Steeds weer nieuwe ongekentekende mobylettes

Algemene informatie over Mobylette/Motobecane/Kaptein/Unikap/MBK
Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Steeds weer nieuwe ongekentekende mobylettes

Ongelezen bericht door Harrie » 18 mei 2011, 00:30

Beste forumleden,

Verbaast het jullie ook zo dat er erg veel niet-gekentekende mobylettes op Marktplaats staan?
Voor de Belgen, die nog geen kenteken nodig hebben is dit wellicht een mooie kans om ze voor een zachte prijs te kopen.
Nadat ze t.z.t. in België goedkoop gekentekend zijn, zal de overschrijving in Nederland wellicht goedkoper uitvallen, dan nu het geval is.
Klopt deze redenering of zou de fiscus/RDW in Nederland hun tarieven hierop aanpassen? Ik heb geen idee wat een buitenlandse overschrijving kost.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet,
Harrie

fs1
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 feb 2011, 09:35
Locatie: sint-niklaas, belgië

Re: Steeds weer nieuwe ongekentekende mobylettes

Ongelezen bericht door fs1 » 18 mei 2011, 08:29

hangt van de leeftijd van het brommertje af denk ik, van mijn av3 uit 1950 die ik in frankrijk gehaald heb waren er helemaal geen papieren ofzo, is ook nergens nodig voor met een brommertje van die leeftijd in belgië als ik het goed begrepen heb

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Steeds weer nieuwe ongekentekende mobylettes

Ongelezen bericht door MobyJet » 18 mei 2011, 19:55

Ja, hier heb ik ervaring mee ;)

Voor het kentekenen van een EU bromfiets heb je geen papieren nodig. Deze kun je gewoon aanbieden voor de kentekenkeuring, kost 153 euro. Ze kijken vooral naar leesbare nummers, geluid, remmen, banden, snelheid en hij moet deugdelijk in elkaar zitten.
Als je wel papieren hebt, hoef je geen technische keuring en bespaar je deze kosten. Het is dan puur een administratieve handeling: ze schrijven het framenummer op, voeren deze in in de computer. Kost 100 euro.
Beide excl kentekenplaat twv 25 euro. En je bent gewoon een halve dag kwijt aan tijd.

Ik ben benieuwd hoe ze straks de kenteken in Belgie gaan invoeren. Zoals bij ons met een schouwing (kostte toen 50 euro), of zoals in Frankrijk dat je gewoon framenummers door kunt geven en gratis papieren krijgt. En kun je dan niet-Belgische frames op papier krijgen.. Bij ons deden ze nogal moeilijk over niet-NL bromfietsen.
En nee, de NL regering gaat hier de prijzen niet op aanpassen als ze in BE kentekens gaan invoeren. Denk ik. Lijkt me sterk namelijk. Tenzij Vlaanderen een provincie van NL gaat worden ofzo ;)

Voor mij is het nu voor een "standaard moby" nooit waard zijn om 175 euro aan het kenteken uit te geven. Daarvoor koop ik wel een moby mèt kenteken.
Voor een bijzonder of leuk model zou ik het wel overwegen (heb er 3 in de planning staan: de spaanse en 2 berggeiten, AV 92).

Ik heb al eerder een topic aangemaakt over kentekenkeuring: viewtopic.php?f=3&t=76

fs1
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 feb 2011, 09:35
Locatie: sint-niklaas, belgië

Re: Steeds weer nieuwe ongekentekende mobylettes

Ongelezen bericht door fs1 » 19 mei 2011, 09:45

effe voor de duidelijkheid, in België is er helemaal geen kenteken, en al helemaal geen keuring voor brommers en bromfietsen... ik weet zelfs niet eens hoe het zit met echte moto's ivm keuring

Plaats reactie