motor kaptein

Wissel hier informatie uit over de uitgebrachte modellen en uitvoeringen.

motor kaptein

Nieuw berichtdoor mobyletjan » 07 nov 2017, 21:04

onder welk frame hoort deze kaptein motor
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
mobyletjan
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 17 dec 2012, 10:58

Re: motor kaptein

Nieuw berichtdoor MobyJoost » 07 nov 2017, 22:01

Het is een AV35 motor. Hing die niet onder de Utilitaire?
MobyJoost
 
Berichten: 3400
Geregistreerd: 09 feb 2010, 14:02
Woonplaats: Rotterdam

Re: motor kaptein

Nieuw berichtdoor mobydilz » 07 nov 2017, 23:32

Zoals Joost zegt een AV 35, maar niet van een utilitair.
In nederland hing deze bij uitstek onder de S3 1955.

In Frankrijk is hij al eerder toegepast op de sjiekere
brommertjes zoals de AV 36, 37 en 47 haal ik uit
de modellen tabel van Tobeconline.

http://tobeconline.fr/modeles-types.html

Op de deense "AV75"-achtige typen zaten ze ook wel.

groet mobydilz
Avatar gebruiker
mobydilz
 
Berichten: 744
Geregistreerd: 15 jan 2013, 12:40
Woonplaats: zaltbommel

Re: motor kaptein

Nieuw berichtdoor mobyletjan » 08 nov 2017, 00:34

wat voor type carburateur hoort hier op te zitten ?
mobyletjan
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 17 dec 2012, 10:58

Re: motor kaptein

Nieuw berichtdoor ruudk » 08 nov 2017, 11:20

Hoi Jan,

De carburateur moet een Carwi met het cijfer "2" zijn, dit is een 11 mm carb. met stationairloop.

Groet,
Ruud
ruudk
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Lellens (prov. Groningen)

Re: motor kaptein

Nieuw berichtdoor mobyletjan » 08 nov 2017, 13:52

heb even rond gezocht moet het dit zijn alleen deze is 10 mm is dat een probleem ?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
mobyletjan
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 17 dec 2012, 10:58

Re: motor kaptein

Nieuw berichtdoor mobydilz » 08 nov 2017, 15:08

Als je de TT 50 cc wilt winnen wel.
groet md
Avatar gebruiker
mobydilz
 
Berichten: 744
Geregistreerd: 15 jan 2013, 12:40
Woonplaats: zaltbommel

Re: motor kaptein

Nieuw berichtdoor ruudk » 12 nov 2017, 14:04

Behalve in de TT verwacht ik geen problemen; deze 10mm hoort op de S1 en is ook wel op AV32 (Utilitaire) toegepast. Volgens de voorschriften dient de stationairschroef dan in de laagste stand te staan zodat er geen stationairloop is.
Ruud
ruudk
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Lellens (prov. Groningen)

Re: motor kaptein

Nieuw berichtdoor brommerskieken » 12 nov 2017, 18:44

Op de utilitaire zit deze carburateur maar dan zonder stationair schroef dat is gewoon dicht
Dus er is een uitvoering met en zonder stationair schroef

Gr Harold
brommerskieken
 
Berichten: 1172
Geregistreerd: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: berltsum

Re: motor kaptein

Nieuw berichtdoor ruudk » 12 nov 2017, 19:09

Klopt, Harold!
ruudk
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Lellens (prov. Groningen)

Re: motor kaptein

Nieuw berichtdoor mobyletjan » 13 nov 2017, 08:44

ik begrijp uit de reactie's dat ik de carburateur gewoon kan gebruiken
mobyletjan
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 17 dec 2012, 10:58

Re: motor kaptein

Nieuw berichtdoor ruudk » 13 nov 2017, 21:05

Kijk wel even of het mengsel rijk genoeg is. Als je op een bepaalde, vaste snelheid rijdt (niet tegen een harde wind in of bij een sterke helling omhoog) moet de motor gaan viertakten als je het gas iets terugneemt. Anders een iets grotere sproeier monteren. Verder moet deze 10mm carburateur dus de juiste samenstelling hebben: moet bijbehorende vlotter bevatten (naald 10mm onder vlotter uit, voor de 11mm carb. is dat 6mm), dat kun je zo even opmeten.
Ruud
ruudk
 
Berichten: 1529
Geregistreerd: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Lellens (prov. Groningen)


Keer terug naar Modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast