Jubileum fotoboek 2009

Wissel hier informatie uit over de uitgebrachte modellen en uitvoeringen.
Moby-chaudron

Jubileum fotoboek 2009

Ongelezen bericht door Moby-chaudron » 14 feb 2010, 16:32

B.F.
2009 was voor mobylette-liefhebbers ( amateurs de la mobylette in het Frans) een bijzonder jaar.
Er is toen ook een fotoboek met veel tekst uitgekomen met een oplage van 25 stuks. Dat collectorsitem is uitverkocht.
Bij veel mobylette-verzamelaars kunt U dat boek wel inzien. Er staan precies 100 afbeeldingen in en het geeft een aardig
overzicht van de modellen die in 2009 in Nederland en Frankrijk rondreden .
Misschien komt het t.z.t. een echt Kapteinboek als deze of gene veel vrije tijd heeft; de oplage zal echter beperkt zijn.
H.

Afbeelding

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6325
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Jubileum fotoboek 2009

Ongelezen bericht door MobyJet » 14 feb 2010, 18:48

Dat ziet er leuk uit!
Is het mogelijk dat iemand de foto's digitaal zet met een leuk verhaaltje erbij? (afhankelijk van de copy right natuurlijk)

Moby-chaudron

Re: Jubileum fotoboek 2009

Ongelezen bericht door Moby-chaudron » 15 feb 2010, 21:08

Beste Jet,
Inderdaad, copyright is een probleem en officieel heb je nog toestemming nodig van degenen die op al die foto's staan.
Voor een enkele foto is dat te overzien, maar bij zoveel foto's kan dat een probleem opleveren.
Het levert soms irritatie op als mensen zichzelf of hun foto's ongevraagd op een website zien staan.
De jubileum boeken waren - door de kleine oplage - prijzig en primair bedoeld als een collectorsitem voor de deelnemers.
Door plaatsing op Internet doe je daaraan afbreuk.
H.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Jubileum fotoboek 2009

Ongelezen bericht door Harrie » 15 sep 2013, 16:36

Onlangs heb ik mijn laatste fotoboek weggegeven (dacht ik) aan een stel geïnteresseerde mobyletteverzamelaars.
Alles heb ik ook digitaal dus dat kon ik me wel veroorloven.
Toch vond ik het achteraf jammer dat ik het boek zelf niet meer had. Ik heb in die zelfde periode (2010) een prachtig fotoboek gemaakt over mijn vakantie
in Italië aan het Gardameer. Mijn vrouw en ik kijken dat boek nog regelmatig in.
Ik heb dus onlangs besloten de fotosoftware te downloaden en het boek opnieuw proberen te bestellen en dat is momenteel gaande.
Afgelopen vrijdag heb ik besteed aan het opruimen van mijn werkkamer en het dumpen van mijn overbodige papieren.
Tijdens het opruimen kwam ik een jubileum fotoboek Kaptein 1949-2009 tegen.
Voor de echte liefhebber kan ik er dus eentje mee nemen naar de beurs in Heerhugowaard.
Groet,
Harrie

Plaats reactie