spruitstuk
spruitstuk
beste,
Heb zelf nu een carbu AR2-12 maar ik denk dat hij kapot is. Zelf wil ik eigenlijk een AR2-10 carbu opzetten zodat mijn brommer rond de 50km per uur kan gaan.
nu mijn vraag: het spruitstuk van een AR2-10 past die op je cilinder die van tevoren een AR2-12 had ?
Heb zelf nu een carbu AR2-12 maar ik denk dat hij kapot is. Zelf wil ik eigenlijk een AR2-10 carbu opzetten zodat mijn brommer rond de 50km per uur kan gaan.
nu mijn vraag: het spruitstuk van een AR2-10 past die op je cilinder die van tevoren een AR2-12 had ?
-
- Berichten: 2011
- Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
- Woonplaats: Wierden
- Locatie: Wierden
Re: spruitstuk
Ja dat is dezelfde maat aansluiting.
Re: spruitstuk
danku
en dan nog een vraagje: hoe snel kan je gaan met een 10 mm en een 12 mm ?
ps: kent er iemand een goede site waar je een spruitstuk van een 10 mm kan kopen ?
en dan nog een vraagje: hoe snel kan je gaan met een 10 mm en een 12 mm ?
ps: kent er iemand een goede site waar je een spruitstuk van een 10 mm kan kopen ?
-
- Berichten: 2011
- Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
- Woonplaats: Wierden
- Locatie: Wierden
Re: spruitstuk
10 of 12 mm zal bij een origineel blokje niet zo veel verschil maken. De snelheid hangt van veel andere factoren af, het gaat om de samenstelling en samenwerking van het geheel. Brandstof ontsteking compressie in en uitlaat enz
Op het forum is wel een topic met allerlei webshop adressen. En op marktplaats wordt regelmatig iets aangeboden.
Gr J E
Op het forum is wel een topic met allerlei webshop adressen. En op marktplaats wordt regelmatig iets aangeboden.
Gr J E
-
- Berichten: 2011
- Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
- Woonplaats: Wierden
- Locatie: Wierden
Re: spruitstuk
mijn brommer gaat voor een zestien jarige zijn dus daarom mag die niet boven de 50 of 45 gaan.
moet ik dan een 10 of 12 nemen ( als alles voor derest in orde is van het blokje )
moet ik dan een 10 of 12 nemen ( als alles voor derest in orde is van het blokje )
Re: spruitstuk
ik zou gewoon weer voor de 12 gaan, mocht hij te hard gaan is dat wel terug te regelen , ring in de uitlaat, gas begrenzen ,
maar een standaard moby zal zo rond de 40- 45 km lopen, mag van mij ook wel 55 zijn dan kom je mee in dat gekke verkeer,
omgekeerd gaat hij te zacht met een 10 zit je toch weer aan een 12
brommers zijn zo rond ergens 1972 a3 begrenst tot 40 km in nederland van voor die datum( kan) hij ook harder lopen,
er na harder , dan bewerkt
maar een standaard moby zal zo rond de 40- 45 km lopen, mag van mij ook wel 55 zijn dan kom je mee in dat gekke verkeer,
omgekeerd gaat hij te zacht met een 10 zit je toch weer aan een 12
brommers zijn zo rond ergens 1972 a3 begrenst tot 40 km in nederland van voor die datum( kan) hij ook harder lopen,
er na harder , dan bewerkt
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
- Woonplaats: Leeuwarden
- Locatie: Drachten (Friesland)
Re: spruitstuk
Ik ben ook voor/met mijn zoon een mobylette aan het prepareren.Filip schreef:mijn brommer gaat voor een zestien jarige zijn dus daarom mag die niet boven de 50 of 45 gaan.
moet ik dan een 10 of 12 nemen ( als alles voor derest in orde is van het blokje )
setup is een standaard onderblok, een MBK frans cilindertje (grotere poorten),12mm carbutateur, en een hoge druk kop.
geen variateur, 11 tands voortandwiel, standaard uitlaat.
Cilindertje en carter waren op elkander (spoelpoortjes e.d.) aangepast.
Ik had dit allemaal nog liggen vandaar dat ik dit gebruikt heb, had wel iets verwacht maar dit niet.
Met zijn gewicht loopt dit apparaat al 60 km/uur.
Ik ga hem dus zeker begrenzen, maar ja hij is op dit gebied ook niet op op zijn achterhoofd gevallen.
vrgr gerard
Re: spruitstuk
Da's dus (natuurlijk, Gerard) erg net en schoon en nieuw en origineel spul, met liefde aan eengesmeedt tot een smeeuiïg lopend motortje. Filip's motortje is een oud, moe dingetje met (waarschijnlijk) Kaptein cylindertje. 10 of 12 maakt hier niet zoveel uit.
Re: spruitstuk
beste,
ik moet zelf wel een niewe cilinder en kopcilinder kopen want demijne zijn kapot.
dus wie weet ga ik toch wel een nieuw airsal cilindertje kopen.
maakt hier 10 of 12 uit ?
mvg, filip
( en gerard wat bedoeld u met geen variateur, wat is er dan ? )
ik moet zelf wel een niewe cilinder en kopcilinder kopen want demijne zijn kapot.
dus wie weet ga ik toch wel een nieuw airsal cilindertje kopen.
maakt hier 10 of 12 uit ?
mvg, filip
( en gerard wat bedoeld u met geen variateur, wat is er dan ? )
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
- Woonplaats: Leeuwarden
- Locatie: Drachten (Friesland)
Re: spruitstuk
Beste Filip, misschien heeft Polle nog een mooi setje aan cilinders liggen.Filip schreef:beste,
ik moet zelf wel een niewe cilinder en kopcilinder kopen want demijne zijn kapot.
dus wie weet ga ik toch wel een nieuw airsal cilindertje kopen.
maakt hier 10 of 12 uit ?
mvg, filip
( en gerard wat bedoeld u met geen variateur, wat is er dan ? )
het kan beide natuurlijk, maar een beetje kracht onderin/middengebied zou ik zelf een 12mm nemen.
Een variateur is kort gezegd een variabele poelie, staat genoeg over geschreven op dit forum als je even zoekt.
Je heb ook de vaste poelie, ik hoop dat dit iets duidelijkheid verschaft.
vrgr gerard
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
- Woonplaats: Leeuwarden
- Locatie: Drachten (Friesland)
Re: spruitstuk
Daar heb je gelijk in Joost, met liefde opgebouwd en het advies van jouw in combinatie met een oud/defect motortje.MobyJoost schreef:Da's dus (natuurlijk, Gerard) erg net en schoon en nieuw en origineel spul, met liefde aan eengesmeedt tot een smeeuiïg lopend motortje. Filip's motortje is een oud, moe dingetje met (waarschijnlijk) Kaptein cylindertje. 10 of 12 maakt hier niet zoveel uit.
vrgr gerard