Gedrukt logo op buddyseat

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door Franky » 22 mei 2018, 19:18

MobyJet schreef:
22 mei 2018, 08:21
Dat is lang niet slecht!
Klopt. Ik keek er zonet na nu ik een dagje weg ben geweest. Als dit het beste is wat ik voor elkaar krijg, dan kan ik daar vrede mee hebben. Echter, ik ga voor beter. Dus ik zal nog andere technieken proberen. Overigens heb ik nog geen testen gedaan omtrent duurzaamheid van de coating. Ik heb wel op oude testen tape geplakt omdat dat zo uit kwam en geconstateerd dat de tape er soms een heel dun laagje aftrekt. De tape zat echt goed vast dus dat het zo weinig er vanaf kwam was positief.

Wat mij overigens wel opviel is dat het oppervlak nog plakkerig is. Ik ben benieuwd of dit de komende weken uithardt :) Een ander probleem wat ik zie is dat ik geen mooie stikkervellen van Jet zal kunnen gebruiken. Geheid dat die te dik zijn :( Als dat zo is, moet ik met deze zeer onpraktische vervelende tape zelf de vormen maken. Dat wordt een gepruts!
BerTje schreef:
22 mei 2018, 12:11
Tegen het doortrekken van verf is het volgende te overwegen;

tape erop
Transparant verf
Witte verf er daarna overheen
Tape weg halen

Werkt ook goed... weet ik zeker :angel:
Alleen heb ik dit nov nooit bij flexibele ondergronden gedaan...
Daar noem je nou net het grote probleem. Ik heb ook al hard nagedacht over het gebruik van een dikke slecht hechtende vloeistof. Dit om een kader te maken om het logo. Na het aanbrengen van de witte stift verwijder je de slecht hechtende coating om de tekst heen en eindig je met een mooi resultaat.
Ideeën genoeg :P

Wijnand
Berichten: 198
Lid geworden op: 07 mar 2011, 15:10
Woonplaats: Drechterland
Locatie: West Friesland

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door Wijnand » 23 mei 2018, 22:35

Ongeveer 5 jaar geleden een buddyseat van een Batavus gerestaureerd en op basis van het logo op de oude bekleding een sjabloongemaakt op zelfklevende folie. Daarna gespoten met acryl verf, kleur zilver, uit spuitbus van Action. Het enige probleem dat ik moest oplossen was dat de folie zich niet in twee richtingen liet strekken. Mijn echtgenote wist van de studio technieken uit haar "reclame" tijd dat men daarvoor de folie na het opplakken met een föhn iets liet krimpen. en.... dat werkte! Eenmaal spuiten een gaaf, en m.i. een perfect resultaat. Helaas heb ik geen foto ter beschikking.
Succes

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door MobyJet » 24 mei 2018, 10:07

Wijnand schreef:
23 mei 2018, 22:35
Mijn echtgenote wist van de studio technieken uit haar "reclame" tijd dat men daarvoor de folie na het opplakken met een föhn iets liet krimpen. en.... dat werkte!
Dat föhnen gebruik ik ook wel eens voor stickers. Vooral bij ondergronden waar het niet zo goed op plakt (bijvoorbeeld canvas doek). Daarna zit het erg stevig!

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door Franky » 13 jun 2018, 13:07

Update:
Het idee met de bandenstift is definitief afgekeurd. Nadat de bandenstift uitgesmeerd is met terpentine hardt de verf niet meer uit. Het blijft kleven, zelfs na weken droogtijd. Ook als ik een stukje een paar uur op 120 graden laat drogen in mijn 3D printer blijft het kleven.

Nieuw idee: spuiten met.
Afbeelding
Het resultaat is mooi. Het trekt ook niet onder de tape door en is daarom niet zo gevoelig voor verschillende soorten tapes. Een slijtage test moet ik nog doen.

Verder ben ik druk geweest om het logo in de computer te zetten. Dit is moeilijk want het logo is niet overal goed zichtbaar bij mij. De letter M is redelijk gelukt. Wat eronder zit is moeilijker. Ik kan bij mij niet meer zien of de punten een radius hebben of niet. Zoals je ziet is bij mij alles scherp getekend. Heeft iemand nog een duidelijk logo op de buddyseat waarbij te zien hoe het wel moet?
Afbeelding
Polle schreef:
17 mei 2018, 09:10
De Persoon die mijn zadel van mijn D52 heeft bekleed kon deze stof met weefpatroon gewoon bestellen.

Gr Polle
Zou je mij de contactgegevens van deze man willen sturen? Misschien wil de beste man mij wel vertellen waar hij het materiaal vandaan heeft. :) Dit zou heel fijn zijn :)

Gebruikersavatar
PantinNL
Berichten: 3188
Lid geworden op: 07 sep 2017, 14:47
Woonplaats: Helmond

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door PantinNL » 13 jun 2018, 17:44

Hallo Frank,
Op het Tobec-forum hebben ze deze vraag ook gesteld en daar staat een grote foto.
http://forum.tobeconline.fr/viewtopic.php?t=1592#p20675

Afbeelding

Misschien heb je er iets aan,
Henk

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door Franky » 13 jun 2018, 19:26

Helaas niet het origineel :( Naast dat het bij dit persoon niet goed gelukt is, zitten er volgens mij ook fouten in. In de twee onderste "strepen" zitten volgens mij op 1 plek wel een radius. Die heb ik er al ingetekend. Dit persoon heeft dat weggelaten.

Ik lees overigens dat het oorspronkelijk zilver was, niet wit :shock: Heb ik weer iets verkeerds gekocht :? :lol: Zo wit als bij dit persoon wou ik het toch al niet maken. Te wit is niet mooi.

Gebruikersavatar
KapteinBeun
Beheerder
Berichten: 949
Lid geworden op: 28 aug 2014, 21:56
Woonplaats: Omg Nijmegen + Groningen

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door KapteinBeun » 14 jun 2018, 00:51

Hallo Frank,

Ik heb even bij mijn SP93 gekeken. Dat is geheid nog het origineel. Helaas kon ik vanwege het slechte licht geen goede foto maken; misschien morgen. Op mijn Instagram heb ik toevallig wel een vrij duidelijke foto van het logo staan:
Afbeelding

De radius die jij hebt ingetekend op de onderste strepen hoort er inderdaad in te zitten. Dat is ook de enige radius die erin zit. De rest van de hoeken zijn scherp. Ook de hoeken aan het eind van de strepen.

Over de lange lijnen van de M ben ik niet helemaal zeker. Ze lijken heeeel lichtjes gebogen te zijn, maar ik denk eigenlijk dat dat door de ronding van het zadel komt.

Verder is het bij mij uiteraard wat vervaagd, maar echt wit zal het nooit geweest zijn. Inderdaad iets van grijs/zilver.

Gr.
Marco

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door Franky » 14 jun 2018, 16:56

Dat is een bijzonder goede foto Marco! Mijn hartelijke dank. Jouw logo is ook nog goed scherp. Dit maakt alles duidelijk!
Ik zit al een heel eind in de goede richting. Ik zie wel dat ik mijn radius te groot heb gemaakt en ik heb het "blokje" in de onderste streep niet helemaal correct. Dit zal ik aanpassen. :)
Als ik jouw foto even in powerpoint inlaad zijn die twee lijnen in de M kaarsrecht. De gene daarboven hebben iets een curve.
Hiermee kom ik er wel uit. Geweldig :thumbup:

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door Franky » 17 jun 2018, 11:04

Franky schreef:
13 jun 2018, 13:07
Nieuw idee: spuiten met.
Afbeelding
Het resultaat is mooi. Het trekt ook niet onder de tape door en is daarom niet zo gevoelig voor verschillende soorten tapes. Een slijtage test moet ik nog doen.
Ik heb slijtage testen gedaan. Ik heb het vinyl onder de kraan gehouden en flink gepoetst door met mijn vinger over de verf te wrijven. Ook heb ik het vinyl een aantal keer flink dubbel gevouwen. De verf blijft ondanks deze mishandelingen uitstekend zitten! :D Ook is het totaal niet gevoelig voor verschillende soorten tapes. Alleen schilderstape gaf een minder goed resultaat. Het onder de tape doorlekken van de verf is ook verleden tijd. Dus een mooi stikkervel van Jet zou uitstekend kunnen werken ;)
Afbeelding
Note: Het gaat om de verticale randen. De horizontale randen zijn niet mooi maar dat was ook niet de test.

Echter, het is wel erg wit allemaal. :( Zelfs met 1 laag dik is het erg wit. Ik ga zoeken naar een grijze/zilveren spuitbus.
Laatst gewijzigd door Franky op 18 jun 2018, 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door Polle » 17 jun 2018, 18:23

Mooi resultaat Franky

Gr Polle

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door MobyJet » 18 jun 2018, 13:47

Mooi werk en bedankt voor het delen van het project! Hier kunnen veel mensen iets aan hebben!

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door Franky » 14 jul 2018, 17:17

Het experimenteren gaat verder.
Ik heb nu grijze vinylspray van Cartec gekocht.
https://www.bol.com/nl/p/cartec-kleuren ... 047942231/

Hierbij het resultaat met verschillende laagdiktes.
Afbeelding

Afbeelding

Dit spul is dikker dat de MOTIP vinylspray die eerder heb gebruikt. Echter, de kleur is weer niet goed Afbeelding Het is te donker. Dit is moeilijk te zien op een foto. Ook vermoed ik dat het oorspronkelijke logo witter is geweest dan het bij mij nu is.

Vergelijking Cartec vinylspray grijs met oud logo.
Afbeelding

Logischerwijs ben ik nu aan het experimenteren met een combinatie van de twee sprays. :evil:

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door Franky » 31 jul 2018, 19:19

Hierbij de laatste testresultaten. Dit is een combinatie van Cartec vinyl spray grijs en MOTIP vinyl spray wit. De ene spuitbus in de ene hand, de andere in de andere hand. De laatste coating is altijd de witte.

Overzicht van alle testen
Afbeelding

Links de Cartec vinyl spray grijs en links de combinatie van de twee
Afbeelding

Combinatie van de twee
Afbeelding

De combinatie van de twee vind ik goed genoeg. Het is wel een uitdaging dit egaal te krijgen met 2 spuitbussen door elkaar heen, maar het lijkt goed te gaan. Overigens is de hechting met de combinatie van de twee spuitbussen ook uitstekend.

Nu het logo nog 8-)

Gebruikersavatar
MobyJet
Beheerder
Berichten: 6312
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:22
Woonplaats: Rijk van Nijmegen
Contacteer:

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door MobyJet » 02 aug 2018, 07:37

Mooie testresultaten!

Logo komt er over 3 weken aan als het niet meer zo bloedheet is tegen die tijd, en ik vakantie heb.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door Franky » 26 aug 2018, 20:38

Hierbij de testresultaten van de plakvellen met het logo.

Simpel te plakken
Afbeelding

Even spuiten en klaar is Frank :lol:
Afbeelding

Ik heb zes van die plakvellen met logo's laten maken. Ik heb hierboven een afkeur vel gebruikt. Snijplotters zijn kennelijk ook niet altijd perfect. Als je goed kijkt kan je zien waar het niet helemaal klopt.

De testen zijn klaar. Nu moet het nog een keer voor het echt. Dat moet wel gaan lukken :D Het logo maak ik dan nog wel wat minder wit. Dat was bij deze test niet helemaal een succes.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door Franky » 12 sep 2018, 10:26

Polle schreef:
17 mei 2018, 09:10
De Persoon die mijn zadel van mijn D52 heeft bekleed kon deze stof met weefpatroon gewoon bestellen.

Gr Polle
Beste Polle,

Ik heb even contact gehad met de bekleder. Hij heeft deze stof niet. Enkel iets wat er op lijkt. Zit dit er bij jou ook op? Het was mij namelijk niet opgevallen dat de stof bij jou buddyseat niet helemaal klopte.
https://www.vescom.com/nl/dessin/dodan?c=2722
Afbeelding

Als je het naast het origineel legt zie je het verschil wel.
Afbeelding

Maarja, hoe vaak heb je de twee stoffen naast elkaar liggen. Het is ieder geval al beter dan wat ik had gevonden! :D

Polle
Berichten: 2698
Lid geworden op: 14 feb 2010, 20:45
Locatie: Geel Belgie

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door Polle » 12 sep 2018, 12:19

Hallo Franky

Op mijn D52 zit origineel nog een andere stof een gladde met een klein beetje structuur.

Gr Polle

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door Franky » 12 sep 2018, 20:37

Het blijft inderdaad moeilijk. Er zit heel wat variatie in.

Ik ben vandaag naar de bekleder geweest. Hij bleek dat materiaal wat ik hierboven noemde te hebben liggen. De man had echter twijfels of dit materiaal wel geschikt was voor buiten gebruik. Daarnaast zag het er in het echt helemaal niet zo mooi uit. Uiteindelijk heb ik voor een blok patroon gekozen. Dit heeft nog het meeste weg van het originele patroon. Ik ben benieuwd hoe mooi dit allemaal gaat worden :D Uiteraard is dit allemaal na Woerden pas klaar. Voordat mensen het idee krijgen dat ze dit allemaal al kunnen aanschouwen :P

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door MobyJoost » 12 sep 2018, 21:48

Geeft niks, Franky. Gewoon doorsudderen. Goede wijn moet ook lang rijpen! We zien het resultaat wel verschijnen.

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door Franky » 29 dec 2018, 15:05

Bij deze het eindresultaat. Negeer even hoe het motorblok met attributen eruit ziet. Dat is allemaal nog niet afgerond.
Afbeelding

Afbeelding

Hierbij het logo. Het is iets witter dan ik wou. Dat had ik al gezien voordat de buddyseat gemaakt werd, maar ik kreeg het niet beter. Ik neem aan dat de tand des tijds het wel wat minder wit gaat maken :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Hierbij het gekozen blokpatroon van dichtbij. Het is overduidelijk anders dan het origineel. Het leek me echter mooier dan een glad vlak.
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog niet echt kunnen testen hoe lekker dit zit. Er is weer zout op de weg gestrooid. Ik heb nog even heen en weer gereden in de straat en dat voelde goed. Echter, deze bromfiets is in deze configuratie zo idioot luid dat ik dit mijn mede mens niet meer aan kan doen. Ik zal een inlaat demper gaan ontwerpen, want dit gaat echt te ver :shock:

JanmobyEvert
Berichten: 1989
Lid geworden op: 18 aug 2015, 21:28
Woonplaats: Wierden
Locatie: Wierden

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door JanmobyEvert » 29 dec 2018, 16:27

Mooi hoor!

Gebruikersavatar
MobyJoost
Berichten: 4570
Lid geworden op: 09 feb 2010, 14:02
Locatie: Rotterdam

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door MobyJoost » 29 dec 2018, 16:29

Da's een mooi zadel geworden!

Gebruikersavatar
mobydilz
Berichten: 1860
Lid geworden op: 15 jan 2013, 12:40
Locatie: zaltbommel

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door mobydilz » 29 dec 2018, 16:34

Pas maar op met zo'n mooie fiets; ze sleuren je er gewoon vanaf
en pikken hem mee. Gelikt hebben-ding na eindeloos buffelen!!
gr md

GROENEKAN
Berichten: 3758
Lid geworden op: 05 jan 2011, 12:32
Locatie: GROENEKAN

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door GROENEKAN » 29 dec 2018, 17:30

Mooi, Frank, ook in combinatie met de tassen !

Gebruikersavatar
Franky
Berichten: 6190
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:24
Locatie: Wageningen, Gelderland, Nederland

Re: Gedrukt logo op buddyseat

Ongelezen bericht door Franky » 29 dec 2018, 18:45

mobydilz schreef:
29 dec 2018, 16:34
Pas maar op met zo'n mooie fiets; ze sleuren je er gewoon vanaf
en pikken hem mee. Gelikt hebben-ding na eindeloos buffelen!!
Ik weet het. Dit ding trekt absurd veel aandacht. Als ik naar het centrum ga is het onmogelijk om niet aangesproken te worden met ding. Ik heb ook nog steeds de AV50. Daarmee ben ik in 14 jaar maar 1x aangesproken in het centrum. De mens zit maar vreemd in elkaar. De AV50 heeft in grote getallen rondgereden in NL. De 99z reed hier niet rond. Er zijn maar weinig mensen die zich de AV50 herinneren :(

Plaats reactie