AV7VB

Wissel hier informatie uit over de uitgebrachte modellen en uitvoeringen.
Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

AV7VB

Ongelezen bericht door Lolle » 07 jun 2018, 22:46

Ik heb een variateur blokje gekocht met de bedoeling dit onder de Grand Sport te bouwen. De ophanging is anders dus de kop ga ik verwisselen. Ik hoop dat het verder gaat passen.

Van welk type komt dit blokje? op het type plaatje staat AV7 VB. het blokje heeft een variateur en op de carburateur, 12mm, staat het jaartal 71.
AV7 VB a.jpg
Wat mij opvalt is dat ondanks de 12mm carb het inlaat spruitsuk heel erg nauw is. is dit om het motortje af te knijpen?
spruitstuk.jpg
Groet, Lolle
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Kees61
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 okt 2016, 22:38
Woonplaats: Heerlen Nederland
Contacteer:

Re: AV7VB

Ongelezen bericht door Kees61 » 08 jun 2018, 15:46

Ze verzinnen ook van alles om het motorblok door de jaren heen af te knijpen. Het lijkt wel of er een extra ring of busje in het spruitstuk is geplaatst.

Zo heb ik ook een Mobylette AV50 van 1971 gehad met een 8.7 mm carburateur. Topsnelheid was 46 km/u, maar trok voor geen meter op, ondanks goede conditie. Ik heb de carburateur opgeboord tot 12 mm, verstuiver opgeboord tot 1 mm en de K80 sproeier heb ik opgeboord zodat ik een kleine 62-er Bing sproeier erin kon persen in de K80 sproeier. De brommer reed daarna 60 km/u en omdat de motor oververhit dreigde te raken heb ik een 13-er voortandwiel geplaatst en ging de topsnelheid naar 65 km/u. Later ging het frame scheuren, waardoor ik lekkage van de brandstof had.

Mijn huidige Mobylette van 1973 heeft origineel een 12 mm carburateur, groot spruitstuk, maar van de cilinder zijn de spoelpoorten wel erg klein. Wel goede trekkracht, maar de topsnelheid is 50 km/u als de motor goed warm is, en dat vind ik nu hard zat en het motortje is ook redelijk stil en vrij van vibraties bij die snelheid.

groetjes,
-=Kees=-

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: AV7VB

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 09 jun 2018, 21:27

Wat mij opvalt is dat ondanks de 12mm carb het inlaat spruitsuk heel erg nauw is. is dit om het motortje af te knijpen?
Quote Lolle

Lijkt wel een restrictor. Zit dat los in het spruitstuk of is het één geheel?

Plaats reactie