motor kaptein

Wissel hier informatie uit over de uitgebrachte modellen en uitvoeringen.
mobyletjan
Berichten: 148
Lid geworden op: 17 dec 2012, 10:58

motor kaptein

Ongelezen bericht door mobyletjan » 07 nov 2017, 21:04

onder welk frame hoort deze kaptein motor
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: motor kaptein

Ongelezen bericht door MobyJoost » 07 nov 2017, 22:01

Het is een AV35 motor. Hing die niet onder de Utilitaire?

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1860
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: motor kaptein

Ongelezen bericht door mobydilz » 07 nov 2017, 23:32

Zoals Joost zegt een AV 35, maar niet van een utilitair.
In nederland hing deze bij uitstek onder de S3 1955.

In Frankrijk is hij al eerder toegepast op de sjiekere
brommertjes zoals de AV 36, 37 en 47 haal ik uit
de modellen tabel van Tobeconline.

http://tobeconline.fr/modeles-types.html

Op de deense "AV75"-achtige typen zaten ze ook wel.

groet mobydilz

mobyletjan
Berichten: 148
Lid geworden op: 17 dec 2012, 10:58

Re: motor kaptein

Ongelezen bericht door mobyletjan » 08 nov 2017, 00:34

wat voor type carburateur hoort hier op te zitten ?

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: motor kaptein

Ongelezen bericht door ruudk » 08 nov 2017, 11:20

Hoi Jan,

De carburateur moet een Carwi met het cijfer "2" zijn, dit is een 11 mm carb. met stationairloop.

Groet,
Ruud

mobyletjan
Berichten: 148
Lid geworden op: 17 dec 2012, 10:58

Re: motor kaptein

Ongelezen bericht door mobyletjan » 08 nov 2017, 13:52

heb even rond gezocht moet het dit zijn alleen deze is 10 mm is dat een probleem ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1860
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: motor kaptein

Ongelezen bericht door mobydilz » 08 nov 2017, 15:08

Als je de TT 50 cc wilt winnen wel.
groet md

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: motor kaptein

Ongelezen bericht door ruudk » 12 nov 2017, 14:04

Behalve in de TT verwacht ik geen problemen; deze 10mm hoort op de S1 en is ook wel op AV32 (Utilitaire) toegepast. Volgens de voorschriften dient de stationairschroef dan in de laagste stand te staan zodat er geen stationairloop is.
Ruud

brommerskieken
Berichten: 2697
Lid geworden op: 07 feb 2010, 12:58
Woonplaats: ergens op de wereld
Locatie: friesland

Re: motor kaptein

Ongelezen bericht door brommerskieken » 12 nov 2017, 18:44

Op de utilitaire zit deze carburateur maar dan zonder stationair schroef dat is gewoon dicht
Dus er is een uitvoering met en zonder stationair schroef

Gr Harold

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: motor kaptein

Ongelezen bericht door ruudk » 12 nov 2017, 19:09

Klopt, Harold!

mobyletjan
Berichten: 148
Lid geworden op: 17 dec 2012, 10:58

Re: motor kaptein

Ongelezen bericht door mobyletjan » 13 nov 2017, 08:44

ik begrijp uit de reactie's dat ik de carburateur gewoon kan gebruiken

Gebruikersavatar
ruudk
Berichten: 2402
Lid geworden op: 24 mei 2010, 13:48
Woonplaats: Warfhuizen

Re: motor kaptein

Ongelezen bericht door ruudk » 13 nov 2017, 21:05

Kijk wel even of het mengsel rijk genoeg is. Als je op een bepaalde, vaste snelheid rijdt (niet tegen een harde wind in of bij een sterke helling omhoog) moet de motor gaan viertakten als je het gas iets terugneemt. Anders een iets grotere sproeier monteren. Verder moet deze 10mm carburateur dus de juiste samenstelling hebben: moet bijbehorende vlotter bevatten (naald 10mm onder vlotter uit, voor de 11mm carb. is dat 6mm), dat kun je zo even opmeten.
Ruud

Plaats reactie