Vreemde mobylette kuren

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Vreemde mobylette kuren

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 18 aug 2012, 21:32

Frank, en toch zou ik nog maar eens heel systematisch en nauwkeurig kijken. Anders is jouw Gurtner een zeer uniek exemplaar en moet je hem koesteren. Gr. Joop

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Vreemde mobylette kuren

Ongelezen bericht door MobyJoost » 18 aug 2012, 23:32

:D

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Vreemde mobylette kuren

Ongelezen bericht door Franky » 22 aug 2012, 15:26

Voor de ongelovige, hierbij dan de foto's.
Ik heb twee gaatjes kunnen vinden in de carb die er mogelijk mee te maken hebben.
Afbeelding
In gaatje drie hoort de needle jet te zitten (of hoe dat ook in het Nederlands heet). Gaatje 1 lijkt mij voor stationair draaien. Gaatje 2 zal ook wel wat met mengsel over verschillende toerentallen te maken hebben ofzo.

Kijkend naar het eerder geposte plaatje heb ik even gaatje 1t/m3 toegevoegd aan de tekening.
Afbeelding

Volgens een ander document zou er lucht aangezogen moeten worden via de remluchtgaatjes om zo het brandstofmengsel te verdunnen. Volgens mij wordt er in mijn carb juist brandstof uitgezogen uit die gaatjes. Dus de werking is precies andersom.
Wat nog wel grappig is, dat er wel een kanaal ingegoten is waardoor die remluchtgaatjes wel buiten lucht aan kunnen zuigen. Dit kanaal is echter bij mijn carb niet doorgeboord en is dus niet actief.

Koesteren doe ik mijn Gurtner zeker niet. Na veel gepruts en gedoe moet ik toch zeggen dat ik nu heel tevreden ben over mijn dollerto carb. Zelfs de dip in de lage toeren waar ik last van had is er uit. De winst t.o.v. de Gurtner is groot. De Gurtner gaat nu in een doosje belanden zodat men over 50 jaar nog kan zien wat er eigenlijk op hoorde te zitten :)

Plaats reactie