Dellorto of ARBEO??

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Dellorto of ARBEO??

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 05 nov 2017, 18:33

Op internet kom ik tijdens het googlen naar Dellorto SHA 15/15 uit bij AliExpress.
Daar wordt een carburateur aangeboden voor een zeer aantrekkelijke prijs. Er staat geen Dellorto op maar ARBEO made in Bilbao España. Is dit namaak troep of komt het uit dezelfde fabriek?? En de carburateur welke B2B verkoopt is dat wel een echte Dellorto?? Iemand ervaring mee?

paulmz
Berichten: 1722
Lid geworden op: 27 sep 2015, 20:17
Locatie: De Krim

Re: Dellorto of ARBEO??

Ongelezen bericht door paulmz » 05 nov 2017, 18:37

Wat is dan de prijs?

Paul

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Dellorto of ARBEO??

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 05 nov 2017, 19:13

€14,-+ verzendkosten kom je rond de €20,- uit.

Gebruikersavatar
JapieKrekel
Berichten: 158
Lid geworden op: 08 nov 2013, 12:31
Locatie: Achterhoek Gelderland

Re: Dellorto of ARBEO??

Ongelezen bericht door JapieKrekel » 05 nov 2017, 19:13

Dit vind ik zelf een veel fijnere carburateur dan de Dellorto SHA. Het is inderdaad een Dellorto kloon, maar dan een verbeterde versie. Hij beschikt namelijk over een stelschroef om het stationair mengsel af te stellen, wat bij de SHA niet kan. DAKAR is ook zo'n clone merk. De kwaliteit is wel wat minder dan de echte SHA, de schroefdraad in de gegoten stukken kan soms wat grof zijn dus je zal het soms even iets moeten bijwerken. Let ook op bij een nieuwe carb dat je de vlotterhoogte goed zet, klopt soms niet.

Kwa prijs zeker een stuk aantrekkelijker, ik heb deze volgens mij, onderlinge verschillen tussen de klonen weet ik niet. Kortom, ik ben er positief over.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Dellorto of ARBEO??

Ongelezen bericht door MobyJoost » 05 nov 2017, 19:35

Ik ben ook Hollander, maar ik koop toch liever origineel. Afgezien van de (meestal) ruwere afwerking, zal ook de kwaliteitscontrole aanzienlijk minder zijn, waardoor de kans groter wordt, dat de carburateur, die je koopt, het niet goed doet. Als er staat "model Dell"Orto", kan je er zeker van zijn, dat het een cloon is. Nog wat tips voor Franse sites: "Adaptable" of "type origine" in de onderdeel beschrijving: NIET origineel.

loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Dellorto of ARBEO??

Ongelezen bericht door loe » 05 nov 2017, 19:37

Haha.en al doorzoekend op 12 mm komik ook 2 x een immi gurtner tegen.die heb ik vast onder de moby hangen.en niet een originele .nou weet ik t zeker

Mobygek
Berichten: 1378
Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
Woonplaats: Leeuwarden
Locatie: Drachten (Friesland)

Re: Dellorto of ARBEO??

Ongelezen bericht door Mobygek » 05 nov 2017, 19:58

MobyJoost schreef:Ik ben ook Hollander, maar ik koop toch liever origineel. Afgezien van de (meestal) ruwere afwerking, zal ook de kwaliteitscontrole aanzienlijk minder zijn, waardoor de kans groter wordt, dat de carburateur, die je koopt, het niet goed doet. Als er staat "model Dell"Orto", kan je er zeker van zijn, dat het een cloon is. Nog wat tips voor Franse sites: "Adaptable" of "type origine" in de onderdeel beschrijving: NIET origineel.
Kies altijd voor het origineel, ik heb nu de SHA 16/16 thuis, het orgineel, het ziet erg gewoon goed uit, afwerking en alles.
Te kust en te keur wat sproeier bezetting betreft.
Dellorto is ook niet een kleine jonge op het gebied van carburateurs.
Ik heb zonder dat ik dit wist gereden met een immi van Gurtner, wat een ellende heb ik daar mee gehad.
Inhouden e.d.
Wat dat betreft ben ik het volledig met Joost eens, orgineel en zo gekke duur zijn ze nou ook weer niet. , althans de SHA serie.

vrgr Gerard

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Dellorto of ARBEO??

Ongelezen bericht door MobyJet » 06 nov 2017, 09:17

loe schreef:Haha.en al doorzoekend op 12 mm komik ook 2 x een immi gurtner tegen.die heb ik vast onder de moby hangen.en niet een originele .nou weet ik t zeker
Wel tevreden over?

Die van born zijn trouwens WEL origineel.

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Dellorto of ARBEO??

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 09 nov 2017, 16:27

MobyJet schreef:
loe schreef:Haha.en al doorzoekend op 12 mm komik ook 2 x een immi gurtner tegen.die heb ik vast onder de moby hangen.en niet een originele .nou weet ik t zeker
Wel tevreden over?

Die van born zijn trouwens WEL origineel.
Let op: born heeft ook Gurtner imitatie, dan staat er model Gurtner en ca 50 % goedkoper. Advies: koop origineel bij born. Voor iets meer geld heb je dan geen problemen.

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Dellorto of ARBEO??

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 21 jan 2018, 15:00

Ik heb gisteren eens voor de gein een sha 15/15 carb achter mijn sp 93 blok gehangen. Het 15 mm spruitstuk wil ik nog een stukje langer maken waardoor de carb recht komt te hangen en niet zo voorover.

Het blokje wil ontzettend veel toeren maken maar komt heel langzaam terug naar stationair toerental. Hoe kan dat? (hij doet dat ook als de carb vlak zit)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Dellorto of ARBEO??

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 21 jan 2018, 15:44


loe
Berichten: 2636
Lid geworden op: 28 jun 2015, 19:52
Locatie: oude pekela

Re: Dellorto of ARBEO??

Ongelezen bericht door loe » 21 jan 2018, 16:02

Probeer het eens zonder de stille luchtfilter.als dat verbeterd dan zo n klein lawaaimakertje erop

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Dellorto of ARBEO??

Ongelezen bericht door Franky » 21 jan 2018, 16:42

Die stillere kap werkte bij mij sowieso niet. De ingang van de kap is qua oppervlak kleiner dan het oppervlak van de doorsnede van de carb (oppervlak van 15mm diameter gat). Dit is een probleem als je volgas geeft. Ik heb die kap destijds aangepast.
Niet dat dat het probleem geeft wat je nu hebt. Als het al een probleem is. Lijkt me eerder een teken van een goed lopend blok. Als je motor heel snel terugvalt naar stationair dan verbrand het blok kennelijk niets meer zodra je het gas dicht gooit. Had ik destijds bij mijn 99z met slecht werkend carb ook. Ga je daar mee rond rijden, dan krijg je steeds explosies in je uitlaat zodra je de gashendel los laat. Dit rijdt heel onprettig. Dat motortje van jou verbrand gewoon lekker door. Lijkt mij toch niet zo'n probleem.
De motor loopt sowieso te hoog stationair voor mijn gevoel. Daardoor valt het toerental ook niet erg snel terug :P

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Dellorto of ARBEO??

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 21 jan 2018, 19:09

Klopt Franky. Dit was voor de gein. Loopt idd te snel stationair. Deze carb heeft wel een stelschroef voor stationair toerental. Die werkt goed. Ik heb ook zo’n klein filter. Als het spruitstuk klaar is ga ik de boel serieus afstellen. Met de juiste vlotterhoogte, filter en sproeier. Het is nu nog geen probleem. Alleen maar fun en een lekkere Aspen damp in de schuur ;)

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Dellorto of ARBEO??

Ongelezen bericht door Polle » 21 jan 2018, 20:06

Volgens mij is enkel het stationair toerental een probleem.
Het motortje draait ook zonder een riem wat een enorm verschil maakt.
Hij draait volgens mij zeer goed.


Gr Polle

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Dellorto of ARBEO??

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 31 mar 2018, 17:06

Ik heb de carburateur nu op de sp93 zitten.
Het eerste testritje ging eerst geweldig goed tot het moment (na 30km) dat de brommer in ging houden en ik tot stilstand kwam :oops: Met de shoke er op kwam ik met een gangetje van 20km/h gelukkig thuis.
OORZAAK: allemaal aluminiumgruis in de carb.
Ik heb de carb helemaal uit elkaar gehaald en alles met een fijn schuurpapiertje, wd40, remreiniger en compressor schoongemaakt.
RESULTAAT: een geweldig mooi lopende brommer in alle toerengebieden met veel koppel. Ik heb nu weer 30km gereden zonder problemen.

Hopen dat het zo blijft :) :) :)

Plaats reactie