welk model is het??

Wissel hier informatie uit over de uitgebrachte modellen en uitvoeringen.
Siberianh
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2013, 22:36

welk model is het??

Ongelezen bericht door Siberianh » 01 sep 2013, 20:41

Hallo,

Zoals ik al in me voorstel topic had aan gegeven zou ik elders een aantal foto's plaatsen van mijn moby.
Nu wilde ik graag weten of ik tot dus ver een beetje op het goede spoor zit qua model. Dacht zelf aan een g50. (althans dat staat op het plaatje met frame nr.)
Nu was ik benieuwd of aan de hand van de frame nummer en het nummer van het motortje te achter halen is of deze bij elkaar horen en van welk jaar deze brommer is?
Verder is hij nu groen/wit zou iemand me kunnen vertellen of dit de orginele kleur is of dat hij in de loop van de tijd overgespoten is. En is dan weer eventueel de echte kleur te achterhalen ???
Dan zit er op dit moment nog geen kenteken op of enige andere vorm van papier ?? Nu weet ik al wel dat voor een kenteken de brommer dan gekeurd moet gaan worden maar horen er niet andere papieren al bij te zitten. Niet dat ik straks een brommer heb die niet helemaal eerlijk is. En er pas achter kom na dat ik hem opgeknapt heb bij een eventuele keuring :)

Nu ja dan de volgende info gevonden op de brommer.

Frame plaatje:

Motobecane
CW
type G50 49.9 cc
mach nr. 05099513

Motorplaatje.

Motobecane
cl 49.9 cm3
type AV7DCL
No 164492
Made in france

Nu ja hopelijk worden er wat vragen beantwoord want er zullen er nog wel vele volgen!
Alvast bedankt voor de moeite.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: welk model is het??

Ongelezen bericht door Harrie » 01 sep 2013, 22:55

CW = CM cyclomoteur
bouwjaar is circa 1974
Harrie

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6325
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: welk model is het??

Ongelezen bericht door MobyJet » 02 sep 2013, 11:45

Siberianh schreef:Dan zit er op dit moment nog geen kenteken op of enige andere vorm van papier ?? Nu weet ik al wel dat voor een kenteken de brommer dan gekeurd moet gaan worden maar horen er niet andere papieren al bij te zitten. Niet dat ik straks een brommer heb die niet helemaal eerlijk is. En er pas achter kom na dat ik hem opgeknapt heb bij een eventuele keuring :)
Zit er een NL typegoedkeur in?
Dan kun je hem gewoon in orde maken, en aanbieden voor de keuring.

Als het een buitenlandse is, kun je het beste even bijv een Belg hier (of waar je wilt) vragen om een verkoopovereenkomst. Dan toon jij aan dat je hem ter goede trouw hebt gekocht, en het eigendom is gewisseld.

En als je hem al langer in bezit hebt (voor de kentekenkeuring), kun je kijken of je nog een oud verzekeringsbewijs oid hebt. Hoe meer, hoe beter, en hoe minder kans op gezeik.
En zo niet, dan kun je hem ook gewoon keuren.

Wat je sowieso moet doen voordat je gaat opknappen:
Mailtje sturen naar de RDW: vragen of jouw merk/type/framenummer (alles noemen) al eerder geregistreerd is in Nederland.
Dan kijken ze of er op dat framenummer al een kenteken is afgegeven.
(Ik ken behoorlijk wat verhalen waarbij dat het geval was, ookal hebben mensen zelf het fabrieksnummer.. Sommige mensen hebben er een nummer ingeslagen, wat toevallig jouw nummer kan zijn.. Met de schouwing toendertijd keken ze nog niet zo nauw.)

Aanbieden met onduidelijk leesbaar framenummer, moet je niet doen. Dat keuren ze sowieso af. Dus dat is zonde van je opknapwerk.
Ik maak de brommer meestal technisch in orde (banden, remmen, verlichting, geluid, etc) en bied hem dan aan. Als ik het kenteken heb, haal ik hem uit elkaar voor het echte opknap- en spuitwerk.

Siberianh
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2013, 22:36

Re: welk model is het??

Ongelezen bericht door Siberianh » 03 sep 2013, 06:20

MobyJet schreef:

Zit er een NL typegoedkeur in?
Dan kun je hem gewoon in orde maken, en aanbieden voor de keuring.

Als het een buitenlandse is, kun je het beste even bijv een Belg hier (of waar je wilt) vragen om een verkoopovereenkomst. Dan toon jij aan dat je hem ter goede trouw hebt gekocht, en het eigendom is gewisseld.

En als je hem al langer in bezit hebt (voor de kentekenkeuring), kun je kijken of je nog een oud verzekeringsbewijs oid hebt. Hoe meer, hoe beter, en hoe minder kans op gezeik.
En zo niet, dan kun je hem ook gewoon keuren.

Wat je sowieso moet doen voordat je gaat opknappen:
Mailtje sturen naar de RDW: vragen of jouw merk/type/framenummer (alles noemen) al eerder geregistreerd is in Nederland.
Dan kijken ze of er op dat framenummer al een kenteken is afgegeven.
(Ik ken behoorlijk wat verhalen waarbij dat het geval was, ookal hebben mensen zelf het fabrieksnummer.. Sommige mensen hebben er een nummer ingeslagen, wat toevallig jouw nummer kan zijn.. Met de schouwing toendertijd keken ze nog niet zo nauw.)

Aanbieden met onduidelijk leesbaar framenummer, moet je niet doen. Dat keuren ze sowieso af. Dus dat is zonde van je opknapwerk.
Ik maak de brommer meestal technisch in orde (banden, remmen, verlichting, geluid, etc) en bied hem dan aan. Als ik het kenteken heb, haal ik hem uit elkaar voor het echte opknap- en spuitwerk.

Waar vind ik eventueel de NL type goedkeuring??
Ik heb hem zelf dus ongeveer een jaar in bezit dus geen oude verzekeringsbewijzen.
Ik zal de RDW gelijk een mailtje sturen of het nummer al eerder gebruikt is. Het frame nummer is overigens wel goed leesbaar. Dus dat zal het probleem niet moeten wezen.

Goed idee om eerst de benodigde punten enkel op orde te brengen en dan te laten keuren :)


*wijziging*

Vandaag email terug van de rdw en op dit frame nummer is nog niet eerder een kenteken aangevraagd.
Verder een hoop verdere info hoe dit wel te doen en aan welke regels hij dan wel moet voldoen en wat dit geintje dan even gaat kosten :)

Plaats reactie