Leeftijd bepalen door framenummers? Waarvind ik dat?

Wissel hier informatie uit over de uitgebrachte modellen en uitvoeringen.
mbkamstelveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2014, 22:39

Leeftijd bepalen door framenummers? Waarvind ik dat?

Ongelezen bericht door mbkamstelveen » 06 nov 2016, 00:38

Leeftijd eeg bepalen door framnummer?

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1860
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: Leeftijd bepalen door framenummers? Waarvind ik dat?

Ongelezen bericht door mobydilz » 06 nov 2016, 09:51

Tot voor kort deed Peterl dat, maar sinds hij niet meer onder ons is moeten we dat zelf doen.
motornummers:
viewtopic.php?f=5&t=539&p=20147&hilit=f ... ers#p20147

De eigenlijke framenummers zijn vager te dateren dan de motornummers.

Hopelijk kom je zo verder en anders is er misschien een nummerfreak die je verder helpt.

groet mobydilz

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Leeftijd bepalen door framenummers? Waarvind ik dat?

Ongelezen bericht door Harrie » 06 nov 2016, 11:24

In begin jaren negentig ben ik als toenmalig lid van de Rijwielhulpmotor Club Nederland begonnen met het verzamelen van data over framenummers en modellen.
Peter Langemeijer was ook lid van die Club en heeft regelmatig gebruik gemaakt van mijn register (database). Hij heeft daarbij nuttige aanvullingen gedaan.
Er is dus niks verloren gegaan. Mocht iemand het bouwjaar wil weten, dan kunnen ze mij een mailtje toesturen.
H.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Leeftijd bepalen door framenummers? Waarvind ik dat?

Ongelezen bericht door MobyJet » 12 nov 2016, 20:16

Harrie schreef:In begin jaren negentig ben ik als toenmalig lid van de Rijwielhulpmotor Club Nederland begonnen met het verzamelen van data over framenummers en modellen.
Peter Langemeijer was ook lid van die Club en heeft regelmatig gebruik gemaakt van mijn register (database). Hij heeft daarbij nuttige aanvullingen gedaan.
Er is dus niks verloren gegaan. Mocht iemand het bouwjaar wil weten, dan kunnen ze mij een mailtje toesturen.
H.
Is het niet mogelijk om jouw register hier op het forum te publiceren? Of op een aparte webpagina op de website, als dat makkelijker is. Zo is de informatie altijd en voor iedereen toegankelijk.
Dit was trouwens ook het oorspronkelijke doel van de categorie "Modellen", maar dit is helaas nooit op deze manier van de grond gekomen: viewtopic.php?f=6&t=196

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Leeftijd bepalen door framenummers? Waarvind ik dat?

Ongelezen bericht door Harrie » 12 nov 2016, 20:57

Hallo Jet,
Dat register bevat persoonlijke gegevens van eigenaren en die ga ik echt niet op Internet zetten; bovendien is het geen complete en rechttoe rechtaan lijst; je moet bepaalde zaken kunnen interpreteren.
Ik zet sowieso niet alle informatie op Internet. Ik ga mensen niet vermoeien met allerlei procesinformatie waarmee het gros toch niks mee kan doen of gewoon niet snapt.
Als je ziet hoe vaak hier dezelfde vraag wordt gesteld dan denk ik weleens: ze lezen niet of ze hebben een slecht geheugen. Die paar keer per jaar dat ik iets moet opzoeken vind ik niet bezwaarlijk.
H.

Plaats reactie