av 50 s geeft probleem
av 50 s geeft probleem
De moby waar ik de toertochten hier op het forum mee rij heeft een probleem ,
Kom er niet achter wat het is, na wat km kan zijn 6 kan zijn 12 meer of minder stopt hij/zij,in eens
Dan haal ik de carbet er af sproeier er uit zet de boel weer inmekaar en dan loopt hij weer een stuk
Maar kweet nooit hoe ver
De tangk is schoon
Nieuwe bezine
Er zit een filter tussen
De cab dieverse maal schoon gemaakt wandt het lijkt elke keer op een verstoping
Maar de sproeier is altijd los en verder in de cab is niets te vinden
Ik heb een compreser en de boel hier mee door geblazen alles is schoon
Af en toe helpt het dat ik er een andere bogie in draai het is een of het ander! ik weet het niet meer en
Wordt het langzaam zat, wie weet er wat er aan de hand kan zijn,
Dan heb ik het nog niet over de eeg die gaat helemaal niet goedt meer
Groeten van arend
Kom er niet achter wat het is, na wat km kan zijn 6 kan zijn 12 meer of minder stopt hij/zij,in eens
Dan haal ik de carbet er af sproeier er uit zet de boel weer inmekaar en dan loopt hij weer een stuk
Maar kweet nooit hoe ver
De tangk is schoon
Nieuwe bezine
Er zit een filter tussen
De cab dieverse maal schoon gemaakt wandt het lijkt elke keer op een verstoping
Maar de sproeier is altijd los en verder in de cab is niets te vinden
Ik heb een compreser en de boel hier mee door geblazen alles is schoon
Af en toe helpt het dat ik er een andere bogie in draai het is een of het ander! ik weet het niet meer en
Wordt het langzaam zat, wie weet er wat er aan de hand kan zijn,
Dan heb ik het nog niet over de eeg die gaat helemaal niet goedt meer
Groeten van arend
Re: av 50 s geeft probleem
Ik denk condensator vervangen. Als hij dit is gaan doen, met dit warme weer, ben ik er bijna zeker van.
- Franky
- Berichten: 6209
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: av 50 s geeft probleem
Als hij stopt met rijden. Ruik je benzine lucht als je de bromfiets probeert te starten?
In andere woorden, is de carb wel verstopt geraakt? Anders denk je toch al snel aan iets met de ontsteking.
Ik zit me af te vragen wat na 6 kilometer rijden pas naar voren kan komen... Je motor is dan al lang op temperatuur. Je zou toch haast gaan denken dat je tankje toch niet zo schoon is als je zelf beweert.
Een ander iets dat in mij op komt is dat je vlotter misschien heel af en toe blijft steken waardoor de zaak verzuipt. Dan haal je hele carb los, zit je vlotter weer goed en rijdt hij weer even. Dat is wat er zo bij mij op komt.
In andere woorden, is de carb wel verstopt geraakt? Anders denk je toch al snel aan iets met de ontsteking.
Ik zit me af te vragen wat na 6 kilometer rijden pas naar voren kan komen... Je motor is dan al lang op temperatuur. Je zou toch haast gaan denken dat je tankje toch niet zo schoon is als je zelf beweert.
Een ander iets dat in mij op komt is dat je vlotter misschien heel af en toe blijft steken waardoor de zaak verzuipt. Dan haal je hele carb los, zit je vlotter weer goed en rijdt hij weer even. Dat is wat er zo bij mij op komt.
Re: av 50 s geeft probleem
Na zes kilometer begint je ontstekingsgrondplaat pas op temperatuur te komen. En laat nu dáár de condensator zitten.
Re: av 50 s geeft probleem
Na 6 km ging in mijn vorige Moby-leven met interne ontsteking mijn tufferd er ook mee ophouden.
Sinds ik een externe bobine en externe condensator heb - geen enkel probleem meer.
Tussen mijn spruitstuk en de cilinder heb ik een extra dikke pakking ( tegen de vapour lock ) zodat ook vandaag ( + 30 graden ) de moby prima blijft rijden.
Sinds ik een externe bobine en externe condensator heb - geen enkel probleem meer.
Tussen mijn spruitstuk en de cilinder heb ik een extra dikke pakking ( tegen de vapour lock ) zodat ook vandaag ( + 30 graden ) de moby prima blijft rijden.
Re: av 50 s geeft probleem
Heb met toertocht ook met warm weer gereeden en dat ging goed maar hij kan wel kapot gegaan zijn
Heb nog een zware van henk/harrie dan deze er maar in, dat veklaart waarschijnlijk het gedrag van de bogie
Dat de vloter blijf hangen kan ook maar hij verzuipt niet nog maar weer uit mekaar halen
Onsteking staat afgesteld volgens het boekje start goed loopt goed
Heb nog een zware van henk/harrie dan deze er maar in, dat veklaart waarschijnlijk het gedrag van de bogie
Dat de vloter blijf hangen kan ook maar hij verzuipt niet nog maar weer uit mekaar halen
Onsteking staat afgesteld volgens het boekje start goed loopt goed
Re: av 50 s geeft probleem
Bombine zit al standaard buiten de witte is al lang overleden
De cab zit met een lange bocht ik denk dat hij van vapour geen last heeft?
Van de eeg zit wel alles binnen het blok dat moet nog naar buiten
Dat wordt weer een verlanglijst voor heerugowaard
De cab zit met een lange bocht ik denk dat hij van vapour geen last heeft?
Van de eeg zit wel alles binnen het blok dat moet nog naar buiten
Dat wordt weer een verlanglijst voor heerugowaard
- Franky
- Berichten: 6209
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: av 50 s geeft probleem
Ow, warmt de grondplaat langzamer op dan ik dacht Dan nog is het plaatje voor de condensator toch niet geheel passend. Of Arend moet zo weinig geduld gehad hebben dat hij niet heeft gewacht tot zijn brommer afgekoeld is om hem weer opnieuw te starten Als de condensator het inderdaad is zou je nadat je blok uitgevallen is moeten wachten tot hij afgekoeld is want dan zou hij weer eventjes moeten werken. Simpel te controleren
Van vapour lock heb ik nog nooit last gehad met die carb met die grote bocht. De bocht zelf blijft ook verrassend koel. Zal wel goed gekoeld worden door de brandstof die er doorheen komt
Van vapour lock heb ik nog nooit last gehad met die carb met die grote bocht. De bocht zelf blijft ook verrassend koel. Zal wel goed gekoeld worden door de brandstof die er doorheen komt
Re: av 50 s geeft probleem
Geduld ik heb de laatste keer een 15 minuten in de schadeuw van een viadukt gewacht
Zelfs daar was het warm ,het magneet wiel was zo heet niet aanteraken , had al eerder het bescherm-
Kapje er af gehaald voor betere koeling, mischien een idee om daar een alu koelvin op te zeten?
Of een alu strip voor warmte gelijding maar hoe vaak wordt het zo warm?
De zwardere moby s heben ook een koeling er op volgende keer goed kijken en na maken
Of van een ander merk brommer leenen en om bouwen , als het warm is mag er veel toch,
Dan later weer terug naar orginaal
Als de vloter blijft hangen dan wat stampen met de moby dan, gaat hij mischien weer los ?
Alle oplosingen ideenen zijn welkom
Zelfs daar was het warm ,het magneet wiel was zo heet niet aanteraken , had al eerder het bescherm-
Kapje er af gehaald voor betere koeling, mischien een idee om daar een alu koelvin op te zeten?
Of een alu strip voor warmte gelijding maar hoe vaak wordt het zo warm?
De zwardere moby s heben ook een koeling er op volgende keer goed kijken en na maken
Of van een ander merk brommer leenen en om bouwen , als het warm is mag er veel toch,
Dan later weer terug naar orginaal
Als de vloter blijft hangen dan wat stampen met de moby dan, gaat hij mischien weer los ?
Alle oplosingen ideenen zijn welkom
Re: av 50 s geeft probleem
Bij temperaturen boven de 30 graden wordt alles erg warm. Je moet er wel zorgen dat je vliegwiel de spoelen niet raakt.AGB schreef:.....het magneet wiel was zo heet niet aan te raken , had al eerder het bescherm-
Kapje er af gehaald voor betere koeling.
Met een calibratiering kun je dat goed controleren. De tolerantie van de boring heb ik wat verruimd, want deze was wel erg krap om te maken.
Harrie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: av 50 s geeft probleem
Harrie
Ik heb aan de av 50 s zelf aan de spoelen nog niet aan gewerkt, hoor ook niets schuuren
Die ringen komen die op de markt in noord holland ?
Harrie was je destijds ook niet aan het werk met koeling? voor tegen een berg op of zo?
Koelriben verlengen met alu plaat? Geforseerde koeling met een ventilator ?
Ik heb aan de av 50 s zelf aan de spoelen nog niet aan gewerkt, hoor ook niets schuuren
Die ringen komen die op de markt in noord holland ?
Harrie was je destijds ook niet aan het werk met koeling? voor tegen een berg op of zo?
Koelriben verlengen met alu plaat? Geforseerde koeling met een ventilator ?
Re: av 50 s geeft probleem
Hoi Arend,AGB schreef:Harrie
Ik heb aan de av 50 s zelf aan de spoelen nog niet aan gewerkt, hoor ook niets schuuren
Die ringen komen die op de markt in noord holland ?
Harrie was je destijds ook niet aan het werk met koeling? voor tegen een berg op of zo?
Koelriben verlengen met alu plaat? Geforseerde koeling met een ventilator ?
Die ringen kun je gemakkelijk zelf maken, vandaar de tekening. Ik heb ze in HHW bij me.
Ondanks mijn koeling 2 jaar geleden liep ik schade op aan de kop.
Tegenwoordig stop ik gewoon na 5 km klimmen of als de snelheid onder de 20 km/uur komt.
Ik heb hier wel een ventilator liggen en ga zo gauw ik veel tijd heb wat experimenten doen.
Eigenlijk verwacht ik er weinig van van de tweetakt is qua koeling een matig concept.
Harrie
Re: av 50 s geeft probleem
Geleerd van iemand die in zijn jeugd op Italiaanse racertjes reed.
Maak de koppakking van dun koper (echt koper dus roodkoper) laat die uitsteken buiten de cilinder en vouw de randen om zodat ze veel lucht happen.
Maak de koppakking van dun koper (echt koper dus roodkoper) laat die uitsteken buiten de cilinder en vouw de randen om zodat ze veel lucht happen.
Re: av 50 s geeft probleem
Mooie tip Donnie: dit is gemakkelijk en vergt weinig onderhoud.
Al je de randen omvouwt en een bakje ervan maakt zou je er ook nog water in kunnen doen voor extra koeling van de cilinderkopribben.
Harrie
Al je de randen omvouwt en een bakje ervan maakt zou je er ook nog water in kunnen doen voor extra koeling van de cilinderkopribben.
Harrie
Re: av 50 s geeft probleem
Lekker ijs koud water bij een hete pet
Daar krijgt hij/zij kromme tenen van,
De zuiger zal er spontaan er uit springen en gillend weg lopen,
Hoe zal het zijn als men in deze warmte rijd en in eens een plens bui krijgt?
En je motor blok is al loei heet
A als er geen droge plaats is stopen en regen jas uit en over de moby ( je wordt zelf nat)
B je ziet de bui aan komen en zoekt een droge plek op, en wacht tot de motor af gekoelt is
C gewoon door rijden op de hoop er gebeurd toch niets
D je doet wat anders
Hoe dun moet het koperplaat zijn?
Waar koop men zo een koperplaat?
Daar krijgt hij/zij kromme tenen van,
De zuiger zal er spontaan er uit springen en gillend weg lopen,
Hoe zal het zijn als men in deze warmte rijd en in eens een plens bui krijgt?
En je motor blok is al loei heet
A als er geen droge plaats is stopen en regen jas uit en over de moby ( je wordt zelf nat)
B je ziet de bui aan komen en zoekt een droge plek op, en wacht tot de motor af gekoelt is
C gewoon door rijden op de hoop er gebeurd toch niets
D je doet wat anders
Hoe dun moet het koperplaat zijn?
Waar koop men zo een koperplaat?
Re: av 50 s geeft probleem
Latoenkoper of dunne koperplaat kun je bij Conrad kopen of in de uitgebreide hobby-knutselzaken.
Harrie
Harrie
Re: av 50 s geeft probleem
En in allerlei diktes, dus meet de dikte van je oude koppakking en koop een plaat in de dikte, die daar het dichtst bijkomt.
- Franky
- Berichten: 6209
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: av 50 s geeft probleem
Hohoho jongens. Deze discussie gaat als je het mij vraagt een verkeerde kant op. Een av50s hoeft in NL echt geen geforceerde koeling te hebben! Het is natuurlijk leuk om te maken maar een beetje overkill.
Beste AGB. Jij zegt dat je magneet wiel erg warm was en je het beschermkapje er af had gehaald voor de koeling. Met beschermkapje neem ik aan dat je het kapje over het vliegwiel bedoeld. Je magneetwiel (ook wel vliegwiel) hoort niet zo warm te worden. Zoek eerst uit of hij niet ergens tegen aan schuurt. Als je dat probleem opgelost hebt en je vliegwiel lekker koel blijft moet je de condensator preventief vervangen. Door de hitte die ontstaan is met het schuren heeft je condensator een aardige tik gehad dus vervang die maar. Als de klachten er dan nog zijn, kijken we weer verder.
Verder hebben sommige zwaarde moby's inderdaad een ventilator op het vliegwiel. Deze ventilator is bedoeld om je cilinder te koelen, niet je vliegwiel. Je vliegwiel zou niet gekoeld hoeven worden.
Beste AGB. Jij zegt dat je magneet wiel erg warm was en je het beschermkapje er af had gehaald voor de koeling. Met beschermkapje neem ik aan dat je het kapje over het vliegwiel bedoeld. Je magneetwiel (ook wel vliegwiel) hoort niet zo warm te worden. Zoek eerst uit of hij niet ergens tegen aan schuurt. Als je dat probleem opgelost hebt en je vliegwiel lekker koel blijft moet je de condensator preventief vervangen. Door de hitte die ontstaan is met het schuren heeft je condensator een aardige tik gehad dus vervang die maar. Als de klachten er dan nog zijn, kijken we weer verder.
Verder hebben sommige zwaarde moby's inderdaad een ventilator op het vliegwiel. Deze ventilator is bedoeld om je cilinder te koelen, niet je vliegwiel. Je vliegwiel zou niet gekoeld hoeven worden.
Re: av 50 s geeft probleem
DIt lijkt mij inderdaad de oplossing van het warmworden van de magneetvliegwielen!!
clever thinking!
clever thinking!
Re: av 50 s geeft probleem
Zal aankomend week op zoek gaan naar een vespa condensator die moet goed zijn voor de moby?
Is de condensator er zo uit te schroeven? Of moet men eerst wat anders los halen kontakpuntjes of
Zo?, mijn av 50 s heeft van af nieuw geen pakking tussen de pet ,zal ik er nu pakking tussen zeten
Wordt de verbrandings kamer groter dus neemt de snelheid wat af?
Ik heb er een gebruikte pet op gezet en die lekt wat en verder de moeren aan draaien is niet goed
Frank
Ik ga ook niet aan het werk met koeling, mijn av 50 s blijft zo als hij/zij is, het is een aandenken
Van de man waar van ik hem heb gekregen er zit een verhaal achter, maar de brommer moet
Wel blijven lopen en ik hoop dat hij nog lang in de familie mag blijven
Is de condensator er zo uit te schroeven? Of moet men eerst wat anders los halen kontakpuntjes of
Zo?, mijn av 50 s heeft van af nieuw geen pakking tussen de pet ,zal ik er nu pakking tussen zeten
Wordt de verbrandings kamer groter dus neemt de snelheid wat af?
Ik heb er een gebruikte pet op gezet en die lekt wat en verder de moeren aan draaien is niet goed
Frank
Ik ga ook niet aan het werk met koeling, mijn av 50 s blijft zo als hij/zij is, het is een aandenken
Van de man waar van ik hem heb gekregen er zit een verhaal achter, maar de brommer moet
Wel blijven lopen en ik hoop dat hij nog lang in de familie mag blijven
Re: av 50 s geeft probleem
Volgens mij als je afstelling van de motor in orde is en er schuurt niets ga je heus hier in België of Nederland een oververhitte moby krijgen.
Ook niet bij deze temperaturen
Gr Polle
Ook niet bij deze temperaturen
Gr Polle
- Franky
- Berichten: 6209
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
- Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland
Re: av 50 s geeft probleem
Beste AGB.
Een Vespa condensator voldoet. Een vespa condensator heeft maar 1 pootje ipv 2 zoals de originele condensator maar dit is geen porbleem. Het past gewoon. Je hoeft voor het vervangen enkel het vliegwiel te demonteren en het snoertje los te schroeven die van condensator naar je contactpunten gaan.
Geen pakking tussen de pet. Wat is een pet?
Een Vespa condensator voldoet. Een vespa condensator heeft maar 1 pootje ipv 2 zoals de originele condensator maar dit is geen porbleem. Het past gewoon. Je hoeft voor het vervangen enkel het vliegwiel te demonteren en het snoertje los te schroeven die van condensator naar je contactpunten gaan.
Geen pakking tussen de pet. Wat is een pet?
Re: av 50 s geeft probleem
Cylinderkop.