.

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 06 jul 2016, 10:12
door Franky
Ah oké. Wat nog interessant kan zijn is om het jaartal die op de carb staat erbij vernoemen.
Mogelijk worden we daar nog wijzer uit. Vanaf welk jaar het dubieuzer wordt.

Re: afstelling nieuwe 12 mm

Geplaatst: 06 jul 2016, 10:22
door Mobygek
Ik zal de nummers op het carburateurhuis van beide wel even vermelden hier.
Deze staan aan voorzijde rechts gezien aan voorzijde carburateur.
Niemand last van zichtbare luchtbellen?

vrgr gerard