Mobylettes op kenteken RDW

Algemene informatie over Mobylette/Motobecane/Kaptein/Unikap/MBK
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door MobyJet » 31 mar 2014, 19:23

Toevallig kwam ik een website van de RDW tegen waar je op type kan zoeken, in plaats van de bekende alleen op kenteken.
Helaas weten we allemaal dat de meeste (of in ieder geval: heeeel erg veel!!) mobylettes verkeerd genoemd staan op hun kenteken, omdat hier in de tijd van de schouwing minder informatie over beschikbaar was, en mensen gewoon iets konden kiezen, en het zelf ook niet wisten.

Hoe dan ook, toch leuk om even te snuffelen tussen Mobylette, Motobecane, Motoconfort, Kaptein en Kaptein Mobylette

http://www.rdwdata.nl/merken/mobylette
http://www.rdwdata.nl/merken/motobecane
http://www.rdwdata.nl/merken/motoconfort
http://www.rdwdata.nl/merken/kaptein
http://www.rdwdata.nl/merken/kaptein+mobylette

Ik moet er wel bij zeggen, dat ik in die database toch nog wat eigen voertuigen mis, dus hij is niet volledig. Maar geeft wat mij betreft een leuke indicatie. En een bevestiging van de wirwar aan types en schrijfmethoden. Vooral de merk: Mobylette; type: Mobilette, vind ik opvallend.. :roll:

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door Franky » 31 mar 2014, 19:41

Mijn bromfiets staat er ook niet tussen. Op het kenteken formulier staat AV-50. Als ik het kenteken op zoek staat er niets ingevuld qua type :mrgreen: Daarom staat de mijne er niet tussen.

Edit: Wat een zootje is die database :lol:

erik712
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 feb 2014, 23:14
Locatie: Leiden

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door erik712 » 01 apr 2014, 22:12

mijn mobylette is ook nergens te vinden, als ik hem check via de kenteken check app (andere uitgever) dan krijg ik ook alleen kaptein mobylette, geen type aanduidingen.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door Harrie » 01 apr 2014, 23:52

Mijn Motobécane SP98 staat er wel tussen.
Tot mijn verbazing slechts 3 exemplaren; terwijl ik weet dat er meer zijn. Wellicht onder Motoconfort of ander merknaam opgeslagen.
Harrie

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door Franky » 02 apr 2014, 10:28

Ik heb ook al met verbazing gekeken dat er maar 1 99z op kenteken zou staan. Moeten dat er niet minstens 2 zijn?

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 02 apr 2014, 18:08

Mijn FietsOmatics staan er keurig op.

RDW doet zijn werk goed, maar de mensen met Oldtimers hebben verkeerde of onvolledige informatie gegeven.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door Lolle » 20 feb 2018, 23:42

Ik heb even gezocht of er ook spaanse mobylettes op kenteken staan. Ik kan niets vinden met GAC. Kun je b.v. een GAC mobylette SP50 uit 1970 op kenteken krijgen of is dit een onbegonnen zaak.
Groet, Lolle

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door MobyJet » 21 feb 2018, 10:01

Lolle schreef:
20 feb 2018, 23:42
Ik heb even gezocht of er ook spaanse mobylettes op kenteken staan. Ik kan niets vinden met GAC. Kun je b.v. een GAC mobylette SP50 uit 1970 op kenteken krijgen of is dit een onbegonnen zaak.
Groet, Lolle
Ja hoor, dat kan. Verkoopovereenkomst is wel nodig.

Ik heb eerder buitenlandse brommers (ook zonder buitenlands kenteken) op NL kenteken gekregen. Of het nou een Duitse of een Spaanse is, maakt niet uit.
Ik hoop dat mijn (verkochte) GAC ook op kenteken komt.

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door australman » 21 feb 2018, 16:25

Joop,ik ben het niet met je eens.Mijn S1A komt in het verhaal niet voor,maar staat wel als zodanig op het kenteken vermeld.
Gewoon knoeiwerk dus.

Hans

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door MobyJet » 21 feb 2018, 18:09

australman schreef:
21 feb 2018, 16:25
Joop,ik ben het niet met je eens.Mijn S1A komt in het verhaal niet voor,maar staat wel als zodanig op het kenteken vermeld.
Gewoon knoeiwerk dus.

Hans
Ook op je nieuwe card? Daar zijn namelijk veel types weggelaten.
Bericht van Joop is van 2014.. ;)

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door australman » 21 feb 2018, 20:55

OK niet goed opgelet.Op de card is het type S10B.Geknoei dus.Wel twee keer hetzelfde kaartje gekregen.Dubbel geknoei.

Hans

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door Lolle » 21 feb 2018, 21:38

MobyJet schreef:
21 feb 2018, 10:01
Lolle schreef:
20 feb 2018, 23:42
Ik heb even gezocht of er ook spaanse mobylettes op kenteken staan. Ik kan niets vinden met GAC. Kun je b.v. een GAC mobylette SP50 uit 1970 op kenteken krijgen of is dit een onbegonnen zaak.
Groet, Lolle
Ja hoor, dat kan. Verkoopovereenkomst is wel nodig.

Ik heb eerder buitenlandse brommers (ook zonder buitenlands kenteken) op NL kenteken gekregen. Of het nou een Duitse of een Spaanse is, maakt niet uit.
Ik hoop dat mijn (verkochte) GAC ook op kenteken komt.
Bedankt Jet, je denkt een vraag in de juiste rubriek te plaatsen en mensen beginnen weer op oude berichten te reageren.
Aan jou antwoord heb ik wel wat. Een koopovereenkomst dat is niet het probleem, ook het framenummer is terug te vinden. Verder is er het motorplaatje met volgens mij hetzelfde nummer als het frame nummer en het jaartal. type is niet ingeslagen. Verder is het frame overgespoten en geen oorspronkelijke info behouden gebleven. Een toelatingsnummer is niet nodig?
Een spaans onderdelenboek gevonden op internet moet de boel verduidelijken.

Ter zijner tijd maar een poging wagen.

Lolle

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door MobyJet » 22 feb 2018, 13:01

Lolle schreef:
21 feb 2018, 21:38
MobyJet schreef:
21 feb 2018, 10:01
Lolle schreef:
20 feb 2018, 23:42
Ik heb even gezocht of er ook spaanse mobylettes op kenteken staan. Ik kan niets vinden met GAC. Kun je b.v. een GAC mobylette SP50 uit 1970 op kenteken krijgen of is dit een onbegonnen zaak.
Groet, Lolle
Ja hoor, dat kan. Verkoopovereenkomst is wel nodig.

Ik heb eerder buitenlandse brommers (ook zonder buitenlands kenteken) op NL kenteken gekregen. Of het nou een Duitse of een Spaanse is, maakt niet uit.
Ik hoop dat mijn (verkochte) GAC ook op kenteken komt.
Bedankt Jet, je denkt een vraag in de juiste rubriek te plaatsen en mensen beginnen weer op oude berichten te reageren.
Aan jou antwoord heb ik wel wat. Een koopovereenkomst dat is niet het probleem, ook het framenummer is terug te vinden. Verder is er het motorplaatje met volgens mij hetzelfde nummer als het frame nummer en het jaartal. type is niet ingeslagen. Verder is het frame overgespoten en geen oorspronkelijke info behouden gebleven. Een toelatingsnummer is niet nodig?
Een spaans onderdelenboek gevonden op internet moet de boel verduidelijken.

Ter zijner tijd maar een poging wagen.

Lolle
Een typeplaatje is niet verplicht. Veel brommers hebben deze origineel ook niet.

De rest helpt allemaal wel.

En zelf folders meenemen om het type aan tonen.

Gebruikersavatar
wannes69
Berichten: 497
Lid geworden op: 05 jul 2016, 21:36
Woonplaats: Borssele

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door wannes69 » 21 aug 2018, 18:45

Sinds vandaag staan er weer 2 Mobylettes op kenteken bij!!

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door australman » 24 aug 2018, 19:50

Gefeliciteerd! Of moet ik eigenlijk de RDW feliciteren?
Volgende maand voor de vierde keer dit jaar naar de RDW.Voor de financiering maar de Mobyscooter verkocht.
Wel mooi dat ze bij de RDW vrij makkelijk zijn op het moment,dat kan zo maar weer veranderen,dus voor mij is het zaak
de probleemgevallen nu op kenteken te zetten.
Twee maand geleden een Peugeot motorfiets naar de RDW gebracht waarvan de laatste twee cijfers van het framenummer
door roest niet meer te lezen waren.Hebben ze wel weer boven water gekregen en meteen een kentekenkeuring gedaan,
terwijl de motor nog op zijn originele bandjes uit 1929 stond.De verlichting was ook nog niet aangesloten,vonden ze ook geen probleem.

Hans

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door MobyJet » 24 aug 2018, 20:27

Gelijk heb je Hans. Sinds dit jaar kunnen ook nieuwe brommers niet meer worden ingevoerd die niet aan de milieu eisen voldoen. Ik zie het ooit wel gebeuren dat oldtimers ook niet meer ingevoerd kunnen worden. Over een paar jaartjes.

Ik heb ook nog wat staan die nog op kenteken moeten. Helaas absoluut geen tijd. Ben al heel lang niet in de garage geweest.

Hopelijk kan ik van de winter wat nalopen en sommige zelfs nog (weer) in elkaar zetten. Zou mooi zijn.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door MobyJet » 15 mar 2021, 11:53

Hier staan ook de aantallen bij, wederom vrij onbetrouwbaar :D

https://www.brommer.nl/alle-brommers-in-nl/

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 15 mar 2021, 12:12

Klopt. Maar met verschillende namen: o.a. Kaptein, Kaptein Mobylete, Mobilette, Mobylette.

Gebruikersavatar
australman
Berichten: 1278
Lid geworden op: 18 dec 2013, 17:07
Locatie: oostwold oldambt

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door australman » 19 mar 2021, 18:43

Hoera,mijn Mobylette S1a is de enige op kenteken.Of nee,toch niet ,de mijne heeft een heel ander kenteken.
Niks tegen de RDW,maar ben wel blij dat zij niet het vaccineren hoeven te regelen.

Hans

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 19 mar 2021, 18:56

australman schreef:
19 mar 2021, 18:43
Hoera,mijn Mobylette S1a is de enige op kenteken.Of nee,toch niet ,de mijne heeft een heel ander kenteken.
Niks tegen de RDW,maar ben wel blij dat zij niet het vaccineren hoeven te regelen.

Hans
Ach, als je ziet hoeveel berijders hun brommer als Mobilette beschrijven......

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door Lolle » 19 mar 2021, 19:11

Ik denk dat bij de schouw de meeste mensen geen idee hadden welk type. Dus gewoon merk Kaptein, type mobylette.

Marcootje
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2021, 22:36
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door Marcootje » 26 mei 2021, 23:12

Hallo allemaal,

Ik heb mij hier zojuist geregistreerd omdat ik toch wel met een hele ingewikkelde vraag blijf zitten.(vind ik zelf... :D )
Al spittend op het forum naar info, denk ik dat iemand hier daar wel een antwoord op heeft.... :angel:
Ik heb een AU32 of dus een AV32 uit, blijkt uit de motornummerlijst hier op het forum, 1960.
Ik dacht eerst 1954, wat op het plaatje gedrukt staat maar dat bleek dus wanneer hij in Frankrijk typegoedkeuring heeft gekregen, ja toch?
En daar gaat het om. Ik heb 'm zover dat ik hem op kenteken zou willen laten zetten bij het RDW.
Nou lees ik her en der dat er een stickertje op moet met het typegoedkeuringsnummer beginnend met NL in een cirkeltje en dan een B...enz.
Nu heb ik alle sites zo'n beetje gehad maar nergens vind ik het nummer wat bij mijn AV32 zou horen.
Kan iemand mij hier aan helpen? En mag je zo'n stickertje zelf fabrieken, of moet dat weer officieel zijn?

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door MobyJoost » 26 mei 2021, 23:28

Dat stickertje heb je er niet opzitten, omdat het een Franse brommer is en geen Kaptein. Hij heeft dus geen Nederlandse type goedkeuring. Dat maakt het kentekenen iets moeilijker, maar zeker niet onmogelijk. Hoe je het dan precies moet aanpakken weet ik ook zo gauw niet, maar zoveel mogelijk informatie verzamelen helpt wel. Dit onderdelenboek uitprinten, bijvoorbeeld: http://lach6398.odns.fr/av32m_32s_51.html . Misschien kan je ook opzoeken, of er meer AV32's in Nederland op kenteken staan. Er is vast wel iemand op het forum, die je meer kan vertellen. Misschien kan je ook een foto plaatsen? Wordt hier altijd wel gewaardeerd.

Marcootje
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mei 2021, 22:36
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door Marcootje » 26 mei 2021, 23:59

Bedankt voor je reactie en de link.
Ik ben inderdaad druk met het verzamelen van zoveel mogelijk info en er zijn zeker AV32-ers op kenteken in nederland volgens het RDW.
Er is 1 geregistreerde AU32 en meerdere AV32's, verspreid met verschillende manieren van schrijven.... :crazy:
Ik heb zelfs kentekennummers gevonden van mensen die mij voorgingen, alleen kan ikzelf het typegoedkeuringsnummer nergens vinden.
Enne, een fotootje heb ik in een apart "even voorstellen" topic gezet bij "leden" :angel:
Ik wacht nog even af, of iemand me meer kan vertellen.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Mobylettes op kenteken RDW

Ongelezen bericht door MobyJoost » 27 mei 2021, 00:50

Zoals ik al zei, er is geen typegoedkeuringsnummer, want een Franse bromfiets en geen Nederlandse. Dus die anderen, die een kenteken op hun AV/AU32 habbeb gekregen, hebben dat ook zonder typegoedkeuringsnummer moeten doen. Het is een voordeel, dat er meer op kenteken staan, dat maakt het allemaal makkelijker.

Plaats reactie