Moderatorschap

Alles over het forum zelf
Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Moderatorschap

Ongelezen bericht door MobyJet » 15 mei 2016, 19:20

Beste leden,

Jullie hebben het wellicht al gezien: KapteinBeun is moderator geworden van dit forum. Zijn naam is groen gekleurd. Welkom in the crew, Marco!

Marco is al geruime tijd lezend en actief op dit forum en bij evenementen. En met het moby-rijden en daarbijhorende sleutelen natuurlijk!

Marco zal ondersteunen in het technische gedeelte van het forum. Topics verplaatsen, samenvoegen, sluiten, hernoemen, etc.
Ik merk dat ik nu toch te weinig tijd krijg met de nieuwe functie op mijn werk en al het andere wat ik nog moet doen. Mijn moby staat ook al veel te lang stil met de nieuwe cilinder nog in de doos.
Hulp was daarom eigenlijk wel noodzakelijk geworden. Ik hoop dan binnenkort ook weer nieuwe folders te kunnen plaatsen.

Als jullie vragen hebben, stel ze gerust!

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Moderatorschap

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 16 mei 2016, 00:44

Jet; bedankt voor deze aankondiging. Ik zat er ook aan te denken even een topic hieraan te wijden, alleen wist ik niet zo goed hoe. Na deze introductie van jou kant, kan een reactie van mij eigenlijk niet uitblijven.

Laat ik beginnen met dat ik het een hele eer vind hiervoor gevraagd te zijn. Ik hoefde er dan ook niet erg lang te denken toen Jet met het voorstel kwam. Jet en ik hebben het een tijdje geleden al wel over wat forum-gerelateerde onderwerpen gehad, en daarbij kwam duidelijk aan het licht dat het management van én de website én het forum eigenlijk te veel is voor één persoon. Ik heb toen, uiteraard, aangeboden best een (technische) bijdrage te willen leveren aan het forum. Deze unieke kans grijp ik dan ook met beide handen aan. Hoewel ik me ook binnen het moderatorschap wat zal moeten ontwikkelen, hoop ik komende tijd het nodige werk van Jet over te kunnen nemen. Het gaat dan, zoals Jet al aangeeft, met name om het verplaatsen, samenvoegen, sluiten en hernoemen van topics.

In de bijna twee jaar dat ik op het forum actief ben heb ik onwijs veel geleerd. Je zou best kunnen stellen dat ik inmiddels een aardige verslaving heb ontwikkeld. Ik breng minstens evenveel tijd door op het forum, als op de brommer. En ik rij zelf toch bovengemiddeld veel denk ik. Ik hoop de tijd die ik binnen het forum besteed nu ook echt nuttig te kunnen gebruiken. Dit forum is een geweldige bron van informatie, voor zowel de doorgewinterde sleutelaars als nieuwkomers binnen de Mobylettehobby en het forum. Vooral op die tweede groep zou ik me graag gaan focussen. Als nieuweling op het forum is het zo af en toe lastig aan de etiquette binnen de groep te voldoen. Ik heb het dan meer over technisch gedrag, dan sociaal gedrag. Sociaal gezien zijn we een ontzettend leuke club, waarbij iedereen welkom is en gelijk behandeld wordt. Technisch gezien zijn er, zeker voor nieuwelingen, wat verbeterpunten. Denk hierbij aan het (duidelijk) beginnen van topics, het correct plaatsen van een topic binnen een bepaalde categorie, het aangeven van persoonlijke informatie als woonplaats en plaatsen van foto's. Hoewel er zeer zeker informatie en instructies over bovenstaande punten is te vinden, blijkt het in veel gevallen toch tegen te vallen. Dit zorgt niet alleen voor mogelijk frustratie bij oude leden, maar ook bij de nieuwe leden.

Ook heb ik, onder andere dit weekend, gemerkt dat er aardig wat behoefte is aan instructievideo's. Naast dat ik deze video's graag zou coördineren, zou ik ook die (visuele) informatie graag centraal zien. Het idee een "Mobyletteforum-kanaal" op YouTube op te zetten spookt al langere tijd door mijn hoofd. Nu, in deze positie, wil ik er echt werk van maken. Momenteel ben ik de mogelijkheden met betrekking tot filmen vanuit het oogpunt (POV; Point Of View) aan het onderzoeken. In principe zou dit gewoon moeten gaan lukken. Indien er mensen zijn die het leuk zouden vinden dit idee samen met mij verder uit te werken zou ik graag een pb ontvangen.

Mochten jullie vragen of opmerkingen hebben, dan mag je me altijd een pb of mailtje sturen.

Groetjes,
Marco

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Moderatorschap

Ongelezen bericht door Harrie » 16 mei 2016, 01:08

Hallo Marco,
Leuk dat je die taak op je wilt nemen. Ik heb er overigens alle vertrouwen in dat jij dat met succes zult gaan doen.
Zowel qua niveau als leeftijd mogen we als forum blij zijn met een dergelijke moderator.
Veel succes toegewenst en wellicht tot ziens bij een van de komende ritten.
Groet,
H.

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: Moderatorschap

Ongelezen bericht door brommerskieken » 16 mei 2016, 07:11

Marco het forum is niet meer weg te denken jet en een vaste aantal leden hebben het groot gebracht
en zo als ik jouw bericht lees kan jij dat nog een extra zetje in de rug geven om nog grooter te worden
Succes

Gr harold

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Moderatorschap

Ongelezen bericht door MobyJet » 16 mei 2016, 18:57

Mooi geschreven Marco! 8-)

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: Moderatorschap

Ongelezen bericht door ruudk » 16 mei 2016, 20:53

Hartstikke mooi dat je je zo inzet voor dit forum, Marco!
Ruud

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Moderatorschap

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 17 mei 2016, 14:13

Marco !

Met groot genoegen je introductie gelezen. Hulde, top.

Ondanks het feit dat het helder staat uitgelegd , blijkt toch steeds dat mensen moeite hebben met foto''s plaatsen. Hopelijk kun jij deze dremopel verlagen.

Succes in je nieuwe rol !

Joop

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Moderatorschap

Ongelezen bericht door MobyJet » 18 mei 2016, 19:22

GROENEKAN schreef: Ondanks het feit dat het helder staat uitgelegd , blijkt toch steeds dat mensen moeite hebben met foto''s plaatsen. Hopelijk kun jij deze dremopel verlagen.
De manier waarop is niet echt aan te passen. Het toevoegen van bijlagen is al redelijk een luxe die je op bijna geen enkel ander forum vindt.
Waar Marco eventueel wel aan kan bijdragen, is dat mensen in plaats van naar mij, naar hem foto's kunnen sturen zodat hij ze op het forum kan zetten ;)

Ik ben blij dat jullie suggesties geven!

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Moderatorschap

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 18 mei 2016, 20:03

MobyJet schreef:
GROENEKAN schreef: Ondanks het feit dat het helder staat uitgelegd , blijkt toch steeds dat mensen moeite hebben met foto''s plaatsen. Hopelijk kun jij deze dremopel verlagen.
De manier waarop is niet echt aan te passen. Het toevoegen van bijlagen is al redelijk een luxe die je op bijna geen enkel ander forum vindt.
Waar Marco eventueel wel aan kan bijdragen, is dat mensen in plaats van naar mij, naar hem foto's kunnen sturen zodat hij ze op het forum kan zetten ;)
Begrijp ik helemaal Jet.

Maar als zoveel mensen hierover vragen stellen cq problemen mee hebben is het altijd goed met een frisse geest te kijken of er verbeteringen mogelijk zijn. De manier waarop is inderdaad weinig variabel. Maar de uitleg , handleiding enzovoort is wellicht nog iets te verbeteren. Gr. Joop

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Moderatorschap

Ongelezen bericht door MobyJet » 18 mei 2016, 20:06

Absoluut! We blijven verbeteren met z'n allen!
Ik heb hoge verwachtingen van Marco haha :lol:

Gebruikersavatar
Lolle
Berichten: 3891
Lid geworden op: 19 sep 2014, 21:31
Locatie: Burgwerd
Contacteer:

Re: Moderatorschap

Ongelezen bericht door Lolle » 18 mei 2016, 21:45

sommige items zou je eigenlijk niet in het forum willen hebben maar gewoon met een snelle klik. b.v. bij het invoeren van bijlagen een help knop met een popup met de uitleg :roll:

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Moderatorschap

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 19 mei 2016, 00:20

MobyJet schreef:Absoluut! We blijven verbeteren met z'n allen!
Ik heb hoge verwachtingen van Marco haha :lol:
Ik ga zeker mijn best doen die verwachtingen waar te maken, Jet!

Om een voorbeeld te noemen met waar ik vandaag mee bezig ben geweest:
Ik wil nieuwe leden voortaan een welkomstmail met de broodnodige informatie sturen. Naast dat die mail natuurlijk uit een welkomstwoord bestaat, wil ik daar ook de meestgestelde vragen inclusief de antwoorden en eventuele verwijzingen voor nieuwkomers in verwerken.

Die standaardmail is wat mij betreft klaar, en zal ik ook even voorleggen aan Jet. Soms word je verblind door je eigen wijze van schrijven, en is het goed dat er nog een stel ogen naar kijkt.

Verder ben ik momenteel, in samenwerking met Jet, bezig met een nieuwe standaardlayout voor toekomstige flyers. De flyer voor het aanstaande evenement in Woerden is zo goed als klaar. Nog even de puntjes op de i zetten, en dan hoop ik deze te kunnen presenteren op het forum!

Gr.
Marco

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: Moderatorschap

Ongelezen bericht door Harrie » 20 mei 2016, 11:52

Hallo Marco,
Veel van die nieuwkomers hebben inderdaad aandacht nodig.
Plompverloren komen ze op het forum met een mededeling dat ze een probleem hebben en hulp zoeken.
Fatsoenlijk voorstellen is er niet bij, woonplaats onbekend, foto van het voertuig ontbreekt, de probleemomschrijving is vaag en zo zijn er nog meer zaken die irritatie oproepen.
Ze lopen daarmee het grote risico dat de kenners op dergelijke lieden niet meer reageren, want ze worden niet serieus genomen.
Mensen die "lekker en serieus" met hun hobby bezig zijn worden altijd geholpen.
H.

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Moderatorschap

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 20 mei 2016, 12:42

Inderdaad Harrie,
Dat is precies waar ik momenteel m'n pijlen op richt.

Gr.
Marco

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Moderatorschap

Ongelezen bericht door MobyJet » 20 mei 2016, 22:38

Baarda schreef:sommige items zou je eigenlijk niet in het forum willen hebben maar gewoon met een snelle klik. b.v. bij het invoeren van bijlagen een help knop met een popup met de uitleg :roll:
Goede tip, maar dat is helaas niet mogelijk binnen de techniek van dit forum.

Voor het forum heb ik een standaard template gebruikt. Ik kan wel vel zelf aanpassen en toevoegen, maar niet dit soort dingen.

Maar blijf vooral jullie tips noemen!! Lekker out of the box mag ook, wellicht brengt ons (=iedereen) dat ook weer op andere goede ideeen.

Plaats reactie