Geen vonk av 3
Geen vonk av 3
Hallo heb van iemand een kaptein mobylette av 3 overgenomen.
Wegens gezondheidsreden.
Hij is bijna volledig gerestaureerd door de vorige eigenaar.
Nu bezig om hem op te bouwen.
Heb er twee blokjes bij zitten waarvan eentje volledig in onderdelen is.
De andere is compleet maar vonkt niet.
Waar zou ik het moeten zoeken zou ik van de onderdelen van het andere blokje iets kunnen gebruiken.
Welke bougie hoort er trouwens bij?
Neem aan dat aan de onderkant van het blokje de verlichting aangesloten kan worden?
Wegens gezondheidsreden.
Hij is bijna volledig gerestaureerd door de vorige eigenaar.
Nu bezig om hem op te bouwen.
Heb er twee blokjes bij zitten waarvan eentje volledig in onderdelen is.
De andere is compleet maar vonkt niet.
Waar zou ik het moeten zoeken zou ik van de onderdelen van het andere blokje iets kunnen gebruiken.
Welke bougie hoort er trouwens bij?
Neem aan dat aan de onderkant van het blokje de verlichting aangesloten kan worden?
Re: Geen vonk av 3
de motorbkokjes
een complete vonkt dus niet.
en een in onderdelen
een complete vonkt dus niet.
en een in onderdelen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Geen vonk av 3
Tijd voor huiswerk!
http://www.pantin.nl/publications/handl ... 2015_4.pdf
Misschien dat je iets van de andere blokjes kunt gebruiken, maar oude condensatoren en ook oude witte externe bobines uit de jaren zestig zijn vaak onbetrouwbaar.
H.
http://www.pantin.nl/publications/handl ... 2015_4.pdf
Misschien dat je iets van de andere blokjes kunt gebruiken, maar oude condensatoren en ook oude witte externe bobines uit de jaren zestig zijn vaak onbetrouwbaar.
H.
Re: Geen vonk av 3
Ik ga kijken of ik er uit kom?.
Is er ook een alternatief bv een moderne ontsteking?
Is er ook een alternatief bv een moderne ontsteking?
Re: Geen vonk av 3
Voor latere modellen zoals AV10 blok is er een moderne ontsteking.sander schreef:Ik ga kijken of ik er uit kom?.
Is er ook een alternatief bv een moderne ontsteking?
H.
Re: Geen vonk av 3
Ik heb een rolaandrijver met een BG44 uit '58.Dit blokje vonk alleen maar de andere kant uit, dus dezelfde kant uit als mijn AV54. Maar de rolaandrijver moet de andere kant uit volgens mij.Is dat ook zo? En hoe verander ik dit?
Re: Geen vonk av 3
De FOM is inderdaad een linksdraaiend blokje en heeft ook een aangepaste ontstekingsnok.
Misschien zit er wel een gewone nok op? Voor het verschil verwijs ik naar de eerder aangehaalde handleiding.
Ik betwijfel of die BG44 wel uit 1958 komt. Hoe kom je aan dat jaar?
H.
Misschien zit er wel een gewone nok op? Voor het verschil verwijs ik naar de eerder aangehaalde handleiding.
Ik betwijfel of die BG44 wel uit 1958 komt. Hoe kom je aan dat jaar?
H.
-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 02 apr 2017, 19:39
- Woonplaats: Beveren leie Belgie
- Locatie: Beveren leie
Re: Geen vonk av 3
Beste,
Misschien beginnen met de interne bobijn uit te meten en vooral bij manueel testen in de juiste richting draaien van de motor anders
werkt de ontsteking niet, heb dit gisteren ook ontdekt.
De bobijn is nog te koop bij VSX op het web, ook een setje compleet met contactpunten is te krijgen. Ik heb me laten vertellen dat de
ontsteking best om te bouwen is naar externe bobijn zoals op de latere modellen (bordeaux kleurige bobijn van doen en externe hs bobijn beige kleur met bougiekabel) maar als je bent zoals ik en alles terug in originele staat
wil herstellen is dat setje volgens mij het beste.
Ikzelf heb zo een bobijn via via op de kop getikt (gele kleur en van het merk novi) en heb de onsteking terug aan de praat gekregen zelfs met de oude
condensator (model van mij is een AU44 van bjr 1960)
Misschien beginnen met de interne bobijn uit te meten en vooral bij manueel testen in de juiste richting draaien van de motor anders
werkt de ontsteking niet, heb dit gisteren ook ontdekt.
De bobijn is nog te koop bij VSX op het web, ook een setje compleet met contactpunten is te krijgen. Ik heb me laten vertellen dat de
ontsteking best om te bouwen is naar externe bobijn zoals op de latere modellen (bordeaux kleurige bobijn van doen en externe hs bobijn beige kleur met bougiekabel) maar als je bent zoals ik en alles terug in originele staat
wil herstellen is dat setje volgens mij het beste.
Ikzelf heb zo een bobijn via via op de kop getikt (gele kleur en van het merk novi) en heb de onsteking terug aan de praat gekregen zelfs met de oude
condensator (model van mij is een AU44 van bjr 1960)
Re: Geen vonk av 3
Fijn dat het is opgelost!wbtuning schreef:Beste,
...
Ikzelf heb zo een bobijn via via op de kop getikt (gele kleur en van het merk novi) en heb de onsteking terug aan de praat gekregen zelfs met de oude
condensator (model van mij is een AU44 van bjr 1960)
Zeker weten doe je dat pas na een flinke rit.
H.
Re: Geen vonk av 3
En bij die lange rit is de kans groot, dat je oude condensator het begeeft.
Re: Geen vonk av 3
Harrie schreef:De FOM is inderdaad een linksdraaiend blokje en heeft ook een aangepaste ontstekingsnok.
Misschien zit er wel een gewone nok op? Voor het verschil verwijs ik naar de eerder aangehaalde handleiding.
Ik betwijfel of die BG44 wel uit 1958 komt. Hoe kom je aan dat jaar? . Staat ingeslagen op het ronde plaatje
H.
Re: Geen vonk av 3
Kan je een goede foto plaatsen, van dat plaatje, Blues? Alvast bedankt.
Re: Geen vonk av 3
[/bigimg][quote="MobyJoost"]Kan je een goede foto plaatsen, van dat plaatje, Blues? Alvast bedankt.Als ik weet hoe dat werkt,dan doe ik dat voor je. Ik heb het geprobeerd maar al mij bestanden zijn te groot.
Laatst gewijzigd door blues op 23 apr 2017, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.