Een perfekte restauratie
Forumregels
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
Graag foto's en filmpjes van je eigen brommer in de rubriek "Mijn Mobylette" plaatsen
Een perfekte restauratie
Zomaar wat mooie plaatjes
- KapteinBeun
- Beheerder
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
- Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen
Re: Een perfekte restauratie
Heren, graag wijs ik jullie (nogmaals) op de work-around die hier gegeven is.
Uiteraard zijn we ons nog steeds bewust van de problemen, maar dit is iets wat we niet zelf in handen hebben.
Mocht het plaatsen van foto's met de work-around nog niet lukken, dan mogen de foto's gemaild worden naar kapteinbeun(apenstaartje)gmail(punt)com.
Gr. Marco
Uiteraard zijn we ons nog steeds bewust van de problemen, maar dit is iets wat we niet zelf in handen hebben.
Mocht het plaatsen van foto's met de work-around nog niet lukken, dan mogen de foto's gemaild worden naar kapteinbeun(apenstaartje)gmail(punt)com.
Gr. Marco
Re: Een perfekte restauratie
Laatste keer proberen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Een perfekte restauratie
Yessss
Re: Een perfekte restauratie
Hallo Gerd,
Eindelijk is het dan gelukt met de foto's. Hoe heb je het gedaan?
Jouw brommer is erg mooi geworden met veel interessante details.
Ik zie dat je voor een jongere motor hebt gekozen; dat is op zich niks tegen.
Kaptein bood indertijd ook ruilmotoren aan.
Als de brommer daardoor beter rijdt en betrouwbaarder wordt, is dat een goede keuze.
Zitten er 24 x 2 banden onder met een 20 inch velg?
Veel plezier ermee tijdens het komende toerseizoen.
Henk
Eindelijk is het dan gelukt met de foto's. Hoe heb je het gedaan?
Jouw brommer is erg mooi geworden met veel interessante details.
Ik zie dat je voor een jongere motor hebt gekozen; dat is op zich niks tegen.
Kaptein bood indertijd ook ruilmotoren aan.
Als de brommer daardoor beter rijdt en betrouwbaarder wordt, is dat een goede keuze.
Zitten er 24 x 2 banden onder met een 20 inch velg?
Veel plezier ermee tijdens het komende toerseizoen.
Henk
Laatst gewijzigd door PantinNL op 11 feb 2018, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een perfekte restauratie
Allereerst heb ik de foto's verkleind en toen een keer heen en terug "gekanteld", dat laatste was ik vergeten.
Op mijn leeftijd ben je niet zo'n kei in het omgaan met computers, tenzij je het leuk vind, maar ik zit liever in de schuur.
Gerard
Op mijn leeftijd ben je niet zo'n kei in het omgaan met computers, tenzij je het leuk vind, maar ik zit liever in de schuur.
Gerard
Re: Een perfekte restauratie
Afbeelding band
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Een perfekte restauratie
Hallo Gerd,
Een 21inch velg dus met de bekende 600 x 50B band.
20 inch met 24 x 2 banden werd ook op dit model toegepast.
Heb je ook een indicatie over het bouwjaar? 1955 of 1956?
Groet,
Henk
Een 21inch velg dus met de bekende 600 x 50B band.
20 inch met 24 x 2 banden werd ook op dit model toegepast.
Heb je ook een indicatie over het bouwjaar? 1955 of 1956?
Groet,
Henk
Re: Een perfekte restauratie
Henk, deze snorfiets is van en door mijn vriend gerestaureerd, daarom staat hij ook niet in de rubriek "mijn Mobylette"
Ik ben momenteel met hetzelfde model aan het restaureren.
Gerard
Ik ben momenteel met hetzelfde model aan het restaureren.
Gerard
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6338
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Een perfekte restauratie
Dat heeft jouw vriend mooi gedaan Gerard!
Re: Een perfekte restauratie
Een BEAUTY. Joop
Re: Een perfekte restauratie
Als Fransen dit model zien worden ze helemaal gek.
Ze vinden met name die tank erg mooi en de elegantie druipt ervan af.
Groet,
Henk
Ze vinden met name die tank erg mooi en de elegantie druipt ervan af.
Groet,
Henk
Re: Een perfekte restauratie
Ja dit exemplaar ziet er beter uit dan hij uit de Kaptein-fabriek rolde.
Strakker kan het niet. Deze kwaliteit haal ik niet.
Lastiger wordt het als we naar de motor kijken. De meeste elementen
wijzen op een S3 1955, tank, koplamp, maar de motor is zeker 10 jaar jonger!
Als het gaat om historische correctheid is hij veel minder perfekt.
Hij heeft daardoor iets van een chopper.
Vermoedelijk is er een geroutineerd vakman in het spel geweest.
En je maakt zeker de blits met zoiets!
groeten md
Strakker kan het niet. Deze kwaliteit haal ik niet.
Lastiger wordt het als we naar de motor kijken. De meeste elementen
wijzen op een S3 1955, tank, koplamp, maar de motor is zeker 10 jaar jonger!
Als het gaat om historische correctheid is hij veel minder perfekt.
Hij heeft daardoor iets van een chopper.
Vermoedelijk is er een geroutineerd vakman in het spel geweest.
En je maakt zeker de blits met zoiets!
groeten md
-
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 21:11
- Woonplaats: Leeuwarden
- Locatie: Drachten (Friesland)
Re: Een perfekte restauratie
Prachtig gedaan..
vrgr gerard
vrgr gerard
Re: Een perfekte restauratie
Heel knap gedaan!
Zelf houd ik meer van echt origineel, en ik zie hier veel niet-originele, vooral jongere en ook niet-Kaptein, elementen, maar de kwaliteit is onberispelijk!
Zoals MobyDilz al aangeeft, het frame is van een S3 uit (ik gok najaar) 1955. Najaar vanwege o.a. chroom op tank, middenbokstandaard i.p.v. klapstandaard bij achterwiel, en kleur zadel (al is het zadeldek misschien niet origineel). Banden dus nog 25 x 2. De 24 x 2 banden werden inderdaad heeeel eventjes op de S3 uit 1955 toegepast, maar eigenlijk was dat al een S3A avant la lettre. De S3 met 24 x 2 banden had al een gewijzigd frame en motor (omkeerspoeling) en ging al heel snel S3A heten, toen ook het fiets-voortandwiel wat kleiner werd en het vliegwiel werd gewijzigd naar het geheel verchroomde S3A-model vliegwiel zonder losse tussenplaat achter de moer. Genoeg hierover. Ik ben nu al benieuwd naar je volgende restauratie!
Groeten,
Ruud
Zelf houd ik meer van echt origineel, en ik zie hier veel niet-originele, vooral jongere en ook niet-Kaptein, elementen, maar de kwaliteit is onberispelijk!
Zoals MobyDilz al aangeeft, het frame is van een S3 uit (ik gok najaar) 1955. Najaar vanwege o.a. chroom op tank, middenbokstandaard i.p.v. klapstandaard bij achterwiel, en kleur zadel (al is het zadeldek misschien niet origineel). Banden dus nog 25 x 2. De 24 x 2 banden werden inderdaad heeeel eventjes op de S3 uit 1955 toegepast, maar eigenlijk was dat al een S3A avant la lettre. De S3 met 24 x 2 banden had al een gewijzigd frame en motor (omkeerspoeling) en ging al heel snel S3A heten, toen ook het fiets-voortandwiel wat kleiner werd en het vliegwiel werd gewijzigd naar het geheel verchroomde S3A-model vliegwiel zonder losse tussenplaat achter de moer. Genoeg hierover. Ik ben nu al benieuwd naar je volgende restauratie!
Groeten,
Ruud
Laatst gewijzigd door ruudk op 12 feb 2018, 21:52, 4 keer totaal gewijzigd.
- MobyJet
- Beheerder
- Berichten: 6338
- Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
- Woonplaats: Rijk van Nijmegen
- Contacteer:
Re: Een perfekte restauratie
Ik heb dit topic wat opgeschoond en de relevante posts voor de restauratie laten staan.
Re: Een perfekte restauratie
Ik ben wel benieuwd na alle verhalen over deze restauratie. Maar plaatjes/foto’s zie ik niet, alleen tekstverwijzingen naar jpg’s. Jammer.