Pagina 1 van 1
motor kaptein
Geplaatst: 07 nov 2017, 21:04
door mobyletjan
onder welk frame hoort deze kaptein motor
Re: motor kaptein
Geplaatst: 07 nov 2017, 22:01
door MobyJoost
Het is een AV35 motor. Hing die niet onder de Utilitaire?
Re: motor kaptein
Geplaatst: 07 nov 2017, 23:32
door mobydilz
Zoals Joost zegt een AV 35, maar niet van een utilitair.
In nederland hing deze bij uitstek onder de S3 1955.
In Frankrijk is hij al eerder toegepast op de sjiekere
brommertjes zoals de AV 36, 37 en 47 haal ik uit
de modellen tabel van Tobeconline.
http://tobeconline.fr/modeles-types.html
Op de deense "AV75"-achtige typen zaten ze ook wel.
groet mobydilz
Re: motor kaptein
Geplaatst: 08 nov 2017, 00:34
door mobyletjan
wat voor type carburateur hoort hier op te zitten ?
Re: motor kaptein
Geplaatst: 08 nov 2017, 11:20
door ruudk
Hoi Jan,
De carburateur moet een Carwi met het cijfer "2" zijn, dit is een 11 mm carb. met stationairloop.
Groet,
Ruud
Re: motor kaptein
Geplaatst: 08 nov 2017, 13:52
door mobyletjan
heb even rond gezocht moet het dit zijn alleen deze is 10 mm is dat een probleem ?
Re: motor kaptein
Geplaatst: 08 nov 2017, 15:08
door mobydilz
Als je de TT 50 cc wilt winnen wel.
groet md
Re: motor kaptein
Geplaatst: 12 nov 2017, 14:04
door ruudk
Behalve in de TT verwacht ik geen problemen; deze 10mm hoort op de S1 en is ook wel op AV32 (Utilitaire) toegepast. Volgens de voorschriften dient de stationairschroef dan in de laagste stand te staan zodat er geen stationairloop is.
Ruud
Re: motor kaptein
Geplaatst: 12 nov 2017, 18:44
door brommerskieken
Op de utilitaire zit deze carburateur maar dan zonder stationair schroef dat is gewoon dicht
Dus er is een uitvoering met en zonder stationair schroef
Gr Harold
Re: motor kaptein
Geplaatst: 12 nov 2017, 19:09
door ruudk
Klopt, Harold!
Re: motor kaptein
Geplaatst: 13 nov 2017, 08:44
door mobyletjan
ik begrijp uit de reactie's dat ik de carburateur gewoon kan gebruiken
Re: motor kaptein
Geplaatst: 13 nov 2017, 21:05
door ruudk
Kijk wel even of het mengsel rijk genoeg is. Als je op een bepaalde, vaste snelheid rijdt (niet tegen een harde wind in of bij een sterke helling omhoog) moet de motor gaan viertakten als je het gas iets terugneemt. Anders een iets grotere sproeier monteren. Verder moet deze 10mm carburateur dus de juiste samenstelling hebben: moet bijbehorende vlotter bevatten (naald 10mm onder vlotter uit, voor de 11mm carb. is dat 6mm), dat kun je zo even opmeten.
Ruud