Blijft 4-takten
Blijft 4-takten
Goedemorgen, ik heb een Mobylette met AR2 87/679 carburateur. Deze start goed en trekt vlot weg maar gaat vanaf zo’n 30km/u viertakten. Carburateur is geheel schoongemaakt, ontsteking afgesteld en nieuwe bougie gemonteerd. Ook heb ik geëxperimenteerd met sproeiers K76, 78 en 80. Geen verbetering. Wie heeft er nog een tip ??
Re: Blijft 4-takten
Kyk of de chocke niet blyft hangen.test of de decompressieklep niet lekt.
Re: Blijft 4-takten
Zo één heb ik ook, altijd zwarte bougie. Met kleinere sproeiers getest, geen trekkracht. Zo nu en dan viertakten, vooral koud. Daarna als een speer.
Re: Blijft 4-takten
Net de decompressie kabel losgehaald en de boel schoongemaakt. Tevens het hele choke deel afgestopt. Allemaal geen resultaat.
Heeft iemand in de buurt van Alkmaar een goede carburateur die ik eens mag lenen om te testen ?
Heeft iemand in de buurt van Alkmaar een goede carburateur die ik eens mag lenen om te testen ?
Re: Blijft 4-takten
Blaast die wel goed af,m.a.w. is de uitlaat+poort goed schoon?
Hoeveel mm voorontsteking staat hij afgesteld?
Vlotterhoogte gecontroleerd?
Paul
Hoeveel mm voorontsteking staat hij afgesteld?
Vlotterhoogte gecontroleerd?
Paul
Re: Blijft 4-takten
Uitlaat is mooi schoon, 2,5 mm voorontsteking. Hoe kan ik de vlotterhoogte controleren ?
Re: Blijft 4-takten
Controleren van de decompressieklep doe je door de uitlaat los te maken van cilinder.je vinger tegen het gaatje bovenin te drukken.en dan het motortje met de hand rond te draaien.je hoort dan een sissend geluidje of je voelt het ook wel.staat de electrode van bougie ook op .40 mm
Re: Blijft 4-takten
Heb je de juiste mengverhouding wel aangehouden.1/50..
Re: Blijft 4-takten
plante spuit met zeep sop , blaast hij bellen is hij lek, geld ook voor de bougie , bougie vaak in en uit wordt de ring
ook hardt en kan gaan lekken, je kan dan deze door knippen en vervangen door een koperen ring, na deel is wel
dat deze ring vaak blijf op de pet, met uit draaien van de bougie,
ook hardt en kan gaan lekken, je kan dan deze door knippen en vervangen door een koperen ring, na deel is wel
dat deze ring vaak blijf op de pet, met uit draaien van de bougie,
Re: Blijft 4-takten
Carburateur is te leen in Zaandam
Re: Blijft 4-takten
Net weer een uurtje geprutst. Tank geleegd en weer gevuld met verhouding 1/50. Bougie stond op 0,5, nu op 0,4. Gestart en verdraaid toerentallen gehaald waar je “u” tegen zegt.
Gaan rijden en weer 4-takten bij ca 30km/u. Ineens trok ie hem er doorheen en versnelde behoorlijk. Dit hield ie een seconde of 10 a 15 vol toen was t net of ie geen benzine meer kreeg. Viel weer terug in snelheid. Het viel me op dat ie tegenwind eerder door het 4-takten getrokken wordt dan wind mee. Ik verdenk toch de carburateur .
Gaan rijden en weer 4-takten bij ca 30km/u. Ineens trok ie hem er doorheen en versnelde behoorlijk. Dit hield ie een seconde of 10 a 15 vol toen was t net of ie geen benzine meer kreeg. Viel weer terug in snelheid. Het viel me op dat ie tegenwind eerder door het 4-takten getrokken wordt dan wind mee. Ik verdenk toch de carburateur .
Re: Blijft 4-takten
En het gaatje in de tankdop, is dat nog open?
Als dat verstopt is, ontstaat er na een tijdje rijden onderduk in de tank.
Ruud
Als dat verstopt is, ontstaat er na een tijdje rijden onderduk in de tank.
Ruud
Re: Blijft 4-takten
Ik ook.je mag een carbutje lenen las ik.