film ploeg

Laat hier leuke plaatjes en foto's zien
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

film ploeg

Ongelezen bericht door AGB » 01 jul 2017, 11:46

hoe ver staat het met de moby film ploeg , het is aardig stil, het is toch mooi dat er van het forum wat mooie filmen over de moby gemaakt worden,
van de Nederlandse bodem, en te zien hier op het forum of zo , een speciale film hoekje op het forum ?
onder verdeeld in sleutel het uit mekaar halen van onderdelen en weer op bouwen ,
de verschillende soorten in de modellen , en de kleine onderlinge verschillen
op film is het altijd wat beter weer te geven dan op een foto en een gesproken uitleg

agb

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door brommerskieken » 01 jul 2017, 15:44

Dit is voor het eerst dat ik van een film ploeg hoor maar wie weet kan er in woerden plannen worden gemaakt er voor
Nu het zomer is moeten we rijden

Gr Harold

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door MobyJet » 03 jul 2017, 19:45

Leuk!

Nu nog iemand vinden met veeeeeeeeeeeeeeel tijd die filmpjes kan en wil monteren ;)
Het filmen zelf kost qua tijd maar een fractie van het geheel.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door AGB » 03 jul 2017, 23:49

r is in het verleden al eens sprake van geweest Marco had al een film gemaakt , en er was sprake om een ploeg samen te voegen
tot film ploeg , om het alleen te doen is geen doen , daar na werd het stil om dat gebeuren , toch maar weer onder de aandacht brengen dacht ik zo,
ik had als voor beeld de Duitser die spartamet in gedeelten uit mekaar haalt en probleem oplossingen op film zet
kweet niet of ik het goed schrijf maar volgens mijn heet dat sporties garage zit op YouTube, ik vind het mooi om naar te kijken , hij laat ook rustig zien al er wat
mis gaat wat op andere filmen wel weg gemoffeld word

dus hebben we in woerden gespreksstof of eerder hier op het forum

Gebruikersavatar
Harrie
Berichten: 5120
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:40
Woonplaats: Helmond

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door Harrie » 04 jul 2017, 11:55

Het idee is wel leuk, maar zonder budget of serieuze sponsors lukt dat niet.
H.

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door MobyJet » 25 jul 2017, 20:32

Ik ken nog wel een passief forumlid dat goed filmpjes kan monteren. Ik zal eens pijlen als er concretere plannen zijn.

Heel moeilijk is het niet, alleen kost het veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel tijd. We hebben hier toch genoeg gepensioneerden, zou je denken :lol: :lol: (geintje)

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 25 jul 2017, 20:50

Vertel mij wat.. Pfff, leuk hoor, zo'n compact actiecameraatje dat ook nog eens in hoge kwaliteit kan filmen. Het verwerken ervan is echter een ramp.
Bestanden worden zo belachelijk groot dat het werkelijk uren duurt om alles in te laden, bewerken en te verwerken.
Momenteel heb ik nog zo'n 10 uur aan filmmateriaal liggen (o.a. Amsterdamrit, gala evenement met de Fiat X1/9, zweefvliegen, vakantiebeelden en nog vele brommerritten), maar ik heb de ruimte niet op de laptop om alles over te zetten. Om over vrije tijd (zelfs in de vakantie!) nog maar niet te spreken..

Gr.
Marco

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 25 jul 2017, 23:58

AGB schreef:r is in het verleden al eens sprake van geweest Marco had al een film gemaakt , en er was sprake om een ploeg samen te voegen
tot film ploeg , om het alleen te doen is geen doen , daar na werd het stil om dat gebeuren , toch maar weer onder de aandacht brengen dacht ik zo,
ik had als voor beeld de Duitser die spartamet in gedeelten uit mekaar haalt en probleem oplossingen op film zet
kweet niet of ik het goed schrijf maar volgens mijn heet dat sporties garage zit op YouTube, ik vind het mooi om naar te kijken , hij laat ook rustig zien al er wat
mis gaat wat op andere filmen wel weg gemoffeld word

dus hebben we in woerden gespreksstof of eerder hier op het forum
Zou een goede zaak zijn als dit in Woerden handen en voeten krijgt. Zoals ieder project heeft dit een trekker / voorman nodig. Anders blijft het hangen. gr. Joop

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door AGB » 26 jul 2017, 10:33

we moeten wel iemand hebben die verstand van de brommers heeft , en een die weet hoe we de film goed krijgen, en op
het forum kunnen zetten of verder in dien gewenst , goede camera zo dat men niet hoeft te prutsen met zo een webcam na
tijd , een film hebben we al met frank :D die ziet er ook goed uit, begrijp me niet verkeert

ik wil er wel bij zijn om te helpen hand en span dienst , en overleggen ( sparren) ? hoe men dat tegenwoordig zegt,
mischien een eigen film hoekje op het forum? zo dat leden (nieuwe) het gemakkelijker kunnen vinden en niet elke keer
moeten worden door verwezen

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door MobyJet » 26 jul 2017, 10:58

AGB schreef:we moeten wel iemand hebben die verstand van de brommers heeft , en een die weet hoe we de film goed krijgen, en op
het forum kunnen zetten of verder in dien gewenst , goede camera zo dat men niet hoeft te prutsen met zo een webcam na
tijd , een film hebben we al met frank :D die ziet er ook goed uit, begrijp me niet verkeert

ik wil er wel bij zijn om te helpen hand en span dienst , en overleggen ( sparren) ? hoe men dat tegenwoordig zegt,
mischien een eigen film hoekje op het forum? zo dat leden (nieuwe) het gemakkelijker kunnen vinden en niet elke keer
moeten worden door verwezen
Dit is het film hoekje, of hij kan bij handleidingen als het een instructie betreft. Nog een rubriek aanmaken, wordt het niet overzichtelijker van.

Het filmen zelf is het probleem niet; die kunnen we gewoon zelf maken. We moeten enkel iemand vinden met veel vrije tijd om het te monteren.
Of laten doen, maar dan ben je snel een paar honderd euro verder, ookal vraagt iemand maar een tientje per uur. En voor dat geld kunnen we wel andere leuke dingen doen of iets laten maken om uit te delen. Als we het al zouden hebben. De pot staat nu op een tientje ofzo, nog even doorsparen ;)

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door Franky » 26 jul 2017, 11:27

Iemand het laten monteren zou ik niet doen. Dat moet iemand van dit forum zijn.
Neem dat ene filmpje van mij als voorbeeld. Het meeste werk daarvan zit in de tekst. Ik heb het filmpje destijds hier eerst als proef neergezet zodat men opmerkingen kon plaatsen. Deze opmerkingen zijn daarna weer verwerkt in het definitieve filmpje. In andere woorden, een filmpje heeft altijd een paar iteratie slagen nodig voordat het forum het goedkeurt. Dit soort dingen uitbesteden lijkt mij niet handig.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door AGB » 26 jul 2017, 11:29

ik dacht aan een plaats op het forum waar dan niet op gereageerd kan worden zo dat de filmen mooi onder mekaar kommen,
ik weet niet hoe ik dat goed kan neer schrijven
en is er wat dan kan men hier terecht voor overleg of zo

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door MobyJet » 26 jul 2017, 12:28

AGB schreef:ik dacht aan een plaats op het forum waar dan niet op gereageerd kan worden zo dat de filmen mooi onder mekaar kommen,
ik weet niet hoe ik dat goed kan neer schrijven
en is er wat dan kan men hier terecht voor overleg of zo
Een overzichtstopic, gesloten voor commentaren, kan inderdaad. Dat hebben we ook voor de rittenfoto's.
Maar eerst maar zien dat we uberhaubt één filmpje krijgen ;)

@Franky, ja, zoiets stel ik me ook voor. Maar dan moet iemand van het forum zich dus aanbieden. Ik zal diegene die ik in gedachte heb vragen.
Anders denk ik dat het toch bij jou en/of MarcoBeun zou komen te liggen ;) Aangezien jullie als enigen ooit een zelfgemaakt filmpje gepost hebben.

Uitbesteden is om diverse reeds genoemde redenen geen optie.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door AGB » 26 jul 2017, 13:02

toeval ik kreeg net bezoek van een kennis , en die bood aan om als we willen film te knippen en te plakken ,
mooi om zo een achter de hand te hebben, die gene kan het wel, ik heb er wel eerder werk van gezien,

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door MobyJet » 26 jul 2017, 14:58

AGB schreef:toeval ik kreeg net bezoek van een kennis , en die bood aan om als we willen film te knippen en te plakken ,
mooi om zo een achter de hand te hebben, die gene kan het wel, ik heb er wel eerder werk van gezien,
Dat is mooi!

Tijdens Woerden over brainstormen en een lijstje met onderwerpen maken die we graag zouden willen?
En dan nog een filmploeg samenstellen en de beste camera uitkiezen. En een locatie.

Ik zou het ook wel leuk vinden om van bijvoorbeeld een meeting als Woerden een promotiefilmpje te hebben. Max 2 minuten, anders kijken mensen het toch niet (af). Stukje beurs, rit, camping..
Maar belangrijker lijkt me: het afstellen van ontsteking, carburateur en reviseren van een blokje.

AGB
Berichten: 2766
Lid geworden op: 01 mei 2011, 20:58
Woonplaats: de grens van overijssel

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door AGB » 26 jul 2017, 18:47

helle maal mee eens , ook die dingen die gelijk zijn bij de meeste boby s want er zijn nog al verschillende, uitvoeringen ,
en wie stelt zijn of haar brommer ter beschikking ? al lijkt mij dit nog niet zo een moeilijk punt ,om aan martiaal te kommen,
dan moeten we voor woerden al een camera ploeg hebben, wat op film staat dat hebben we dan al vast,

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door MobyJet » 27 jul 2017, 18:59

Sleutelmateriaal (revisieblokje enzo) heb ik genoeg.

Ik heb de bekende gevraagd, en zoals verwacht: "leuk, maar geen tjjd voor"..

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door Franky » 27 jul 2017, 19:40

Zelfde geldt ook voor mij. :( Dit blijkt ook al uit de toerritten die ik ooit organiseerde. Hoe lang is dat geleden? :(

Ik denk dat het ook meer voorstelt dan je denkt. Want waar eindigt het?
Als voorbeeld een filmpje om je ontsteking te stellen. Wat neem je mee? Hoe volledig wil je zijn. Als je begint over het loshalen van een vliegwiel of een vliegwiel moer en de verschillende goede en foute methodes daarvoor ben je nog wel even bezig. Zo ook met de verschillende manieren om te bepalen hoeveel mm voor bdp je zuiger staat. Nok goed passend maken moet je ook noemen voor de zekerheid. Wat begint als een simpel iets explodeert al snel tot een heel uitgebreid gebeuren. Doe je echter de bovenste zaken allemaal niet en houd je het simpel, hoeveel vragen heb je dan beantwoord?

Een filmpje over het restaureren van een motorblok :shock: Als je daar volledig wil zijn met je informatie ben je weken bezig!

Een silentlager demonteren is veel beter afgebakend. Die was goed te doen. Voor de meeste andere onderwerpen geldt dat helaas niet :(

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: film ploeg

Ongelezen bericht door MobyJet » 29 jul 2017, 20:09

Precies, heb je helemaal gelijk in. Daarom zie ik het voorlopig niet gebeuren, hoe geweldig het idee ook.
Een fotoverslag is misschien een minder tijdrovend alternatief.

Nu wachten totdat iemand zijn been breekt ofzo :lol: :lol:

Plaats reactie