ratelen rammelen en inhouden

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

ratelen rammelen en inhouden

Ongelezen bericht door loe » 21 mei 2016, 19:43

myn moby krygt steeds meer kuren,eerst eengeratel,dacht dat een vastloper was,dus snel gas los,toen was et over dus weer rustig door gereden,na een aantal km weer ratelen,en een soort detoneren,klapperen inde cilinder,weer gas los,en weer verder ryden,ja hoor het werd steeds gekker,op een gegeven moment ging hy ploffen hikken ,toen gestopt moby uit bougie verwisseld,hielp niks,op de bok gestart,en weer inhouden ploffen sputterren,ik kon wel ristig naar huis ryden iets harder dan stapvoets,en ja hoor,ineens kwam hy weer tot leven,ik heb ontsteking nagekeken,alles ok,andere bougie,carb nagekeken,niks te zien,wie heeft er tips,ik wilde de site met de handboek opzoeken van harry ,maar kon de site /handboek niet vinden

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: ratelen rammelen en inhouden

Ongelezen bericht door loe » 21 mei 2016, 22:01

ik heb vandaag de nieuwe 12 mm erop gezet om te testen of t aan de carbu ligt,nou weet ik nog minder,want hy ryd echt slecht met de 12 mm

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: ratelen rammelen en inhouden

Ongelezen bericht door Harrie » 21 mei 2016, 23:27

Dat kunnen erg veel verschillende oorzaken zijn: van een loszittende kabel of connector, kortsluiting met de massa, slechte punten, slechte condensator et cetera.
Soms een vonk en weer niet.
Lees de publicatie maar eens door:

De links is: http://www.pantin.nl/publications/handl ... 2015_4.pdf

H.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: ratelen rammelen en inhouden

Ongelezen bericht door loe » 21 mei 2016, 23:53

ja hebbik glezen,mooiesite,harrie.t lykt my een slechte condensator,t vreemde is,hy begon er een week of wat geleden mee,1 x tydens de rit,en darna by elke rit weer een x,tot vandaag zeer xtreem geval,net alsof hy de hik kreeg,en floep,wasset ook zo weer weg,als een condensator slecht is dan blyft hy toch constant kuren houden,of is het dan ook van dan weer wel en dan weer niet?

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: ratelen rammelen en inhouden

Ongelezen bericht door Harrie » 22 mei 2016, 00:51

Kan ook een slecht contact zijn zoals de schroef bij de onderbrekerpunten die los zit of de kabel naar de bobine die soms sluiting maakt.
Mogelijk is er bij de voedingsspoel een slecht contact of is de bobine slecht geaard.
Deze oorzaken lijken mij logischer dan een doorgeslagen condensator. Controleer dus alle kabels.
H.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: ratelen rammelen en inhouden

Ongelezen bericht door loe » 22 mei 2016, 09:55

ok ga ik checken,alvast bedankt,harrie

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: ratelen rammelen en inhouden

Ongelezen bericht door loe » 23 mei 2016, 13:15

ik heb natuurlyk niks kunnen vinden,maar heb wel ff nieuwe contactpunten gemonteerd nu ik het spulletje toch open had liggen,misschien lag het daaraan,ik hoop en vermoed het stilletjes wel,want de originele antieke novi zat er nog in,en ik denk dat het busje van fiberglas droog en stroef om het asje heen zat,waardoor hy sttionair wel wilde lopen maar by wat meer gas niet,wie weet,eerst maar ff op beter weer wachtenvoordat ik ga testen

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: ratelen rammelen en inhouden

Ongelezen bericht door loe » 24 mei 2016, 16:53

Vandaag nog ff wat extra aan de brom vervangen.toch maar een nieuwe condensator.een niet ontstoorde bougiekap.de timing ietslater gezet .op 2 mm.was 2/5.hy ryd prima nu niks geen raar gehakketak.wel is hy wat trager met wat minder vooronsteking.maar daarintegen vindt ik hem wel wat soepeler klinken.nou het ouwe ding ryd weer das t belangrykste.bedankt voor de tips harrie.thanks

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: ratelen rammelen en inhouden

Ongelezen bericht door Harrie » 24 mei 2016, 17:11

Het zoveelste voorbeeld van slecht afgestelde punten.
Fijn dat de brommer weer rijdt Loe.
H.

Plaats reactie