Korte-vragen-topic
Re: Korte-vragen-topic
Zolang hij op de trapas past, de juiste lengte heeft en de variateur niet raakt, lijkt het me goed.
- Franky
- Berichten: 6203
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Korte-vragen-topic
Klopt En als het goed is past het allemaal. We gaan het zien. Eerst een trapper verwijderen die al meer dan 40 jaar vast zit.
- victor_m21
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 28 aug 2011, 17:26
- Locatie: Randwijk
Re: Korte-vragen-topic
Korter vraag:
Mijn oude brommertje (AU32M/AV32M) vonkt wel maar een soort zielige roze vonk. Nieuwe bougie? of Pantin ontsteking eraan knutselen??
Mijn oude brommertje (AU32M/AV32M) vonkt wel maar een soort zielige roze vonk. Nieuwe bougie? of Pantin ontsteking eraan knutselen??
Re: Korte-vragen-topic
Beste Victor,
Uiteraard ga jij die bromfiets ombouwen. Alle gegevens staan op dit forum; je kunt het in principe allemaal zelf en uitzoeken zonder mij erin te betrekken.
Heb ik geen enkel probleem mee, want ik heb werk en afleiding zat.
Er is domweg geen ander alternatief - afgezien van een dure elektronische ontsteking - en de spoelen die ze op Marktplaats aanbieden zijn alleen geschikt als je de wikkelingen sloopt en er een voedingsspoel van maakt. Waarschijnlijk heb jij zelf nog een oude dikke spoel, die als basis kan dienen. De bevestiging van de oude spoelen is bovendien anders dan van de spoelen van de jaren zestig die regelmatig worden aangeboden. Bij Kapteinsspoelen zitten bijvoorbeeld passpennen in de spoel. Voor alle modellen is er dus een oplossing en we mogen wel stellen dat allerlei modellen de afgelopen jaren met succes zijn omgebouwd.
Harrie
Uiteraard ga jij die bromfiets ombouwen. Alle gegevens staan op dit forum; je kunt het in principe allemaal zelf en uitzoeken zonder mij erin te betrekken.
Heb ik geen enkel probleem mee, want ik heb werk en afleiding zat.
Er is domweg geen ander alternatief - afgezien van een dure elektronische ontsteking - en de spoelen die ze op Marktplaats aanbieden zijn alleen geschikt als je de wikkelingen sloopt en er een voedingsspoel van maakt. Waarschijnlijk heb jij zelf nog een oude dikke spoel, die als basis kan dienen. De bevestiging van de oude spoelen is bovendien anders dan van de spoelen van de jaren zestig die regelmatig worden aangeboden. Bij Kapteinsspoelen zitten bijvoorbeeld passpennen in de spoel. Voor alle modellen is er dus een oplossing en we mogen wel stellen dat allerlei modellen de afgelopen jaren met succes zijn omgebouwd.
Harrie
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
- Woonplaats: Leeuwarden
- Locatie: Drachten (Friesland)
Re: Korte-vragen-topic
Beste mobylette-fans,
Hoe monteer je het beste lakschade-vrij de voorvork van een av-50 s uit 1970 om het balhoofd heen?
Demonteren was gemakkelijk, klappie met een blokkie hout ging goed, maar monteren is een ander verhaal
Kom net 2mm te kort, lijkt wel of je het vorkje moet "spreiden" of zo iets.
Kon ook geen documentatie vinden wat montage betreft.
Als jullie een tip hebben graag...
vrgr Mobygek
Hoe monteer je het beste lakschade-vrij de voorvork van een av-50 s uit 1970 om het balhoofd heen?
Demonteren was gemakkelijk, klappie met een blokkie hout ging goed, maar monteren is een ander verhaal
Kom net 2mm te kort, lijkt wel of je het vorkje moet "spreiden" of zo iets.
Kon ook geen documentatie vinden wat montage betreft.
Als jullie een tip hebben graag...
vrgr Mobygek
Re: Korte-vragen-topic
Zonder lakschade monteren is inderdaad lastig, want met een beetje geweld krijg je de onderplaat er wel opgeschoven.Mobygek schreef:Beste mobylette-fans,
Hoe monteer je het beste lakschade-vrij de voorvork van een av-50 s uit 1970 om het balhoofd heen?
Demonteren was gemakkelijk, klappie met een blokkie hout ging goed, maar monteren is een ander verhaal
Kom net 2mm te kort, lijkt wel of je het vorkje moet "spreiden" of zo iets.
Kon ook geen documentatie vinden wat montage betreft.
Als jullie een tip hebben graag...
vrgr Mobygek
Er is ooit iemand met dezelfde vraag geweest en die heeft een soort krik gebruikt om de plaat een beetje te verbuigen.
Succes,
Harrie
lassen aan onderstel
Kan je lassen aan je brommer zonder dat je alles moet eraf halen? Er moet gewoon een scheurtje aan het voetstuk gelast worden .
Aam de bout waar je poot van een av50 zit een scheur waardoor hij wankel staat...
Thx!
Aam de bout waar je poot van een av50 zit een scheur waardoor hij wankel staat...
Thx!
- Franky
- Berichten: 6203
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Korte-vragen-topic
Nee hoeft niet. Zorg er wel voor dat je een blank stuk staal hebt om de aarde van het lasapparaat op vast te klikken en dat je genoeg ruimte hebt (snaarschijf moet misschien aan de kant). Zet de aarde van het lasapparaat nooit op de je motorblok, snaarschijf, tandwiel etc etc etc. Altijd rechtstreeks op het frame.
Alle elektronica van je brommer kan je gewoon aangesloten houden. Gebeurd niets mee.
Alle elektronica van je brommer kan je gewoon aangesloten houden. Gebeurd niets mee.
Re: Korte-vragen-topic
Franky schreef:Nee hoeft niet. Zorg er wel voor dat je een blank stuk staal hebt om de aarde van het lasapparaat op vast te klikken en dat je genoeg ruimte hebt (snaarschijf moet misschien aan de kant). Zet de aarde van het lasapparaat nooit op de je motorblok, snaarschijf, tandwiel etc etc etc. Altijd rechtstreeks op het frame.
Alle elektronica van je brommer kan je gewoon aangesloten houden. Gebeurd niets mee.
thx Franky!
- Franky
- Berichten: 6203
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: Korte-vragen-topic
Graag gedaan.
Ik bedacht me nog iets. Pas op voor brandgebaar. Je gaat lassen aan een brommer vol benzine. De vonken van het lassen kunnen de hele brommer in brand zetten als je een benzine lek hebt.
Het is een inkoppertje, maar ik typ het toch maar
Ik bedacht me nog iets. Pas op voor brandgebaar. Je gaat lassen aan een brommer vol benzine. De vonken van het lassen kunnen de hele brommer in brand zetten als je een benzine lek hebt.
Het is een inkoppertje, maar ik typ het toch maar
Re: Korte-vragen-topic
Bij lassen zou je wel beter een kartonnetje tussen je contactpunten kunnen plaatsen en je bougie verwijderen.
Beetje goede lasser houd hier rekening mee.
Doe je best en maak er wat moois van.
Beetje goede lasser houd hier rekening mee.
Doe je best en maak er wat moois van.
Re: Korte-vragen-topic
Hallo,
Ik ben bezig een AU33 1954 te restaureren. Kan er iemand een goed adres geven waar ik een volledig pakkingset voor dit type kan kopen.
Groet, E.
Ik ben bezig een AU33 1954 te restaureren. Kan er iemand een goed adres geven waar ik een volledig pakkingset voor dit type kan kopen.
Groet, E.
- haagsehans
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 okt 2011, 21:15
- Woonplaats: Duitsland
- Locatie: Oberpfalz-Bayern/Beieren
Re: Korte-vragen-topic
Als je de nummers opzoekt respectievlijk hebt, kan ik je misschien van dienst zijn. Ik heb tamelijk veel pakkingen van vooral oudere types. Helaas is de Franse site met tekeningen de lucht uit anders had ik zelf even nagekeken op de explosietekening.
Re: Korte-vragen-topic
Bedankt voor je reactie,
Ik was vandaag in Tilburg bij een fiets / scooter winkel. Zij hadden nog het een en ander liggen van mobylette onderdelen.
Ik was er gesteld voor de pakkingen, lagers,strippen met voering van de koppeling. Ik kan weer gaan monteren. Spannend.
Ik was vandaag in Tilburg bij een fiets / scooter winkel. Zij hadden nog het een en ander liggen van mobylette onderdelen.
Ik was er gesteld voor de pakkingen, lagers,strippen met voering van de koppeling. Ik kan weer gaan monteren. Spannend.
Re: Korte-vragen-topic
Welke winkel was dat, Ever?
Re: Korte-vragen-topic
Dank!
- australman
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
- Locatie: oostwold oldambt
handvatrubbers
Hallo.Kan iemand mij vertellen welke handvatrubbers origineel gemonteerd werden op een Kaptein S1A?
Hans
Hans
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- benjaminfekkes
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 09 nov 2013, 21:17
- Locatie: Midwolda Gemeente Oldambt
Re: Korte-vragen-topic
Hallo Hans,
Ik niet helaas
Groeten Benjamin Fekkes Midwolda
Ik niet helaas
Groeten Benjamin Fekkes Midwolda
- australman
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
- Locatie: oostwold oldambt
Re: Korte-vragen-topic
Hoi.Ik heb hier een AV3 staan uit 1954(719746),helemaal compleet,behalve het achterlicht.Iemand een idee wat er op hoort?
Tevens ben ik nog steeds geinteresseerd in een afbeelding van originele handvatrubbers van een Kaptein S1A.Volgens kenners kom je daar niet meer aan,maar als je al niet eens weet hoe ze er uit zien wordt het al helemaal hopeloos.
mvrgrt Hans
Tevens ben ik nog steeds geinteresseerd in een afbeelding van originele handvatrubbers van een Kaptein S1A.Volgens kenners kom je daar niet meer aan,maar als je al niet eens weet hoe ze er uit zien wordt het al helemaal hopeloos.
mvrgrt Hans
Re: Korte-vragen-topic
Volgens mij behoren er Hevea handvaten op te zitten in een creme kleur. Het zijn dikke ruberen. Het achterlicht kan een Wepewe zijn.
m.vr.groet
Peterl
m.vr.groet
Peterl
- australman
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
- Locatie: oostwold oldambt
Re: Korte-vragen-topic
Bedankt Peterl.Die handvatten ken ik wel.Heb je toevallig een afbeelding van zo'n achterlicht?
mvrgr Hans
mvrgr Hans
- JapieKrekel
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 08 nov 2013, 12:31
- Locatie: Achterhoek Gelderland
Re: Korte-vragen-topic
Hoi ik heb een vraagje.
Ik heb een mobylette av7 blok. Ik heb de cilinder eraf gehaald. Als ik aan de krukas draait dan loopt hij telkens ergens aan op het moment dat de zuiger op zijn hoogst staat.
Ik heb oude lagers en keerringen, nooit vervangen.
Is dit erg? Moet ik dit verhelpen en zo ja hoe. Moet ik dan de krukas een paar tikken geven totdat hij niet meer aanloopt of zou dat niet helpen.
Edit: het blok liep wel gewoon goed snelheid 48 km/h maar ik wou hem persee open
Bedankt en gelukkig 2014
Ik heb een mobylette av7 blok. Ik heb de cilinder eraf gehaald. Als ik aan de krukas draait dan loopt hij telkens ergens aan op het moment dat de zuiger op zijn hoogst staat.
Ik heb oude lagers en keerringen, nooit vervangen.
Is dit erg? Moet ik dit verhelpen en zo ja hoe. Moet ik dan de krukas een paar tikken geven totdat hij niet meer aanloopt of zou dat niet helpen.
Edit: het blok liep wel gewoon goed snelheid 48 km/h maar ik wou hem persee open
Bedankt en gelukkig 2014
Re: Korte-vragen-topic
Waarschijnlijk de ontstekingsnok die tegen de glijdschoen van de contactpunten aanloopt.
Dat is normaal een lichte weerstand en tik en gebeurt vlak voordat de zuiger bovenaan staat.
Harrie
Dat is normaal een lichte weerstand en tik en gebeurt vlak voordat de zuiger bovenaan staat.
Harrie
- JapieKrekel
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 08 nov 2013, 12:31
- Locatie: Achterhoek Gelderland
Re: Korte-vragen-topic
Bedankt Harrie voor je snelle antwoord, dat zal het zijn. Gelukkig!