motobecane houdt stationair toerental niet

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: motobecane houdt stationair toerental niet

Ongelezen bericht door Franky » 25 dec 2017, 11:57

De foto's hierboven bewijzen overduidelijk het tegendeel Joop. Er zitten al minstens 2 productiefouten in deze carb. De missende schroef en de klemverbinding die niet werkt. Dat laatste heb ik ook al meegemaakt. Ook heb ik grote bramen op de verbinding tussen vlotterdeksel en carb aangetroffen bij mij. Verbluffend genoeg was de papieren pakking nog niet compleet lek gestoken door bramen. Dit kwam pas toen ik de carb 1x uit elkaar had gehaald.

Hierbij met foto bewijs van mijn carb.

Hierbij de bramen die de zaak harstikke lek maken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij de klemverbinding die niet werkt door productiefouten. Je kan goed zien hoe de klemverbinding had moeten zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Type carb
Afbeelding

Genoeg? :roll:

yoyo
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 aug 2017, 16:35
Woonplaats: schaarbeek

Re: motobecane houdt stationair toerental niet

Ongelezen bericht door yoyo » 27 dec 2017, 16:19

Nadat ik een passend M3-vijsje gevonden had en in de carbu ook een schroefdraad gezet had, was hij bij de eerste pedaal vertrokken.. in ralenti! :o

Al mijn problemen opgelost door een "stom" schroefje die ik toch wel verwachtte in een nieuw carburator :crazy: , ik zal dan ook nog eens kijken voor de klemverbinding een beetje aan te passen maar voor het moment blijft hij zeer stabiel in toeren maar inderdaad met vibraties kan dit uiteindelijk misschien ook nog problemen veroorzaken!

https://youtu.be/vkQ-bP8pWrM

Alvast super bedankt voor alle tips en hulp die bijgedragen hebben tot deze mooie oplossing.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: motobecane houdt stationair toerental niet

Ongelezen bericht door Franky » 27 dec 2017, 16:56

Misschien hadden we je even moeten waarschuwen dat je de stationairschroef niet helemaal in moet draaien :mrgreen: :lol: Dan vliegt hij er inderdaad vandoor :P

Dat met die klemverbinding duurt even voordat dat los zit. Het kunststofbusje kruipt langzaam weg met met name vele warmte cyclussen dus dat duurt even ;) Maar het zal komen. Als het gebeurt zal je carb ineens scheef op je spruitstuk zitten. Daar kan een Gurtner carb niet tegen waardoor je gasmengsel bagger wordt. Ik ben nog wel thuisgekomen. Ik weet al niet meer hoe. Waarschijnlijk wat creatief improviseerwerk. Er gaat niks van stuk dus zo spannend is het niet ;) Enkel vervelend.

Graag gedaan hoor. Ik vond dit een leuk topic. We hadden het probleem verbluffend snel te pakken :thumbup:

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: motobecane houdt stationair toerental niet

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 27 dec 2017, 17:57

Top dat het is opgelost met de techneuten van dit Forum. Ongelofelijk dat daar geen schroefdraad zat en geen schroefje en excuus dat ik dat verkeerd beoordeelde. Gelukkig is het in orde gekomen. Gr. Joop

yoyo
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 aug 2017, 16:35
Woonplaats: schaarbeek

Re: motobecane houdt stationair toerental niet

Ongelezen bericht door yoyo » 28 dec 2017, 17:54

Ik begrijp dat het inderdaad hard te geloven is, zeker als je het onderdeel nieuw koopt dan verwacht je wel dat het in orde zou moeten zijn. In elk geval heb ik nu ook al eens mijn contactpunten en de rest nagekeken hoewel het probleem gewoon bij het recentste onderdeel zat. :D

Het zal een goed topic zijn voor andere mensen die een gelijkaardige carburator gekocht hebben en ook in de problemen zitten of misschien ben ik echt gewoon de pechvogel die juist diegene had met de productiefout ;) .

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: motobecane houdt stationair toerental niet

Ongelezen bericht door Franky » 28 dec 2017, 18:23

Ik denk het laatste ;)

JanmobyEvert
Berichten: 1987
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: motobecane houdt stationair toerental niet

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 28 dec 2017, 19:17

misschien ben ik echt gewoon de pechvogel die juist diegene had met de productiefout ;) .
[/quote]

Haha dat hoor ik ook vaak op m’n werk. Komt nooit voor jullie zijn de eerste met dat probleem...... jaja

Plaats reactie