TSL OLIE

Gebruikersavatar
JonathanC
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 apr 2013, 13:43
Locatie: Sint -Truiden

TSL OLIE

Ongelezen bericht door JonathanC » 20 aug 2013, 00:13

Mede Mobyletters ,


Mag ik u ten zeerste TSL olie aanraden om te gebruiken voor te smeren en te mengen ?

Ik heb van Polle deze tip gehad , ik heb deze besteld , ( in promopakket :D ) en heb nu de brommer met deze olie ingereden (150 km met deze olie gemengd )


en ik kan zeggen dat ik aangenaam verrast ben :


* vermogenwinst dus meer topsnelheid
*minder wrijfgeluiden
*mooier rolgeluid
*vlottere motor in het algemeen .

Ik wil maar zeggen , het is iets duurdere olie maar het kan geen kwaad om een beetje meer te investeren en dan dit resultaat te bekomen 8-) 8-) 8-)

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 20 aug 2013, 08:13

Is dit een toevoeging aan gewone tweetaktolie of kant en klare tweetaktolie.
Welke typeaanduiding ?

Dank.

Joop

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door Polle » 20 aug 2013, 09:54

Hallo

Het is een extra toevoeging aan de reeds gemengde tweetaktbenzine.
Ik heb het via Harrie leren kennen en gebruik het nu sinds enkele maanden en ben verbaast wat voor een resultaat het geeft.
Het is wel zeer duur maar de kostprijs zeker waard.

Gr Polle

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door Harrie » 20 aug 2013, 10:12

Raar spul dat TSL. Ik gebruik het om wrijving onder moeilijke omstandigheden (noodloopeigenschappen) te voorkomen.
RVS bewerken met wat TSL gaat ook gemakkelijker. Op microschaal hechten zich moleculen aan het metaal die de wrijving verminderen.
Harrie

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door Franky » 20 aug 2013, 11:03

Kunnen jullie wat meer info geven. Heet dat spul enkel TSL? Wat is de volledige naam en waar kan je het zoal kopen? Het klinkt wel interessant.

Mobydick
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 jan 2011, 11:50
Locatie: Ermelo- Gelderland

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door Mobydick » 20 aug 2013, 11:11

Ik gebruik deze olieversterker al sinds 2004 en ben er zeer tevreden over.
Je kunt dit bestellen bij zie link http://www.tsl-allstar.nl/
Op deze site staat ook de nodige informatie.

Groet,
Mobydick

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door Franky » 20 aug 2013, 16:16

Ah kijk, daar staan mengverhoudingen voor 2-takt. Het is daar ook voor bedoeld dus. Die twijfel is bij mij dan ook weggenomen.

Ik zat meteen wat te rekenen. Uitgaande van een olie benzine verhouding van 1:50 rij je rond met een TSL benzine verhouding van 1:1000.
Men neme het kleinste potje van 0.25L voor €30,-
Dit is genoeg voor 250L benzine. Dat geeft een extra prijs per liter van 30/250 = 12 cent.
Voor benzine prijzen inderdaad prijzig. Maar bedenk wel dat je met een brandstofverbruikt van 1:50 zo'n 12.500km kan rijden op je potje van €30,- 8-) Hoeveel jaar heb je daar wel niet voor nodig :mrgreen:

Als de verhalen inderdaad zeer positief zijn, dan ga ik dit ook overwegen :) Een pipet zal ik dan ook aan moeten schaffen.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door MobyJet » 23 aug 2013, 17:15

Franky schreef: Een pipet zal ik dan ook aan moeten schaffen.
Voor voorvorkolie gebruik ik gewoon zo een apothekersspuit ;)

pille
Berichten: 213
Lid geworden op: 04 sep 2013, 17:01
Locatie: brugge

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door pille » 10 sep 2013, 20:47

ik zie op die "TSL" site geen woord over 2-takt! maakt dat niet uit? gewoon die kleinste fles kopen en verwerken in onze benzine?

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door Franky » 11 sep 2013, 09:08

Staat er wel ;) Je moet alleen wel goed kijken
http://www.tsl-allstar.nl/smeermiddelen/informatie/
In de "TOEVOEGINGSTABEL MOTORCARTER" tabel staat helemaal onderin 2-takt mengverhoudingen. Leest moeilijk af omdat ze de spaties vergeten zijn, maar je snapt het wel :)

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door Franky » 25 jul 2014, 16:57

Ik heb nu denk ik zo'n 15L aan brandstof met TSL erin verbruikt dus tijd om wat ervaringen te melden.

Ik ben stom verbaasd over het gebrek aan wrijving in mijn motor! Als mijn bromfiets een paar maanden stil staat en ik geef een zwengel aan het vliegwiel, dan draait de krukas een aantal keer heen en weer op de compressie totdat hij tot stilstand komt :shock: Als ik mijn bromfiets uitzet draait het blok ook al zo lang door! De wrijving is echt significant verlaagd :shock: Ik ben diep onder de indruk.

Dat zou ook wat snelheidswinst moeten geven. Al kan het wel eens verwaarloosbaar weinig zijn. Ik kan daar niets over zeggen omdat er altijd zoveel veranderd aan mijn bromfiets.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 25 jul 2014, 17:41

Al enkele maanden voeg ik 5 ml toe aan 5 liter mengsmering. Oftewel 5 ml aan 100 ml olie, uitgaande van 1:50 mengverhouding. Ze schrijven 50 ml op 1 liter olie en dat doe ik dan maar.

Bevalt goed maar kan eigenlijk niets concreets aangeven. Weet ook niet als het dure flesje op is of ik hier mee door ga. Heb sinds een paar maanden nieuwe zuigerveren en een gepolijste cilinder / zuiger waar ik inmiddels 2400 km mee heb gereden. Dus in principe ingereden. Maar na eerdere ervaringen met warmlopers ben ik verdraaid voorzichtig. Rijdt nog steeds niet een echt lang stuk op top ( 47 digitale kilometers ).
Sinds ik TSL gebruik loopt de motor wel mooier en stiller op zijn top vermoedelijk.

Gr. Joop
Laatst gewijzigd door GROENEKAN op 25 jul 2014, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 25 jul 2014, 18:04

Ik voeg hier nog aan toe: behalve Harrie is ook een zeer professioneel Tuning en Revisie bedrijf in Utrecht van mening dat TSL een hele goede toevoeging is. Daarbij komt dat de bougie van de brommer waar ik het meest mee rijd de kleur koffie-met-veel-melk heeft. Zou de bougie de kleur koffie-met-weinig-melk hebben dan zou ik geen TSL toevoegen.
En als ik 1 maat grotere sproeier monteer wordt de kleur van de bougie wel donkerder maar rijdt de brommer minder inclusief licht viertakten.

Gr. Joop
Laatst gewijzigd door GROENEKAN op 25 jul 2014, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door Harrie » 25 jul 2014, 18:22

Hallo Joop,
Afgelopen weken heb ik in Piemonte (onder Turijn) wat rondgetoerd. Meestal alleen, maar soms met duo-passagier.
Als je dan langs de wijngaarden en even later langs de vele hazelaars*) rijdt, moet dat 50cc motortje gigantisch hard werken.
Korte hellingen tot 20% zijn heel normaal in dat gebied en mijn snelheid zakte soms naar 20 km/uur. De motor bleef echter mooi regelmatig lopen.
In de afdaling gaat het allemaal wat harder en er moet dan regelmatig een beetje gas gegeven worden voor de smering.
Op dergelijke momenten wil je dat de motor goed gesmeerd blijft. TSL helpt daarbij. De brommer heeft het prima gedaan.
Groet,
Harrie

*) De hazelnoten worden in de Nutella verwerkt bij Ferrero in het plaatsje Alba.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door Franky » 25 jul 2014, 20:04

Tja. Dit blijft natuurlijk altijd moeilijk. Als je motor stuk is gegaan kan je makkelijker een schuldige aanwijzen. Aangezien TSL bedoeld is om je motor heel te houden is het moeilijk te bewijzen of het ook echt werkt. Want de motor kan in die lastige omstandigheden mogelijk ook heel blijven zonder TSL. Dus het blijft vaag :) Het verschil in frictie is in ieder geval voelbaar dus dat is goed.

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door Lolle » 24 mei 2015, 23:24

Hallo
Ik heb vandaag mijn eerste ritje gemaakt na de winterstop. Ik had deze winter een flesje TSL besteld en zou op de website van TSL even opzoeken hoeveel er bij gemengd moest worden bij de mengsmering. ik kon op hun veranderde website hier niets over vinden. Gelukkig heeft joop in deze topic aangegeven dat hij 5 ml aan 100 ml olie toevoegt, dat heb ik ook gedaan. Alleen Joop mengt 1 op 50 en ik heb 1 op 40 gemend.
Mijn bevindingen zijn zeer positief, voor mijn gevoel reed ik wat sneller en liep het blokje wat beter. Vooral het viertakten was nu zo goed als weg.
Mijn vragen zijn:
- Wat is de beste mengverhouding met TSL toevoeging voor AV7 blokjes 1:40 of 1:50?
- Voeg je TSL toe aan de literfles mengolie, zodat je maar 1x TSL hoeft te mengen of voeg je elke keer dat je mengsmering maakt ook de juiste hoeveelheid TSL toe?
- is de mengverhouding TSL mengolie 1:20 de juiste?

Graag hoor ik van jullie, Groet Lolle

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door Franky » 25 mei 2015, 09:23

Mengverhouding: 50 ml TSL per liter olie. Dit is 1:20 verhouding met olie.
Als je dan 1:50 rijdt met olie t.o.v. benzine heb je een verhouding van 1:1000 TSL op benzine.
1:40 olie op benzine wordt dan 1:800 TSL op benzine
Dit staat trouwens wel degelijk op de site. Alleen zijn ze de spaties vergeten waardoor het niet leesbaar is.

Ik doe de TSL altijd in de benzine. Maar je kan het net zo goed meteen toevoegen aan de olie fles. Ik vind dat eigenlijk een verdraaid slim idee! :D

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 25 mei 2015, 11:46

Baarda schreef:Hallo
Ik heb vandaag mijn eerste ritje gemaakt na de winterstop. Ik had deze winter een flesje TSL besteld en zou op de website van TSL even opzoeken hoeveel er bij gemengd moest worden bij de mengsmering. ik kon op hun veranderde website hier niets over vinden. Gelukkig heeft joop in deze topic aangegeven dat hij 5 ml aan 100 ml olie toevoegt, dat heb ik ook gedaan. Alleen Joop mengt 1 op 50 en ik heb 1 op 40 gemend.
Mijn bevindingen zijn zeer positief, voor mijn gevoel reed ik wat sneller en liep het blokje wat beter. Vooral het viertakten was nu zo goed als weg.
Mijn vragen zijn:
- Wat is de beste mengverhouding met TSL toevoeging voor AV7 blokjes 1:40 of 1:50?
- Voeg je TSL toe aan de literfles mengolie, zodat je maar 1x TSL hoeft te mengen of voeg je elke keer dat je mengsmering maakt ook de juiste hoeveelheid TSL toe?
- is de mengverhouding TSL mengolie 1:20 de juiste?

Graag hoor ik van jullie, Groet Lolle
Over de mengverhouding is al oneindig geschreven. Met een goed ingereden motor meng ik inderdaad 1:50 ( voorheen 1:40 ) . Plus uiteraard 5 ml TSL. Geen olie meer uit uitlaat en in luchtfilter en hij rijdt net even beter. Gr. Joop

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door Lolle » 25 mei 2015, 22:41

Franky schreef:Mengverhouding: 50 ml TSL per liter olie. Dit is 1:20 verhouding met olie.
Als je dan 1:50 rijdt met olie t.o.v. benzine heb je een verhouding van 1:1000 TSL op benzine.
1:40 olie op benzine wordt dan 1:800 TSL op benzine
Dit staat trouwens wel degelijk op de site. Alleen zijn ze de spaties vergeten waardoor het niet leesbaar is.

Ik doe de TSL altijd in de benzine. Maar je kan het net zo goed meteen toevoegen aan de olie fles. Ik vind dat eigenlijk een verdraaid slim idee! :D
Franky kun jij mij aangeven waar ik dat dan op de site kan vinden? met de link in deze topic kom ik op een algemeen verhaal.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door Franky » 26 mei 2015, 16:49

aha, ik heb het probleem ontdekt. Ze hebben de site aangepast :evil:
Als je het wel verifiëren wat ik typte moet je gewoon een email sturen ;) Misschien snappen ze dan dat ze bij het herontwerpen van een site niet de specificaties van hun spullen eraf moeten gooien :evil:

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door Harrie » 26 mei 2015, 17:38

Hallo Franky,

Als je op dit forum naar TSL zoekt vind je de specificatie geheid.
http://hlecoservices.nl/images/fckedito ... mpleet.pdf

De meeste informatie staat inmiddels wel op het forum, maar de meeste mensen kunnen slecht zoeken.

Harrie
Laatst gewijzigd door Harrie op 26 mei 2015, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 26 mei 2015, 17:43

mengverhouding per liter mengsmering * per 10 liter mengsmering
1 : 20 2.5 ml 25 ml
1 : 25 2 ml 20 ml
1 : 30 1.66 ml 16.6 ml
1 : 35 1.42 ml 14.2 ml
1 : 40 1.25 ml 12.5 ml
1 : 45 1.11 ml 11.1 ml
1 : 50 1 ml 10 ml
1 : 60 0.83 ml 8.3 ml

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3890
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door Lolle » 26 mei 2015, 21:04

Harrie schreef:Hallo Franky,

Als je op dit forum naar TSL zoekt vind je de specificatie geheid.
http://hlecoservices.nl/images/fckedito ... mpleet.pdf

De meeste informatie staat inmiddels wel op het forum, maar de meeste mensen kunnen slecht zoeken.

Harrie
Beste Harrie
Dat zoeken valt vies tegen, op dit forum staat het i.d.d. alleen in deze topic. Bij het zoeken naar TSL kom je echt heel vaak de term tegen maar als je ook de mengverhouding zoekt valt dit vies tegen. Bij het zoeken op internet kom ik voor de mengverhouding weer uit op dit Topic. Zelfs op de site van TSL is niets over mengsmering (meer) te vinden. ook op andere brommerfora staat dat de toevoeging geweldig is maar niet hoeveel. De link die die jij aangeeft had ik niet gevonden.
Voor ik de vragen op het forum gooide had ik al een mail naar TSL gestuurd maar zij hebben het waarschijnlijk druk met grote klanten. Ik zal deze week wel een reactie van hun krijgen.

Groeten, Lolle

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 26 mei 2015, 21:19

De door Harrie genoemde link geeft de mengverhouding perfect weer. En ik heb dit vandaag bij dit Topic eveneens vermeld. Overigens heb ik in mijn bijdrage van 25 juli 2014 - eveneens bij dit Topic - reeds de mengverhouding conform voorschrift TSL genoemd. Gr. Joop

pille
Berichten: 213
Lid geworden op: 04 sep 2013, 17:01
Locatie: brugge

Re: TSL OLIE

Ongelezen bericht door pille » 23 jan 2016, 16:36

Ik heb 0.5 liter van het spul gekocht!
De levering is heel professioneel! Met een geplastificeerde kaart erbij voor de mengverhouding, 2 stickers voor reclame en een pen erbij! Ik bleef maar dingen vinden tussen het piepschuim :D
Ik ben van plan om TSL in mijn mazda te proberen en in de AV 92.
Ik heb heel lang op internet info gezocht! Je vindt dan mensen die er op zweren en anderen die het oplichterij vinden.
Maar nergens staat er dat ze met het produkt schade geleden hebben.

Ik ben benieuwd als ik iets ga voelen/merken en laat dan iets weten.

Plaats reactie